Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #26 Del Skrevet 23. september 2023 Twintipp skrev (12 timer siden): Jeg kjenner denne «influenseren», og jeg kan love deg at den dama er alt annet enn lat og giddeløs. Hun er ikke en person som bortprioriterer unger fremfor venninner eller steller istand pompøse selskaper! Hun er det tæl i, med beina planta godt på jorda! Jeg har faktisk aldri hørt noen si et negativt ord om henne! At hun også viser at småbarnslivet med pendling og for lite søvn ikke er sunt, er positivt! Det er lett å se tilbake og være ovenpå, men med minimalt med søvn presterer ingen. Det er flott at hun belyser det, og det er en ekstremt stor jobb å leve i småbarnsfasen. Men, akkurat her er det ikke snakk om en sytete influenser. Jeg i tillegg til 100% jobb og mor til 3, er også en maratonløper. Barna er i en fase, hvor det krever at jeg kjører de daglig til trening ettermiddag/kveld. Det er vanvittig stress i de periodene jeg trener til et løp. Kan jeg da sykemelde meg på jobb slik at jeg får trent på dagtid istedenfor? Anonymkode: 25851...dba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #27 Del Skrevet 23. september 2023 Twintipp skrev (12 timer siden): Jeg kjenner denne «influenseren», og jeg kan love deg at den dama er alt annet enn lat og giddeløs. Hun er ikke en person som bortprioriterer unger fremfor venninner eller steller istand pompøse selskaper! Hun er det tæl i, med beina planta godt på jorda! Jeg har faktisk aldri hørt noen si et negativt ord om henne! At hun også viser at småbarnslivet med pendling og for lite søvn ikke er sunt, er positivt! Det er lett å se tilbake og være ovenpå, men med minimalt med søvn presterer ingen. Det er flott at hun belyser det, og det er en ekstremt stor jobb å leve i småbarnsfasen. Men, akkurat her er det ikke snakk om en sytete influenser. Det er ingen tvil om at småbarnslivet er strevsomt for de fleste. Og det krever beinharde prioriteringer. Da må man først og fremst velge selv, og ta bort de tingene man ikke MÅ. Det er ikke staten og skattepengene som skal sørge for at du kan har mulighet til å blomstre på sosiale medier. Anonymkode: 57411...966 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #28 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg er ikke influenser, men har vært i samme situasjon selv. To små barn, lite søvn,krevende jobb… og en mann som ikke innså at all belastningen havnet på meg. Jeg elsket barna mine, elsket jobben min og ville være med på alt som skjedde både privat og på jobb. Det gikk fint det. Helt til det plutselig sa stopp. Poenget mitt er at noen ganger skjønner man det ikke før det er for seint. Det er noe som heter at du må brenne for noe for å bli utbrent. Man er fullt inne i det, og plutselig sier kroppen at nok er nok. Du ser det på en måte komme, men innser det ikke selv, fordi du driver med noe du elsker. Det ER tøft å ha små barn og 100 % jobb og gjerne også være en av mange kvinner som ender opp med å ta det tredje skiftet. Folk er forskjellige. Noen takler det, andre takler det ikke. Har aldri fått så mange meldinger noen gang som da jeg gikk ut med min historie, dette er 3-4 år siden. Av folk som kjente seg igjen og håper at det at jeg fortalte kanskje kunne gjøre det bedre for andre. For det er forbundet med skam å ikke strekke til. Dessverre. Og størst av alt er skammen man legger på seg selv. Så vær så snill, tenk dere om før dere dømmer. Gratulerer med at dere fikk det til, men ikke trakk på oss andre. Anonymkode: 850b4...881 Men du har ikke valgt en mann som ikke var der for deg. Hun velger å fortsette å definere seg som influenser og fortsette sin aktivitet på IG. Hadde hun f.eks vært fortvilt fordi hun måtte ta seg av sin syke mor i tillegg til småbarnsfasen, hadde jeg ønsket for henne all den hjelp/avlastning/sykemelding hun kunne få. småbarnslivet er for mange knalltøft og det handler jo ikke om hvem som klarer det best. Selv om det akkurat det som ofte skjer på SOME. Den sammenligningen man gjør, om ikke ubevisst er ikke bra i en fase man er sårbar. Det bør handle om å akseptere at man er i fase med kaos og prioritere ting som gjør det lettere å være i den fasen. Er man i jobb, syns jeg ikke at tiltak skal være å sykemelde seg før man ser på ting på privaten som kan prioriteres vekk. Anonymkode: 25851...dba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #29 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jeg kan ikke definere hva som er det gode livet er for andre. Men jeg syns ikke mine skattepenger skal gå til de som ikke kan prioritere i sitt eget liv. Tror det hadde vært mer givende for influenseren i artikkelen og andre som bruker mye tid på SOME om hvorfor de gjør det og om aktiviteten de holder på med der bidrar til det gode liv? Eller om det skaper mer fasadebyggging både om seg selv, barna og hjemmet som igjen fører til mer stress? Anonymkode: 25851...dba Tror du virkelig at det er dine skattepenger som går til å dekke denne sykemeldingen? Dine skattepenger dekker antakelig ikke det du selv har kostet samfunnet fra den dagen du ble født. Anonymkode: e90a6...41d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #30 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tror du virkelig at det er dine skattepenger som går til å dekke denne sykemeldingen? Dine skattepenger dekker antakelig ikke det du selv har kostet samfunnet fra den dagen du ble født. Anonymkode: e90a6...41d Dette føles litt absurd å måtte si, men hun mente nok ikke bokstavelig at hennes skattepenger går direkte til å dekke den sykemeldingen. Og nei, de fleste er ikke lønnsomme, men man bidrar mer og bruker mindre av fellesressurser når man jobber enn når man er sykemeldt. Derfor bør sykemeldinger begrenses til folk som er syke, ikke folk som er slitne fordi de ikke kan prioritere. Anonymkode: 71e97...4fd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #31 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Dette føles litt absurd å måtte si, men hun mente nok ikke bokstavelig at hennes skattepenger går direkte til å dekke den sykemeldingen. Og nei, de fleste er ikke lønnsomme, men man bidrar mer og bruker mindre av fellesressurser når man jobber enn når man er sykemeldt. Derfor bør sykemeldinger begrenses til folk som er syke, ikke folk som er slitne fordi de ikke kan prioritere. Anonymkode: 71e97...4fd Det er bare en så idiotisk ting å komme med når noen er sykmeldt for ting man ikke liker. «Mine skattepenger skal ikke dekke….» Mange er sykmeldt fordi de er utbrent. De er også sykmeldt fordi de er slitne. Det kunne være en god løsning å la folk være sykmeldt fordi de er slitne i stedet for at det går så langt at de blir utbrent. Sykmeldingen varer kortere da. Og koster mindre av «mine skattepenger» Anonymkode: e90a6...41d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #32 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette føles litt absurd å måtte si, men hun mente nok ikke bokstavelig at hennes skattepenger går direkte til å dekke den sykemeldingen. Og nei, de fleste er ikke lønnsomme, men man bidrar mer og bruker mindre av fellesressurser når man jobber enn når man er sykemeldt. Derfor bør sykemeldinger begrenses til folk som er syke, ikke folk som er slitne fordi de ikke kan prioritere. Anonymkode: 71e97...4fd Nå er det jo opp til legen hvorfor man sykemeldes da, ikke opp til random folk på nett. Anonymkode: 3dcb8...fe0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #33 Del Skrevet 23. september 2023 Velferdsstaten er bygd for å ta vare på slike. Samfunnet er blitt som et eneste stort gruppearbeid, med de typiske kjennetegnene hvor noen få, de mest samvittighetsfulle, gjør alt arbeidet, for at de ubrukelige skal kunne være med. Slik er skolen blitt, snart har vi flere generasjoner av denne mennesketypen som er avhengige av at noen få har samvittighet. Det er derfor de som lykkes best flytter ut av landet og bosetter seg i Sveits. Ikke fordi de ikke vil bidra til det norske samfunnet, ikke for å unngå skatt, men fordi de gidder ikke dette lenger. Å holde liv i udugeligheten. Anonymkode: f86a7...1d4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #34 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Tror du virkelig at det er dine skattepenger som går til å dekke denne sykemeldingen? Dine skattepenger dekker antakelig ikke det du selv har kostet samfunnet fra den dagen du ble født. Anonymkode: e90a6...41d Nei, jeg tror selvfølgelig ikke bokstavelig at akkurat mine skattepenger går til å dekke hennes sykemelding. Det er en måte å si det på. Ser at andre også har hengt seg oppi det. Jeg mener at skattepenger skal brukes til mennesker som kommer i uføre/vanskeligheter som de ikke har valgt å komme i. Ikke til mennesker som ikke prioriterer i forhold til det livet de lever der og da. Anonymkode: 25851...dba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #35 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Fortsatt ikke statens ansvar å betale for sykemeldinger pga stress. Anonymkode: d6f63...25a Man blir syk av kronisk stress over lang tid. Slutt å blande det at du er stressa iblant med stress man blir syk av. For det har du tydeligvis ikke opplevd selv. Anonymkode: 850b4...881 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #36 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Man blir syk av kronisk stress over lang tid. Slutt å blande det at du er stressa iblant med stress man blir syk av. For det har du tydeligvis ikke opplevd selv. Anonymkode: 850b4...881 Og en del stress kan man selv gjøre noe med. Samfunnets skal da ikke betale dir folk som ikke gidder å prioritere. Anonymkode: 57411...966 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #37 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Og en del stress kan man selv gjøre noe med. Samfunnets skal da ikke betale dir folk som ikke gidder å prioritere. Anonymkode: 57411...966 Selvsagt kan man gjøre noe med en del av det selv, men de som klarer det er kanskje heller ikke dem som blir sykmeldt. Men når man først er inne på det så er det vel mange andre «selvpåførte» tilstander folk blir sykmeldt av. Skal ikke samfunnet betale for disse heller? Anonymkode: 850b4...881 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #38 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvsagt kan man gjøre noe med en del av det selv, men de som klarer det er kanskje heller ikke dem som blir sykmeldt. Men når man først er inne på det så er det vel mange andre «selvpåførte» tilstander folk blir sykmeldt av. Skal ikke samfunnet betale for disse heller? Anonymkode: 850b4...881 Jeg synes helt ærlig at samfunnet bør kreve at folk tar mer ansvar og ikke alltid lener seg på velferdsstaten. Vi bruker en stadig større del av samfunnets midler på velferd og vi er stadig færre til å bidra. Blir du alvorlig syk så skal velferden være sikkerhetsnettet ditt. Jeg er fantastisk glad for at vi har rett til gratis behandling på sykehus og 100% sykepenger når vi blir syke. Men i lengden kan vi selvfølgelig ikke dekke opp for alle mulige diffuse tilstander. Vi for etter tydeligvis at samfunnet skal stå parat til å dekke opp når vi blir for slite av hverdagen, når vi driter oss ut og stjeler solbriller, når vi blir tatt i juks og bedrag, når kroppen ikke virker fordi vi ikke gidder å bevege oss eller fordi det er «helt umulig» å trene når man må betale for å gå på treningssenter. Folk blir sykemeldt fordi de ikke rekker barnehage og ikle vil gå ned i lønn ved å ta permisjon, man blir syk lest fordi man ikke fikk den lønnsøkningen man selv synes man fortjente eller fordi man ikke får ferie når man ønsker. Vi har bedre og bedre helsetjenester - allikevel blir vi sykere og sykere. Vi tåler lite motgang og mange mener at helt normale svingninger livet kvalifiserer til fri betalt av staten. Når set gjelder denne influenseren så kunne hun jo latt være å poste på SoMe for en periode når hin mener livet er så himla stressende. Kanskje ungene også hadde hatt godt av at hun la ned telefonen og ikke postet «hvert minutt» av livet deres. Men hun er tydeligvis ikke sykmeldt derfra…. Anonymkode: 57411...966 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442963-influenser-sykemeldt-pga-stressende-sm%C3%A5barnsliv/page/2/#findComment-150009730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå