Gå til innhold

Erna og Sindre

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Du syns hun bør. Jeg syns hun har taklet dette veldig bra. Men hun burde kanskje "lagt seg flat"? Hvilke jeg syns er en idiotisk uttalelse fra spesielt politikere, som for å slippe å forklare seg. Erna står i dette og svarer på alle spørsmål. Hun er en god leder. 

Jeg har ikke sagt at hun skal legge seg flat. Hvorfor driver du med stråmenn?

Hun bør stå for sviket sitt og ikke fremstå som en bedratt hustru. 

Anonymkode: 3c006...8d4

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at hun skal legge seg flat. Hvorfor driver du med stråmenn?

Hun bør stå for sviket sitt og ikke fremstå som en bedratt hustru. 

Det var et spørsmål og ingen påstand om at du har sagt det, men relevant å spørre siden du syns hun er lite ydmyk og fordi det er så typisk norske politikere å gjøre det. Veldig befriende at hun ikke gjør det. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det var en fin prat med Erna i debatten i kveld. Dette synes jeg Erna håndterte veldig bra! ❤️ 

Anonymkode: 7b304...eee

Det var jo bare en ren kosemose prat, hva var poenget med det.

Anonymkode: 82c6f...41b

Erna er arrogant som bare rakker'n, hard som stål og går nok glatt over lik for å beholde makten i Høyre. Norges Maggie Thatcher. 

At medlemmene i Høyre godtar krokodilletårene og halvkvedete viser, det går laaangt over min forstand. 

Anonymkode: 3677f...d9b

ReneRene skrev (6 timer siden):

Det var et spørsmål og ingen påstand om at du har sagt det, men relevant å spørre siden du syns hun er lite ydmyk og fordi det er så typisk norske politikere å gjøre det. Veldig befriende at hun ikke gjør det. 

Det er forskjell på å ta ansvar for det man har gjort og å legge seg flat. Hun var landets statsminister da hun brøt norsk lov, da blir det verken befriende eller imponerende at hun stiller til intervju med tårevåte øyne og snakker om at hun er blitt løyet til av mannen sin. Hun gjør ssg til en bedratt hustru, og jeg hadde ærlig talt forventet mer av politkerne Erna Solberg. Det eneste som er imponerende her er arrogansen. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Arrogant er ikke det samme som tøff. 

Nettopp, hun er tøff, og står i det. En tydelig leder. Alle andre hadde sykemeldt seg umiddelbart. Jern-Erna gjør ikke det. Hun blir å se som statsminister om to år, vent å se. 

Anonymkode: 4f8a0...cb6

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp, hun er tøff, og står i det. En tydelig leder. Alle andre hadde sykemeldt seg umiddelbart. Jern-Erna gjør ikke det. Hun blir å se som statsminister om to år, vent å se. 

Nei, hun er arrogant og kaster mannen under bussen. Det kan godt være at hun blir statsminister, det viser bare moralen til høyrefolk. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det var en fin prat med Erna i debatten i kveld. Dette synes jeg Erna håndterte veldig bra! ❤️ 

Anonymkode: 7b304...eee

Koseprat ja. Det er enkelt å håndtere koseprat om været. Har sett Solvang bedre.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, hun er arrogant og kaster mannen under bussen. Det kan godt være at hun blir statsminister, det viser bare moralen til høyrefolk. 

Kaster mannen under bussen? Har du lest nyhetene eller? Han har all skyld, helt alene. Skal hun pakke sakene sine å gå fordi han har dritt på draget? Nei, tror ikke det. Hun gjør det helt rette. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Helt enig. De har det med å «sykemelde seg» som det heter. Hun står fjellstøtt i stormen. 

Anonymkode: 7ee54...93b

Det er ett godt poeng. Jeg ville nok kjent sterkt på behovet for å dra dyna over hodet og la verden gå videre uten, men nå er ikke jeg i en slik stilling. Men nå er ikke jeg statsministerkandidat av god grunn, selv om jeg har full kontroll på aksjene til mannen min 😅. Det trykket fra media er nok enormt, både for henne, mannen og andre som Moxnes. De sterkeste menneskene jeg kjenner praktiserer nettopp denne holdningen, tar ingen omveltende beslutninger når stormen er som verst. Jeg mener det er en god egenskap hos en leder. 

Hvis en løfter blikket litt opp, uten at jeg mener en politisk toppleder ikke skal ettergås, så ser en litt hva andre ledere gjør. Det er interneringsleire med millioner, folkemord, etnisk rensing, manglende rettsvern hvor de setter barn i celle for å demonstrere. Det setter sushi-episoden litt i perspektiv. Vi skal selvfølgelig ha åpenhet og media skal granske, men den påfølgende heksejakten som ikke bare Erna er utsatt for nå, men mange andre, synes jeg er uheldig.

For å svare på spørsmålet. Nei, jeg tror ikke de blir skilt. Hvorvidt hun har tillit nok til at det er strategisk smart å stille i 2025 for Høyre er jeg mer usikker på. Integritet er alt. Uten tillit er dette en jobb som utgår. 

Anonymkode: 9e0ab...deb

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er forskjell på å ta ansvar for det man har gjort og å legge seg flat. Hun var landets statsminister da hun brøt norsk lov, da blir det verken befriende eller imponerende at hun stiller til intervju med tårevåte øyne og snakker om at hun er blitt løyet til av mannen sin. Hun gjør ssg til en bedratt hustru, og jeg hadde ærlig talt forventet mer av politkerne Erna Solberg. Det eneste som er imponerende her er arrogansen. 

Hun var på gråten en gang såvidt jeg vet? 

Det som jeg syns er litt oppsiktsvekkende i mange kommentarer her, er at hun blir beskyldt for å være kynisk og arrogant, og så er det nettopp flere av dere jeg oppfatter sånn. 

Veldig enig med deg. Det var rene terapisamtale om privatlivet, i stedet for å handle om politikeren Erna.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kaster mannen under bussen? Har du lest nyhetene eller? Han har all skyld, helt alene. Skal hun pakke sakene sine å gå fordi han har dritt på draget? Nei, tror ikke det. Hun gjør det helt rette. 

I et vanlig ekteskap hadde han hatt all skyld, men i denne saken var kona statsminister og hadde en pålagt plikt til å følge med på familiens aksjekjøp. 

De fleste kan skjønne hvordan dette kunne skje, det gjør henne likevel ikke juridisk uskyldig. Hun har brutt norsk lov, og det kan ikke være egne regler for henne. 

ReneRene skrev (1 time siden):

Det som jeg syns er litt oppsiktsvekkende i mange kommentarer her, er at hun blir beskyldt for å være kynisk og arrogant, og så er det nettopp flere av dere jeg oppfatter sånn. 

Ja, de tårene passer godt inn i narritiativet om en bedratt hustru. Landets statsminister kan ikke gråte seg bort fra bruddet på Norges lover. 

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

I et vanlig ekteskap hadde han hatt all skyld, men i denne saken var kona statsminister og hadde en pålagt plikt til å følge med på familiens aksjekjøp. 

De fleste kan skjønne hvordan dette kunne skje, det gjør henne likevel ikke juridisk uskyldig. Hun har brutt norsk lov, og det kan ikke være egne regler for henne. 

Ja, de tårene passer godt inn i narritiativet om en bedratt hustru. Landets statsminister kan ikke gråte seg bort fra bruddet på Norges lover. 

Nei, og det har hun heller ikke gjort. Jeg er helt for at vi skal komme med kritikk når mennesker i visse posisjoner gjør feil og mer grove handlinger. Det er helt på sin plass og også helt nødvendig. De vet også at det hører med i stillingen de har. 

Nå var Erna på intervjuer hele dagen i går, og det er ikke mange som hadde stått i det som hun gjorde. Og ja, det skulle også bare mangle at hun måtte gjennom det. Likevel er det slett ikke vanlig lenger da de fleste trekker deg bort, sykmelder seg, for psykologihjelp og også går av isteden. Jeg syns Erna skal ha kred i massevis, og ikke fordi hun gjør det jeg syns var pålagt henne å gjøre, men fordi hun ikke fulgte andres som i over nevnt sine eksempler.

Nå var vel alle spørsmål stilt før Debatten. Hvorfor skulle det igjen bli stilt samme spørsmål? Hva skal det være godt for? 

Jeg syns det er tøft å snakke om følelser og relasjoner som hun gjorde! At jeg ikke var enig eller hadde like stor forståelse for alt hun sa er ikke det viktigste. Vi må slutte å ville grille folk på så overdreven måte. Det er noe skadefro over det, så vi bør være litt mer moderate og rasjonelle. 

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=146253

Fredag ettermiddag hadde det kommet inn 150 klager til Kringkastingsrådet etter Fredrik Solvangs intervju med Erna Solberg (H) i Debatten torsdag kveld.

ReneRene skrev (7 timer siden):

Mener du at hun faktisk var på gråten, eller tenker du på den nøye plaserte glitteret hun hadde under ytterkanten av øynene slik at det så ut som tårer? Trodde folk tullet når jeg så bildene på facebook, så jeg måtte se noen intervjuer selv fra i går hvor det var veldig tydelig når man var klar over det.

Anonymkode: 22760...bf7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Mener du at hun faktisk var på gråten, eller tenker du på den nøye plaserte glitteret hun hadde under ytterkanten av øynene slik at det så ut som tårer? Trodde folk tullet når jeg så bildene på facebook, så jeg måtte se noen intervjuer selv fra i går hvor det var veldig tydelig når man var klar over det.

Dette blir for lavt nivå for meg. Orker ikke sånne Harry argumenter. Sorry.

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Dette blir for lavt nivå for meg. Orker ikke sånne Harry argumenter. Sorry.

Det var det jeg tenkte og, til jeg så bildene selv. Denne damen hanker inn sympati fra flere hold nå, og slik sminking er jo nesten på influenser nivå dessverre.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0JdKdDqUkxKWhxHD7Pga6gGpA7amvHSFvtpC9TmKsetij9JeitmGzgm3Lw7qnweghl&id=100005966204118

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det var det jeg tenkte og, til jeg så bildene selv. Denne damen hanker inn sympati fra flere hold nå, og slik sminking er jo nesten på influenser nivå dessverre.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0JdKdDqUkxKWhxHD7Pga6gGpA7amvHSFvtpC9TmKsetij9JeitmGzgm3Lw7qnweghl&id=100005966204118

Jeg tror ikke Erna går for å hanke inn sympati. Jeg tror hun mer går for å være rasjonell og objektiv. Jeg syns hun kan virke litt for kald faktisk, men det gir meg også tillit til at hun står i stormen. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (31 minutter siden):

Jeg tror ikke Erna går for å hanke inn sympati. Jeg tror hun mer går for å være rasjonell og objektiv. Jeg syns hun kan virke litt for kald faktisk, men det gir meg også tillit til at hun står i stormen. 

Men hva du tror er ikke særlig relevant når alle med øyner i hodet og fungerende ører observerer at hun ikke skyr noen midler for å ri av denne stormen. Det som skuffer meg mest med hele saken er at hun skylder på mannen og fremstiller seg som en såret hustru. Hun var landets fremste leder, for svarte svingende 😅

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Nå måtte jeg inn og se jeg også. Det er jo helt merkelig, men helt klart at det er glitter. Det er jo ingen grunn for en godt voksen dame til å ha glitter under øynene, for det er jo ikke flatterende på noe vis og i hvert fall ikke i en slik setting. 

Anonymkode: cead5...6f1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men hva du tror er ikke særlig relevant når alle med øyner i hodet og fungerende ører observerer at hun ikke skyr noen midler for å ri av denne stormen. Det som skuffer meg mest med hele saken er at hun skylder på mannen og fremstiller seg som en såret hustru. Hun var landets fremste leder, for svarte svingende 😅

Ja, men det er du som fremstår kynisk nå? 

Wow, bare wow😳

🤦🏻‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...