Anonym bruker Skrevet 21. september 2023 #26 Del Skrevet 21. september 2023 Har selv hatt en sånn vandrer. Tok flere år før han kom inn på BUP og dårlig tilrettelegging på skolen. Fikk ADHD diagnose helt på slutten av barneskolen. Har i dag bedre tilrettelegging, forståelse fra skolen, og er medisinert. Så klarer i dag å sitte inne i timer, og er også ofte på mindre grupper. Går på ungdomsskolen. Så det er hjelp denne gutten trenger. Noe som ikke altid er så enkelt å få. Anonymkode: c292a...0bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442940-gutt-i-klassen-br%C3%A5ker-og-forstyrrer-i-alle-timer/page/2/#findComment-150008887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. september 2023 #27 Del Skrevet 21. september 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg er så lei bråkebøttene som alle andre må ta hensyn til. Vår eldste gikk i en klasse med et par slike elever. De skulle integreres for alt det var verdt og det gikk ekstremt utover de resterende 27 elevene i klassen. De bråkte og ødela undervisning. Men for all del - de måtte få være i klassen stakkars. Det er ingen tjent med. Synd det ikke finnes spesialskoler lengre. Anonymkode: 7aa81...6f0 Skolen du gikk på er nedlagt den da eller? Anonymkode: f87fe...7f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442940-gutt-i-klassen-br%C3%A5ker-og-forstyrrer-i-alle-timer/page/2/#findComment-150008897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2023 #28 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg ser at utfordringene mange her beskriver er reelle. At barn går på skolen med visshet om at de kan få stoler i hodet i mattetimen er ikke ok. Samtidig har jeg et urolig barn med to diagnoser og en lang prosess bak seg. At hen ikke skal få være på skolen med venner, med de enorme og konsekvensene det ville hatt for mitt barn sin psyke, finner jeg meg ikke i. Vi har sett at det har fungert når hen får tilstrekkelig tilrettelegging, og at det slutter å fungere når hen ikke får det på grunn av lærere som mener at « nå er det nok dikking», eller fordi vikaren ikke har fått beskjed. Mitt barn er ikke voldelig, barnet er veldig populær og sier tydelig i fra om andre i den populære gjengen mobber andre. Sånn sett bidrar hen positivt til miljøet. Jeg har hatt noen vanskelige år med dårlig samvittighet for gruppen hans, men helt uten handlingsalternativ for å skåne dem for uroen. I retrospekt ser jeg at det ikke er mitt ansvar og at ekstrabelastningen har vært unødvendig. Alt jeg kan gjøre er å stå på for mitt barn, dårlig samvittighet for andre sporer oss bare av og gjør det mindre sansynlig at situasjonen vil bedre seg. Anonymkode: 45d66...73d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442940-gutt-i-klassen-br%C3%A5ker-og-forstyrrer-i-alle-timer/page/2/#findComment-150008947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 22. september 2023 #29 Del Skrevet 22. september 2023 Tråden er ryddet for nedsettende ytringer, avsporing, negativ brukerdebatt og svar til slettede innlegg. Rhodiola, mod. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442940-gutt-i-klassen-br%C3%A5ker-og-forstyrrer-i-alle-timer/page/2/#findComment-150008971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2023 #30 Del Skrevet 22. september 2023 For å da sette dette litt i perspektiv. I klassen til vår eldste var det to gutter som laget så mye bråk at hele klassen led under dette. De oppførte seg ufint, de bråkte, hadde null respekt for både lærere og medelever. Vi hadde utallige foreldremøter om klassemiljøet og om hva som kunne bedre dette. Foreldrene til bråkebøttene kom aldri. Disse to guttene dro med seg flere og til slutt var de 5-6 gutter som ødela hele klassen. Det var daglig bråk og til slutt ble lærer sykmeldt. Vår datter ble trakassert av disse guttene og skolen opprettet en 9A sak. Hun fulgt etter i friminuttene og spytta på henne, de lo høylytt av henne når hun svarte på ting i timen…når hun hadde foredrag eller fremføring kastet de ting på henne og lo og bråkte. Uansett hva lærerne gjorde stoppa det ikke. Dette eskalerte så mye at siste halvår i tiende klasse nektet hun å gå på skolen. Lærerne stod maktesløse ovenfor disse guttene for de måtte jo tross alt få være i timene…..stakkars…det kunne jo være de hadde det vanskelig hjemme, eller hadde andre utfordringer som måtte tas hensyn til. Hvor skal hensynet ligge? Hos dem som bråker eller de andre som påvirkes av dette? Når skal de lære å oppføre seg eller skal de få gjemme seg bak bokstavdiagnoser hele livet? Tenk om jeg hadde oppført meg slim på jobb? Kasta kontorstolen min i veggen når jeg ble forbanna eller spytta på kollegaene mine? Anonymkode: 7aa81...6f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442940-gutt-i-klassen-br%C3%A5ker-og-forstyrrer-i-alle-timer/page/2/#findComment-150008988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2023 #31 Del Skrevet 22. september 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): For å da sette dette litt i perspektiv. I klassen til vår eldste var det to gutter som laget så mye bråk at hele klassen led under dette. De oppførte seg ufint, de bråkte, hadde null respekt for både lærere og medelever. Vi hadde utallige foreldremøter om klassemiljøet og om hva som kunne bedre dette. Foreldrene til bråkebøttene kom aldri. Disse to guttene dro med seg flere og til slutt var de 5-6 gutter som ødela hele klassen. Det var daglig bråk og til slutt ble lærer sykmeldt. Vår datter ble trakassert av disse guttene og skolen opprettet en 9A sak. Hun fulgt etter i friminuttene og spytta på henne, de lo høylytt av henne når hun svarte på ting i timen…når hun hadde foredrag eller fremføring kastet de ting på henne og lo og bråkte. Uansett hva lærerne gjorde stoppa det ikke. Dette eskalerte så mye at siste halvår i tiende klasse nektet hun å gå på skolen. Lærerne stod maktesløse ovenfor disse guttene for de måtte jo tross alt få være i timene…..stakkars…det kunne jo være de hadde det vanskelig hjemme, eller hadde andre utfordringer som måtte tas hensyn til. Hvor skal hensynet ligge? Hos dem som bråker eller de andre som påvirkes av dette? Når skal de lære å oppføre seg eller skal de få gjemme seg bak bokstavdiagnoser hele livet? Tenk om jeg hadde oppført meg slim på jobb? Kasta kontorstolen min i veggen når jeg ble forbanna eller spytta på kollegaene mine? Anonymkode: 7aa81...6f0 Problemet ligger dessverre høyt oppe. Dette er slik politikerne våre ønsker at skolen skal driftes, og som lærer og skole står man relativt sjakk matt. Anonymkode: 8e9da...362 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442940-gutt-i-klassen-br%C3%A5ker-og-forstyrrer-i-alle-timer/page/2/#findComment-150009182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå