Gå til innhold

Andre som nekter barna idrett?

Anbefalte innlegg

Du virker særdeles bitter HI. Kanskje det er på tide å gjøre noe med holdningen? Barn har godt av å være med i idretten og når de i tillegg har lyst bør man strekke seg langt. Dugnader er kjekt - en fin måte å støtte oppunder idretten samt fin arena å være sosial på. 

Anonymkode: ca8f3...612

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har ikke råd til å ha med barna på idrett. 11-åringen vil begynne på taekwondo og det koster 550 kroner per mnd. I tillegg må han kjøres. I tillegg må vi betale for graderinger, drakt, utstyr.

9-åringen vil begynne på troppsgymnastikk. Det koster 1700 kr per halvår, pluss 300 kr i året. I tillegg kommer stevner, turndrakt, kule klubbjakker, klubbbag/sekk som alle mååååååå ha. Må også kjøres. I tillegg er det salgsdugnad, kioskvakter, hallvakter, baking av kaker eller levering av smurte rundstykker. Synes det er dyrt å være med, i tillegg til at de krever så utrolig mye av foreldrene. 

Det ble nei her. De får være aktive på andre måter.

Anonymkode: a8b19...2ff

Du kan snakke med klubbene. Kanskje du kan få betale litt mindre. 

Anonymkode: 75937...415

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da var det ikke deg jeg henviste meg til. "Andre som nekter barna idrett" skrev jeg. Ikke "kan perfekte mødre fortelle meg hvor viktig det er å blakke seg og bruke all ledig tid på kjøring og dugnad"

Håper det er fåtallet som er som deg. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De fleste barn er med på idrett, men likevel er mange overvektige. Jeg har aktive, slanke barn. De får ingen helsegevinst av 60 minutter trening hver tirsdag som jeg må betale blodpris for.

De er med venner, lærer seg mye gjennom idrett. Tenk at de snart er ungdommer. Idrett ER viktig. 

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Men hadde du hatt råd til det, så hadde barna dine deltatt, hadde de ikke? Da blir det ikke helt som å nekte. Da hadde man ikke gjort det pga kostnaden uansett råd eller ikke. Økonomiske begrensninger er trist. Jeg har måttet kutte en trening i uken fordi den ikke dekkes av kommunen da det er i regi av kretsen, ikke laget. Men ellers får jeg dekket treningsavgiften for begge barna, betaler kun medlemskap i klubben på 300 per barn i året

Anonymkode: 7f022...9bc

Jeg nekter barna idrett pga dårlig råd. Kunne funnet et finere ord, men jo, jeg nekter de å begynne fordi jeg ikke har råd.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg nekter barna idrett pga dårlig råd. Kunne funnet et finere ord, men jo, jeg nekter de å begynne fordi jeg ikke har råd.

Du har ikke mulighet fordi du ikke har råd. Du nekter ikke. For hadde det ikke vært den situasjonen du har, så hadde det vært greit, da hadde de gått på idrett. Det er ikke det samme som å nekte. Det er det samme som å ikke ha mulighet. 

Anonymkode: 7f022...9bc

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Har ikke råd til å ha med barna på idrett. 11-åringen vil begynne på taekwondo og det koster 550 kroner per mnd. I tillegg må han kjøres. I tillegg må vi betale for graderinger, drakt, utstyr.

9-åringen vil begynne på troppsgymnastikk. Det koster 1700 kr per halvår, pluss 300 kr i året. I tillegg kommer stevner, turndrakt, kule klubbjakker, klubbbag/sekk som alle mååååååå ha. Må også kjøres. I tillegg er det salgsdugnad, kioskvakter, hallvakter, baking av kaker eller levering av smurte rundstykker. Synes det er dyrt å være med, i tillegg til at de krever så utrolig mye av foreldrene. 

Det ble nei her. De får være aktive på andre måter.

Du burde ikke hatt barn. Du har verken råd eller tid.

Anonymkode: 7cbac...476

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Snikreklamere? Jeg nevnte ikke noe om hva barna gjør før noen skrev at det var vesentlig å vite på hvilken måte de var aktive. Og hun som skriver at de som har med barn på idrett gjør det fordi de liker å bruke tid med barna??? Klart jeg svarer da. For JEG bruker tid med barna. At JEG tar de med på skitur, sykkeltur osv er mer kvalitetstid enn foreldre som sitter og skravler i hallen mens ungene trener. Eller kjører de på trening og nyter egen fritid. Sånt provoserer, for det er vel strengt tatt de foreldrene som ikke sender bort ungene sine som virkelig bruker tid med barna.

Men hvorfor skriver du at de ikke er med fordi du ikke har råd, når du tydeligvis tenker at du er en bedre mamma enn de som har råd. 

Da er det jo en ikkesak, barna dine har det best sammen med deg og alle deres aktiviteter.  Så hvorfor skrev du dette innlegget, hva ønsket du å oppnå? 

Anonymkode: 76aac...41f

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men hvorfor skriver du at de ikke er med fordi du ikke har råd, når du tydeligvis tenker at du er en bedre mamma enn de som har råd. 

Da er det jo en ikkesak, barna dine har det best sammen med deg og alle deres aktiviteter.  Så hvorfor skrev du dette innlegget, hva ønsket du å oppnå? 

Anonymkode: 76aac...41f

Hun ønsket bare å rakke ned på dem som "sender ungene sine på idrett så de slipper å være med dem", og få frem hvor mye bedre mamma hun er enn dem. 

Om det er pga en følelse av mindreverdighet, at hun må trykke andre ned for å føle seg bedre selv, eller om det er pga misunnelse, vites ei. 

Anonymkode: 78206...cd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...