Gå til innhold

Julegaver ønsker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som sender meg ønsker til julegave. Og det er jo så vidt greit. Men hun kan begynne i August. Kommer meldinger fra August og i noen måneder om hva hun ønsker seg. Og plutselig får jeg melding om at hun har kjøpt det selv og at sa ønsker hun det istedet. Kan være flere ønsker i forskjellige meldinger. Er veldig forvirrede og vanskelig å holde kontroll på. Hvordan ordne dette? 

Anonymkode: 7bb02...dce

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442926-julegaver-%C3%B8nsker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg syns det er helt supert med de som kommer med julegaveønsker allerede,jeg må kjøpe litt julegaver hver måned fra august eller september for å komme i mål økomomisk ,ettersom jeg har minstetakst av AAP

Anonymkode: 6a7d8...c14

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Send melding ei uke før du skal handle julegaver og spør hva hun ønsker seg

Anonymkode: af189...741

Jeg gjorde det i fjor. Fikk til svar: har du ikke notert ned de ønskene jeg har kommet med? 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gjorde det i fjor. Fikk til svar: har du ikke notert ned de ønskene jeg har kommet med? 

Da burde du svart ærlig at det har vært så mye frem og tilbake at du ikke turde kjøpe gave før.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Da svarer du at jo, det har du, men det er stadig ting som endres, så du ønsker en oversikt over hva hun fortsatt ønsker seg

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da svarer du at jo, det har du, men det er stadig ting som endres, så du ønsker en oversikt over hva hun fortsatt ønsker seg

Jeg sa at jeg klarer ikke å holde styr på det. Det gjorde ikke hun heller sa hun. Hun husket ikke ønskene hun hadde sendt 

Annonse

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har ei venninne som sender meg ønsker til julegave. Og det er jo så vidt greit. Men hun kan begynne i August. Kommer meldinger fra August og i noen måneder om hva hun ønsker seg. Og plutselig får jeg melding om at hun har kjøpt det selv og at sa ønsker hun det istedet. Kan være flere ønsker i forskjellige meldinger. Er veldig forvirrede og vanskelig å holde kontroll på. Hvordan ordne dette? 

Hadde gitt beskjed om at vi kuttet ut å kjøpe julegaver til andre enn de nærmeste og foreslått en lunsj ute i stedet.

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Spiller ingen rolle. Bare fortsett sånn. Synes det høres smått sykt ut. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg hadde får ønskelister for jul i august hadde jeg sendt tilbake at hun kan sende den på nytt om ca 3mnd når jeg nærmer meg å tenke på julegaver, med 😂 etter. Jeg hadde trodd hun tullet 

Anonymkode: d4ea1...583

Jeg begynner alltid å kjøpe julegaver i August eller senest September. Er ikke alle som har råd til å kjøpe alle gavene på en lønning. Så her kjøper jeg noen gaver hver måned fra august,for å komme i mål med alle gavene før jul. Sånn er det å ha dårlig råd.

amandine skrev (2 timer siden):

Mine venninner sender ikke ønskelister, voksne folk sender ikke ønskelister!!

Kjøp geit, jeg støtter det forslaget.

Ehh jo voksne sender ønskeliste de også! Her ber både foreldrene mine,3 søsken,brødrene til kjæresten min, foreldre til kjæresten min og samboeren min om å ønskeliste om hva jeg ønsker meg. Selv om jeg er 36 år.  Jeg spør alle disse om ønskeliste jeg også,greit å kjøpe noe de har ønsket seg istedenfor å bare kjøpe noe bare for å kjøpe noe.

Anonym bruker skrev (På 20.9.2023 den 18.27):

Jeg syns det er helt supert med de som kommer med julegaveønsker allerede,jeg må kjøpe litt julegaver hver måned fra august eller september for å komme i mål økomomisk ,ettersom jeg har minstetakst av AAP

Jeg er ufør, setter av penger. Syns det er en uting å handle så tidlig. 

Anonymkode: 133a8...4ce

Hadde det vært meg så hadde jeg sagt at hun måtte la være å sende juleønsker om det var ting hun kjøpte før jul. Har hun satt det på ønskelista, må hun la være å kjøpe de. 
Hadde ikke personen skjønt hva jeg sa så hadde jeg sagt det veldig rett ut at hun ikke får lov å sende meg noen ønsker lengre, for slikt mas gidder jeg ikke. Jeg er nok i overkant direkte slik sett. 

Min familie har ofte ønskelister som strekkker seg over lengre tid, så om vi har satt noe på ønskelista vet vi at det ikke skal kjøpes. (Og mamma har kontroll over hvem som har kjøpt hva til folk om det står på ønskelister, så vi dobbeltsjekker med hun om vi skal kjøpe noe på noens ønskelister)

Anonymkode: 2a320...ab0

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hadde det vært meg så hadde jeg sagt at hun måtte la være å sende juleønsker om det var ting hun kjøpte før jul. Har hun satt det på ønskelista, må hun la være å kjøpe de. 
Hadde ikke personen skjønt hva jeg sa så hadde jeg sagt det veldig rett ut at hun ikke får lov å sende meg noen ønsker lengre, for slikt mas gidder jeg ikke. Jeg er nok i overkant direkte slik sett. 

Min familie har ofte ønskelister som strekkker seg over lengre tid, så om vi har satt noe på ønskelista vet vi at det ikke skal kjøpes. (Og mamma har kontroll over hvem som har kjøpt hva til folk om det står på ønskelister, så vi dobbeltsjekker med hun om vi skal kjøpe noe på noens ønskelister)

Anonymkode: 2a320...ab0

"Ikke får lov å sende"  😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...