Gå til innhold

Eplekake i langpanne som bare skal slenges oppi alt….

Anbefalte innlegg

Hadde en oppskrift på jobb tidligere, hvor alle ingrediensene bare skulle hives oppi panna og ristes. Så skulle epler legges på, meierismør skjæres med høvel og legge på toppen så det smelta gjennom hele kaka… noen som aner hva jeg snakker om og kan peke meg i retning av en oppskrift?

Anonymkode: e50d6...b81

Fortsetter under...

Beklager, men jeg kan tipse deg om et alternativ hvis du ikke får hjelp til den oppskriften du tenker på. Jeg bruker Toro lyse muffins-pakkene, og lager dem sånn som det står på pakken. 2 til liten langpanne, 4 til stor. Bland sammen, ha i langpanne. Putt nedi masse eplebåter, ta på kanel og perlesukker og stek på 180 grader i omtrent 30-40 minutter. Den er til og med glutenfri. 

Det morsomme er at jeg har bakt mange ulike eplekaker fra bunnen av opp igjennom, men først da jeg startet med dette fikk jeg massevis av spørsmål om oppskriften 😅 Alle andre kaker synes jeg er desidert best når de er hjemmelaget, men her er faktisk Toro veldig god. Pussig nok, for som lyse muffins synes jeg fort de blir litt tørre og kjedelige. Må være eplene som gjør forskjellen. 

Anonymkode: 5e713...562

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Beklager, men jeg kan tipse deg om et alternativ hvis du ikke får hjelp til den oppskriften du tenker på. Jeg bruker Toro lyse muffins-pakkene, og lager dem sånn som det står på pakken. 2 til liten langpanne, 4 til stor. Bland sammen, ha i langpanne. Putt nedi masse eplebåter, ta på kanel og perlesukker og stek på 180 grader i omtrent 30-40 minutter. Den er til og med glutenfri. 

Det morsomme er at jeg har bakt mange ulike eplekaker fra bunnen av opp igjennom, men først da jeg startet med dette fikk jeg massevis av spørsmål om oppskriften 😅 Alle andre kaker synes jeg er desidert best når de er hjemmelaget, men her er faktisk Toro veldig god. Pussig nok, for som lyse muffins synes jeg fort de blir litt tørre og kjedelige. Må være eplene som gjør forskjellen. 

Så lurt!! Jeg bruker jo alltid Toro muffins til ting (lager egen glasur) og får alltid spørsmål om oppskriften! 

Bringebær og ikke epler, og ikke fullt så enkel som den du beskriver, men den er ganske enkel og har den smør-på-toppen-teknikken som du beskriver. https://krem.no/hjem/fransk-bringebaerkake-ala-gunn/

Kanskje den kan hjelpe deg på vei?

Anonymkode: 24ff1...465

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Bringebær og ikke epler, og ikke fullt så enkel som den du beskriver, men den er ganske enkel og har den smør-på-toppen-teknikken som du beskriver. https://krem.no/hjem/fransk-bringebaerkake-ala-gunn/

Kanskje den kan hjelpe deg på vei?

Anonymkode: 24ff1...465

Takk! 😁 kan prøve den med epler :) 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker Toro eplekake. Den er også kjempegod.

Anonymkode: 70fd9...f0d

Annonse

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Takk for tips!!! Denne skal jeg prøve!

Anonymkode: 9c243...fac

WaltzingMathilda skrev (Akkurat nå):

Evt bare ta en eplekakepakke siden du skal gå for Toro 😉 

Tror lyse muffins er bedre. Men jeg gir ikke opp kampen med å finne den opprinnelige oppskriften 😂

WaltzingMathilda skrev (3 minutter siden):

Evt bare ta en eplekakepakke siden du skal gå for Toro 😉 

Men jeg må lage glutenfri bakst og Toros eplekake er med gluten.

Anonymkode: 9c243...fac

Himmel og hav skrev (10 minutter siden):

Takk!!!🥇pris for årets googler går til deg!🤩

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...