Gå til innhold

Er det noen som har hatt full uføretrygd, men som har begynt å jobbe igjen, for så tilbake på trygd?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært 100% ufør i 3 år nå, og har helt tilfeldig blitt tilbudt en jobb som jeg syns er interessant.
Jeg tror jo helt realistisk sett at det er en risiko for at det ikke vil kunne fungere over tid, selv om det er en svært fleksibel stilling.

Jeg har i utgangspunktet god arbeidsmoral, og syns ikke det er kjempe kjekt å være uføretrygdet.

Men jeg lurer på om jeg mister muligheten til å få tilbake uføretrygden hvis jeg f.eks jobber i et år, og det viser seg å ikke fungere?

Noen som har gått fra uføretrygd --》jobb --》 uføretrygd? 

Anonymkode: e3171...a04

Fortsetter under...

§ 3-4.Hvilende rett til uføretrygd når pensjonsgivende inntekt utgjør mer enn 80 prosent av inntekt før uførhet

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2014-12-05-1602/KAPITTEL_3#KAPITTEL_3

Anonymkode: b1f2d...adb

Anonym bruker skrev (1 time siden):

§ 3-4.Hvilende rett til uføretrygd når pensjonsgivende inntekt utgjør mer enn 80 prosent av inntekt før uførhet

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2014-12-05-1602/KAPITTEL_3#KAPITTEL_3

Herlig, takk :)

Etter den nye reformen skal det være lettere å prøve seg i jobb når man har gode perioder, eller prøve seg som selvstendig, ta oppgaver som freelanse osv. Går det ikke skal det være enkelt å falle tilbake til uføretrygden, uten å måtte gjennom en ny søknadsprosess.

Tror det er 5 år du kan jobbe fullt før du mister retten til å falle tilbake til uføretrygd uten å måtte søke på nytt.

Anonymkode: 7efc6...bfb

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Herlig, takk :)

Bare hyggelig 😊 Håper det fungerer for deg å jobbe, lykke til 😊

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...