Gå til innhold

Noen som har vært utbrent her? Følte dere dere fysisk syk?

Anbefalte innlegg

Jeg krysser av på de fleste tegn på utbrenthet. Humørsvingninger, mye nedstemt, mangler initiativ, ser ikke meningen med jobben lengre, fått veldig helseangst som også fører med seg dårlig søvn og grublerier på nattestid - har ikke sovet gjennom natta på lenge. 

Og jeg føler meg helt fysisk utslitt. Innmari trøtt, hodepine, muskelverk - litt fyllesyk rett og slett.

Har bestilt legetime, og er egentlig veldig redd for å få en kreftbeskjed

Har ikke gått ned i vekt (på ingen måte - matlyst er vel det eneste stabile her 🤪) men ellers så er det dårlige forhold føler jeg 😭

Kan nevne at jeg også er i en alder hvor overgangsalder ikke er usannsynlig

Anonymkode: 7b9bd...b34

Fortsetter under...

Har hatt det på akkurat samme måte og det var utbrenthet. Eller i alle fall var jeg veldig sliten og litt deppa. Fikk sykemelding og gikk til psykolog - det hjalp!

Anonymkode: 923d4...bf5

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. Vondt i hele kroppen, hodepine og bare enormt trøtt og sliten.

Anonymkode: 9d6c7...9a6

Altså da jeg var utbrent, gikk litt fort i svingen her 😊

Anonymkode: 9d6c7...9a6

Jeg ble så svimmel til slutt at jeg holdt på å besvime på jobb. Ble lagt inn med en gang for de mistenkte både slag og blodpropp. Var bare utbrent så ble sykmeldt en liten stund

Anonymkode: cd392...348

Ja, psykisk stress setter seg i kroppen. Jeg har vært utbrent noen ganger fordi jeg ikke evner å ta vare på meg selv. Noen ganger har jeg opplevd å bli fysisk syk konstant. Forkjøla, feber, vond hals etc. andre ganger har jeg ekstremt med smerter i kroppen. Nå ble jeg sykemeldt fordi jeg har helt vannvittige smerter i beinet. Tok to dager så avtok smertene så jeg skjønner jo at dette også er psykisk…

Anonymkode: 5f844...96a

Annonse

Jepp! Merkelig brennende følelse i ene delen av hodet, følelse av lammelse i halve ansiktet, overfølsom for lyd, hjertebank og helt utslitt av å ta en dusj etc. Var "bare" utbrent. 7 år senere klarer jeg fremdeles ikke mye lyd og blir helt utkjørt av en tur til byen eller enda værre en tur på handlesenter....alt for mye folk, lyd, lys og andre inntrykk som vipper meg helt av pinnen. Og hukommelsen er absolutt ikke som den var. 

Anonymkode: bc106...770

Herlighet, jeg skjønner at det å være utbrent er mer omfattende enn det jeg har tenkt.

Takk for svar!

Jeg ser dessverre en lang rekke med oppdrag fremover som avhenger av meg - en del av dem innebærer å stå på en scene - noe jeg absolutt ikke føler meg komfortabel med når jeg føler meg som en -scuze the language- dass.. Ingen som kan ta over dette så jeg får henta meg inn heller.. 

Også klarer jeg ikke slippe følelsen av at jeg er dødssyk, så jeg er så trist for barna mine, selv om jeg ikke har fått beskjed om at jeg er syk enda. Ser bare for meg at det blir resultatet av legetimen. 

HI

Anonymkode: 7b9bd...b34

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg ble så svimmel til slutt at jeg holdt på å besvime på jobb. Ble lagt inn med en gang for de mistenkte både slag og blodpropp. Var bare utbrent så ble sykmeldt en liten stund

Anonymkode: cd392...348

Samme med meg, var innlagt på sykehus i ca en uke. Men jeg var sykmeldt i over et år da. Fortsatt kan jeg kjenne på at jeg får følelse av å ha feber og bli uvel når jeg begynner å bli for sliten, men jobber i alle fall igjen, selv om jeg har redusert til 80%

Anonymkode: 9cd63...e2e

Ja jeg ble fysisk syk. Alle symptomer som blir beskrevet her. Hjernetåke. Ikke deprimert, da, men fortvilelse ift arbeidsplass/situasjon. Følte jeg ikke aldri hadde energi så kroppen kompenserte nok med å grave mer mat (usunn) og jeg gikk opp masse i vekt. De fleste virker som de mister matlysten og går ned, men hos meg var det altså motsatt.  Jeg overkjørte tegnene gang på gang (hadde ikke noe valg heller, jeg måtte jo jobbe når legen mente jeg ikke var syk) til det sa fullstendig stopp. Det er fem år siden, og jeg er i dag ufør og klarer fremdeles ikke så veldig mye. Jeg er ødelagt, selv om jeg på lang sikt håper jeg kan komme meg mer enn det lille jeg har gjort på disse årene.

Anonymkode: bc488...b53

Helseangst og psykiske problemer kan komme med overgangen, jeg er 49 år selv og kjenner mange mellom 45 og 55 år, og overraskende mange har slitt med psyken.

I følge gynekologen er dette veldig underkommunisert, alle snakker om hetetokter, men overgangsalderen er gjerne verre for kroppen enn puberteten. Vi har allverdens unnskyldninger for jentene som er i puberteten stakkars, men vi voksne damene skal bare bite det i seg.

Ville helt klart tatt en tur til lege, eller gynekolog, og fått sjekket opp i det. Et hormonplaster kan gjøre underverker.

Det henger liksom litt i den oppfatningen om at man ikke skal ta hormoner i overgangsalderen også, for da kan man få kreft, men det er grundig tilbakevist altså. Faren for kreft pga hormonplaster er minimal, men effekten mot overgangsplager er massiv.

Anonymkode: 8ca5f...13f

Ja. Mye hodepine, svimmel, kvalm, subfebril av veldig lite, smerter i kroppen, fullstendig utladet og det kostet meg ekstremt mye bare å gå på butikken for å kjøpe to ting, enormt behov for søvn og likevel følelsen av å våkne med feber selv om jeg ikke hadde det.

Du må ta dette på alvor. Stopper du i tide kan det reverseres. Vet om folk som gikk lenger enn for langt og ble borte i åresvis.

Anonymkode: c6cf9...96f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...