Anonym bruker Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 Ungdommen er 15 og spiller håndball. 3 ganger i uken er det håndballtrening hvor det er 2 timer pr gang. Løper 3 dager i uken, 12 km hver gang. Øktene med ball inneholder også styrke og skadeforebyggende trening. I tillegg kommer gym, fysak og kamp/cup. For mye eller greit ? Anonymkode: 35b7b...2c2
Anonym bruker Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Hvis ungdommen liker det og trives, ser jeg ikke noe problem med mengden. Hadde det vært meg som 15-åring, hadde jeg krepert! Anonymkode: 409a0...476
Anonym bruker Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 Det vet bare din unge. Når eldste vår var den alderen trente hun 20 timer i uken så sånn sett trener din lite. Men hvem skal du sammenligne med og hva har det for seg? Anonymkode: 4ab88...8d1
Anonym bruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Vår ene gutt trente 10 - 12 timer svømming, løping 2 morgener før skole og noen timer styrketrening utenom dette på den alderen. Hadde en som ikke trente noe utenom gym på skolen ig en som trente 4 timer kampsport. Vil si det er veldig individuelt og må tilpasses til hva ungdommen trives med tenker jeg.... Anonymkode: 216ed...618
Anonym bruker Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 Trening 6 dager i uka er vel helt innafor om man liker å trene. Bare pass på å få nok søvn, restitusjon og mat også. Men når trening er en såpass viktig del av livet er nok kosthold også viktig. Min tenåring som driver med konkurranseturn trener like mye. Anonymkode: 82db8...5be
Anonym bruker Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 antall økter er helt innafor. Min 16-åring går på toppidrett og trener 10-14 ækter i uka. Eneste jeg ville begymret meg over var om det ble for mye belastning på bena og for lite styrketrening/basistrening. tre økter på hardt håndballgulv + kamp + tre løpeøkter pr uke er mye for knær og ankler. 1-2 løpeøkter kan med fordel byttes ut med sykling eller svæmming. og så bør det være en hel fridag i uka hvor det hverken er kamp, trening eller gym Anonymkode: 0bafc...a76
Anonym bruker Skrevet 19. september 2023 #7 Skrevet 19. september 2023 Helt greit vil jeg si,ikke lite og ikke mye. Nå er unge ofte veldig stillesittende utenom trening, dermed så blir det ikke så mye fysisk aktivitet totalt sett. Om jeg tar mitt ene barn så hadde dette vært helt passe trening iforhold til hvor aktiv hun er ellers på dagen. Iforhold til det andre barnet hadde det vært litt mye, for hun er ekstremt aktiv hele dagen. Så en må nesten se annungen også, og aktivitet kan være så mangt. Mitt yngste barn ser ikke på det å være på fotballbanen med venner i to timer som trening, det er bare å være henge med venner. Hun er mer i aktivitet der enn hun er på sin fotball trening, men for henne så er dette bare sosialt for hennes konkurranseinnstinkt gjør at hun ikke ser hun er mer aktiv når hun skal «gruse» gutta enn når hun skal lære seg ulike teknikker på trening. Anonymkode: ea829...bdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå