Gå til innhold

HeltHjem mener de har levert en pakke

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ut rett etter sms om levering ble sendt, der var det ingen pakke. De sier den ble levert 2 timer før jeg fikk sms, og at budet har tatt bilde, men ikke har sendt inn bildet. Så ved en senere anledning, i mail, etterspør jeg det bildet for å være sikker på at den faktisk ble levert, da sier de at det ikke ble tatt noe bilde.. de mener pakken er tapt, og at det evnt har blitt stjålet.

Jeg lurer på: ligger ikke bevisbyrden for at den er levert hos dem? Siden det ikke er mulig å bevise det er det vel de som må erstatte varen?

Anonymkode: 359c1...acf

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg gikk ut rett etter sms om levering ble sendt, der var det ingen pakke. De sier den ble levert 2 timer før jeg fikk sms, og at budet har tatt bilde, men ikke har sendt inn bildet. Så ved en senere anledning, i mail, etterspør jeg det bildet for å være sikker på at den faktisk ble levert, da sier de at det ikke ble tatt noe bilde.. de mener pakken er tapt, og at det evnt har blitt stjålet.

Jeg lurer på: ligger ikke bevisbyrden for at den er levert hos dem? Siden det ikke er mulig å bevise det er det vel de som må erstatte varen?

Den er nok levert. Men bilde har de nok ikke. HeltHjem har ikke ansvar for pakker som er stjålet. De henger større pakker på postkassen. Da kan hvem som helst stjele den. Bestiller jeg større varer, trykker jeg på levering på nærmeste butikk. Da vet jeg at den er trygg. 

Anonymkode: eca9e...e9d

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Nei, dessverre er det slik at når de mener pakken er levert, så er de ferdige med den jobben…. Liker ikke helt hjem,bruker bare posten her. 
Men har du sett om den ligger hos en nabo?

Anonymkode: 4292a...788

Enig. Jeg liker heller ikke helthjem. Ikke liker jeg postnord heller. De eneste jeg stoler på er posten. Selv om jeg kanskje må dra til postutleveringen (post i butikk liker jeg ikke, jeg skulle ønske de fortsatt hadde egne kontorer) så er jeg sikker på at jeg får pakken min når den er sent med posten.

Anonymkode: 6f88b...66f

Takk for svar. Har snakket med naboer, en av de var til og med ute rett rundt da den skulle ha blitt levert, men så ingenting. Vi bor såpass grisgrendt til at det skal mye til at noen har stjålet noe. En gang hang det en pakke på postkassen til naboen i flere dager.

Liker ikke helt hjem selv, men det var det kjappeste tilbudet, og jeg trengte varen raskt. Vel, lekse lært 😅

takk for svar igjen :)

Annonse

Helthjem kan du IKKE stole på overhodet.

Har opplevd 3 ganger siste år der jeg har fått beskjed om at pakke er levert uten at pakken er der. Ene gangen stod jeg til og med og snakket med naboen (og hadde stått der i 20-25 min) ved postkassen, da sms fra helthjem tikket inn og det stod at pakken var levert i postkassen!

Ta et kjapt søk på internett. Her vil du få opp utallige saker der helthjem svindler. Det har vært i nyhetene flere ganger også.

Det er rart de får fortsette..

Anonymkode: 71616...ca9

Jeg har også dårlig erfaring med Helt hjem. Jeg var hjemme i permisjon og dermed tidlig oppe med babyen. Fikk sms om at pakken min var levert på døren om morgnene, men nei. Der var ingen pakke. Jeg hadde også vært våken i hvert fall to timer og har god sikt til innkjørselen. Det var mørkt ute, og jeg hadde absolutt fått med meg om det kom en bil. De stod likevel på sitt at pakken var levert. Jeg spurte om den kunne blitt levert til feil adresse, men budet var helt sikker på at den var levert riktig. Heldigvis har jeg en ærlig nabo som kom med pakken som altså var blitt feillevert. Ingen beklagelse fra Helt hjem eller innrømmelse at de faktisk hadde tatt feil.

Anonymkode: 07e04...fa2

Har aldri opplevd tull med Helt hjem, men nå bor jeg i en lavblokk der budet må låse seg inn og naboene stjeler ikke det som ligger på matta i oppgangen. I Oslo.

Virker som det er mest tull der pakkene henger ute ( åpenbart)

Anonymkode: 263b1...ad7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri opplevd tull med Helt hjem, men nå bor jeg i en lavblokk der budet må låse seg inn og naboene stjeler ikke det som ligger på matta i oppgangen. I Oslo.

Virker som det er mest tull der pakkene henger ute ( åpenbart)

Anonymkode: 263b1...ad7

Jeg bor også i lovblokk i Oslo, med låst oppgang, men har dessverre opplevd mye tull med Helt hjem allikevel. Det skal sies at jeg har fått levert mye fra dem, så det er kanskje ikke så rart at det har vært flere episoder. Har f.eks. opplevd at pakken står som levert uten å være det, og jeg vet jo at ingen har kommet inn i oppgangen. Vi er også så få boenheter her er at jeg er trygg på at ingen stjeler. Normalt kan det ligge urørte pakker i oppgangen i dagesvis. Har også opplevd at pakken min har blitt levert på adresser i helt andre byer, at de leverer feil pakke og at pakkene er flere uker forsinket. 

Anonymkode: fa870...045

Her hvor jeg bor har Helthjem hatt "følgebil" hvor pakkene plukkes opp like etter de er levert. Har skjedd flere ganger. Helthjem et klar over problemet, men får ikke gjort noe med det. Hver enkelt må levere politianmeldelse. 

Anonymkode: 7bd65...b4e

Har flere ganger opplevd at det står at pakken er kommet men er ikke noe i min postkasse. Hver eneste gang er den bare havnet i en av naboene sin postkasse. Har også opplevd at HeltHjem rotet vekk en pakke men da fikk jeg erstattet varen.

Anonymkode: dfa30...c74

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Bestiller ALDRI varer som leveres med helt hjem og fatter ikke noen bruker dem. Svindel. 

Anonymkode: 901fe...8a2

Jeg kjøper ofte ting på finn.no må sendes å jeg foretrekker alltid helthjem. De er billigst,gratis sporing og den kommer rett i postkassen.

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg kjøper ofte ting på finn.no må sendes å jeg foretrekker alltid helthjem. De er billigst,gratis sporing og den kommer rett i postkassen.

Ja gjør den egentlig det? Har du fått med deg hvor mange som svindles??

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja gjør den egentlig det? Har du fått med deg hvor mange som svindles??

Har kun en gang opplevd en pakke som de rotet vekk,da fikk jeg erstattet den så jeg er fornøyd.

Jeg opplevde at jeg fikk SMS fra helt hjem om at pakken var levert i min postkasse, noe den ikke var. Ringte de og de bekreftet at pakken var levert. Etter 6 uker dukket den plutselig opp i min postkasse.

En annen gang hadde de levert den til en annen adresse med et gatenavn som kunne minne litt om mitt. Der var det noen snille folk som overleverte den til meg. Andre naboer har fått min pakke utallige ganger. Stoler aldri mer på Helt Hjem.

Anonymkode: 3ba2d...5f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...