Gå til innhold

Kan man lage gjærbakst led semper mel? U/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvølgelig, men det er litt anderledes.

Den som heter kun Mix er den som hever best.

Og husk at glutenfri deig skal være klissete. Har du i mel til det blir "normal" konsistens får du murstein ut av ovnen. Bruk engangshansker med masse mel på når du må røre deigen.

Anonymkode: e09ae...bf2

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvølgelig, men det er litt anderledes.

Den som heter kun Mix er den som hever best.

Og husk at glutenfri deig skal være klissete. Har du i mel til det blir "normal" konsistens får du murstein ut av ovnen. Bruk engangshansker med masse mel på når du må røre deigen.

Da må jeg prøve mix. Hvis den hever bedre. Hvor mye hever det? Antar at det ikke blir dobbel/tredobbel som vanlig deig?

Pleier å ha litt klissete deig når jeg baker vanlig også. Hever i olje, så den ikke fester seg for mye.

Anonymkode: 649d1...394

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da må jeg prøve mix. Hvis den hever bedre. Hvor mye hever det? Antar at det ikke blir dobbel/tredobbel som vanlig deig?

Pleier å ha litt klissete deig når jeg baker vanlig også. Hever i olje, så den ikke fester seg for mye.

Anonymkode: 649d1...394

Det hever greit, ikke langt unna vanlig deig. Men med glutefritt må du droppe å dobbeltheve. Hev bare før utbaking, det etterhever best ved å komme rett inn i ovn etterpå.

Bruk egne oppskrifter for glutenfri gjærdeig, ikke vanlige der du bare erstatter melet. Det er mye vanskeligere å få til et godt resultat uten glutenet.

Sjekk cøliakikokken eller pappautengluten 👍🏻

Anonymkode: ae43c...352

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...