Anonym bruker Skrevet 18. september 2023 #1 Del Skrevet 18. september 2023 Jeg har slitt med alkohol i flere år, det har gått i bølger. Noen perioder ingen drikking mens andre perioder drikking nesten hver dag Nå har jeg begynt å kaste opp mat etter at jeg har spist noe jeg angrer på. Jeg er i jobb, men jeg sliter grådig psykisk. Hvor skal dette ende? 😢 Anonymkode: c3314...95b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442886-n%C3%A5-er-det-ille-ute-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2023 #2 Del Skrevet 18. september 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg har slitt med alkohol i flere år, det har gått i bølger. Noen perioder ingen drikking mens andre perioder drikking nesten hver dag Nå har jeg begynt å kaste opp mat etter at jeg har spist noe jeg angrer på. Jeg er i jobb, men jeg sliter grådig psykisk. Hvor skal dette ende? 😢 Anonymkode: c3314...95b Altså, alt det fysiologiske vet du alt om. Du ødelegger kroppen din slik. Det er ikke uvanlig å få blod i oppkast, jeg bare nevner det selv om du ikke skriver det. Vet du hvorfor det ikke er uvanlig? Fordi maten ikke er ment å gå den veien naturlig, selv om det er mulig. Det tar på enormt for kroppen å kaste opp. I tillegg trenger kroppen, og ikke minst (viktigst av alt faktisk) hjernen din, næring. Du blir bare verre og verre når du gjør slik. Det er den fysiologiske biten. Den psykiske biten er at det er godt å ha kontroll på noe. Det er ofte det som er grunnen til at en gjør slik. Det er det å ha kontroll på noe. Særlig når det blir mye stress. Det er teorien. Praksisen, hva du skal gjøre for å bli bedre? Jeg er heldig, jeg har aldri blitt avhengig av det. Det betyr også at jeg ikke vet hvordan en frir seg fra det. Aldri så vondt at det ikke er godt for noe, selv om en blir avhengig av den kontrollen så de som kommer seg ut av det vet ofte hva som må til, har gode råd som er til god hjelp. Jeg er ikke en av de. Jeg skjønner dette er vanskelig! Og enda mer vondt å være klar over det. Men du? Det som er bra midt i alt er at du vet at dette er et problem. Da er det lettere (ikke lett!) å få kontroll på det. Jeg håper inderlig du får noe godt svar som er til hjelp. Enda mer håper jeg du kommer deg fri fra dette! ❤️ Gode ønsker fra meg i natten, kjære du! Anonymkode: 65907...854 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442886-n%C3%A5-er-det-ille-ute-med-meg/#findComment-150007742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2023 #3 Del Skrevet 18. september 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Altså, alt det fysiologiske vet du alt om. Du ødelegger kroppen din slik. Det er ikke uvanlig å få blod i oppkast, jeg bare nevner det selv om du ikke skriver det. Vet du hvorfor det ikke er uvanlig? Fordi maten ikke er ment å gå den veien naturlig, selv om det er mulig. Det tar på enormt for kroppen å kaste opp. I tillegg trenger kroppen, og ikke minst (viktigst av alt faktisk) hjernen din, næring. Du blir bare verre og verre når du gjør slik. Det er den fysiologiske biten. Den psykiske biten er at det er godt å ha kontroll på noe. Det er ofte det som er grunnen til at en gjør slik. Det er det å ha kontroll på noe. Særlig når det blir mye stress. Det er teorien. Praksisen, hva du skal gjøre for å bli bedre? Jeg er heldig, jeg har aldri blitt avhengig av det. Det betyr også at jeg ikke vet hvordan en frir seg fra det. Aldri så vondt at det ikke er godt for noe, selv om en blir avhengig av den kontrollen så de som kommer seg ut av det vet ofte hva som må til, har gode råd som er til god hjelp. Jeg er ikke en av de. Jeg skjønner dette er vanskelig! Og enda mer vondt å være klar over det. Men du? Det som er bra midt i alt er at du vet at dette er et problem. Da er det lettere (ikke lett!) å få kontroll på det. Jeg håper inderlig du får noe godt svar som er til hjelp. Enda mer håper jeg du kommer deg fri fra dette! ❤️ Gode ønsker fra meg i natten, kjære du! Anonymkode: 65907...854 Tusen takk for rørende svar ❤️ ja, føler jeg ødelegger kroppen, er livredd for at hjerte skal stoppe eller at jeg har fått kreft, føler meg nesten sikker på at jeg har fått kreft. Jeg snuser også 😢😢 jeg klarer ikke å stoppe dette 😢😢 Tusen takk for støtten. Jeg bare vet ikke hvor jeg skal finne kreftene og hjelpen jeg trenger Hi Anonymkode: c3314...95b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442886-n%C3%A5-er-det-ille-ute-med-meg/#findComment-150007744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2023 #4 Del Skrevet 18. september 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk for rørende svar ❤️ ja, føler jeg ødelegger kroppen, er livredd for at hjerte skal stoppe eller at jeg har fått kreft, føler meg nesten sikker på at jeg har fått kreft. Jeg snuser også 😢😢 jeg klarer ikke å stoppe dette 😢😢 Tusen takk for støtten. Jeg bare vet ikke hvor jeg skal finne kreftene og hjelpen jeg trenger Hi Anonymkode: c3314...95b Akkurat nå er snusingen et langt mindre problem. Det er bare legen din som kan svare deg på om du har kreft eller ikke. Det er bedre å få svar så kan du jobbe der fra, enn å ikke vite og ha angst for det. Den angsten er faktisk verre enn å få svar. Som oftest er det ikke kreft. Men samtidig vil jeg ikke du skal tro at du tar feil så tar du ikke kontakt med lege, så viste det seg at du hadde rett. Med aller oftest så er det bare angst en har. Så sjansen er stor for at du får avkreftet dette med kreft hos lege. Ta den samtalen! Den er viktig. Det at du ikke vet skjønner jeg godt gjør ting ekstra tungt for deg. Det klarer du. Det har du krefter til, å ringe lege og få en time. Det gjør at du har mindre byrder å bære, noe som gjør det lettere å håndtere alt annet etterpå. Men husk også på at selv om du føler det slik du føler det nå så er det ikke slik du vil føle det hele livet. Det kommer bedre dager også. Kanskje ikke i dag, kanskje ikke om en uke, men de kommer. Hva du føler nå definerer ikke hvem du er. Du har styrke, siden du klarer å slutte med alkoholen. Du vet også om at det ikke er bra når du kjøper alkohol. Det er der du trenger styrken. Ikke når du sitter hjemme med alkoholen, men når du lurer på om du skal kjøpe. Det er der du må være bestemt mot deg selv. Du vet det bare ender opp med at du angrer på at du drikker. ❤️ Anonymkode: 65907...854 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442886-n%C3%A5-er-det-ille-ute-med-meg/#findComment-150007748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2023 #5 Del Skrevet 19. september 2023 Kanskje noen som ser dette nå har erfaring og noen bedre råd? Anonymkode: 65907...854 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442886-n%C3%A5-er-det-ille-ute-med-meg/#findComment-150007991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2023 #6 Del Skrevet 19. september 2023 Nei, altså, det kommer jo ikke til å ende spesielt bra om du forsetter med det - verken bulimi eller alkoholmisbruk. Det finnes ganske gode hjelpetilbud for begge deler, men jeg legger merke til at du ikke egentlig spør om input eller råd. Du ville kanskje bare gi uttrykk for at det er vanskelig? Det er det nok. Det er leit, men det vil heller ikke bli bedre før du selv er genuint motivert for endring. Det fungerer eksepsjonelt lite bra å hjelpe folk før de vil ha hjelp. Hvis du finner ut at du er klar for det, er fastlegen et bra sted å starte. Anonymkode: f57e9...375 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442886-n%C3%A5-er-det-ille-ute-med-meg/#findComment-150007995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2023 #7 Del Skrevet 19. september 2023 Du har allerede tatt første steg, og det er å erkjenne at du har et problem. Har dere bedriftshelsetjeneste på jobb? Eller kan du ta kontakt med fastlegen din og legge alle kort på bordet? Tør du det? Anonymkode: 85d7f...59f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442886-n%C3%A5-er-det-ille-ute-med-meg/#findComment-150008043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september 2023 #8 Del Skrevet 20. september 2023 Hvor det ender avhenger nok litt av hva du gjør nå. Tør du oppsøke hjelp? Er det noe som hindrer deg i å oppsøke hjelp? Har du noen i livet ditt du stoler på som du kan snakke med? Alkohol er noe av det vanskeligste å kutte ut, den er som en gummibåt når du er på dypt vann, holder deg flytende en tid, men en dag må du lære å svømme og komme deg til ett roligere vann. Akkurat nå trenger du hjelp for å lære deg å svømme. Men det er ikke umulig, det finnes mange eksempler på de som har klart det. Psyken din kommer til å bli betydelig bedre når kroppen din ikke er kjemisk avhengig av den. Den psykiske avhengigheten kan være vanskelig i perioder, der kommer nettverk inn. Det finnes mange grupper og mennesker som kan hjelpe deg på den veien. Snusen tar du senere, akkurat nå er det alkoholen som er viktig å få kontroll over. Anonymkode: aa41b...fd6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442886-n%C3%A5-er-det-ille-ute-med-meg/#findComment-150008148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september 2023 #9 Del Skrevet 20. september 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvor det ender avhenger nok litt av hva du gjør nå. Tør du oppsøke hjelp? Er det noe som hindrer deg i å oppsøke hjelp? Har du noen i livet ditt du stoler på som du kan snakke med? Alkohol er noe av det vanskeligste å kutte ut, den er som en gummibåt når du er på dypt vann, holder deg flytende en tid, men en dag må du lære å svømme og komme deg til ett roligere vann. Akkurat nå trenger du hjelp for å lære deg å svømme. Men det er ikke umulig, det finnes mange eksempler på de som har klart det. Psyken din kommer til å bli betydelig bedre når kroppen din ikke er kjemisk avhengig av den. Den psykiske avhengigheten kan være vanskelig i perioder, der kommer nettverk inn. Det finnes mange grupper og mennesker som kan hjelpe deg på den veien. Snusen tar du senere, akkurat nå er det alkoholen som er viktig å få kontroll over. Anonymkode: aa41b...fd6 Takk for gode råd og mål jeg kan nå. Jeg har sagt alt til dps. Jeg håper jeg får det til. Anonymkode: c3314...95b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442886-n%C3%A5-er-det-ille-ute-med-meg/#findComment-150008191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå