Gå til innhold

Stedatter 16 år "fornærmer"meg gang på gang

Anbefalte innlegg

-hun ignorerer meg totalt. Hun gir verken uttrykk for at hun er sur på meg eller fornøyd med meg.  Svarer det meste med ja eller nei.  Samtidig oppfører hun veldig respektabelt og bruker aldri høy stemme.

Jeg føler meg litt desperat. Jeg er redd for at mannen min holder på å miste interesse for meg.  

Noen gode råd

Fortsetter under...

Det er jo ikke rart når du har gjort det du har gjort mot henne. Hun skylder deg ingenting og hun er heller ikke skyld i at mannen din «mister interessen for deg».

Er dette bakgrunnen for alle trådene? Du er egentlig sint på henne fordi hun ikke er overstrømmende begeistret for deg slik at ren hennes ikke mister interessen?

Anonymkode: 88db9...d19

Hun fornærmer deg med å oppføre seg respektabelt og nøytralt? Hva forventer du av henne? Du har brutt tilliten hennes på det groveste og nå klager du over at hun "fornærmer" deg? Jeg skjønner at du er redd for å miste mannen din, men da må du ta det med mannen din og ikke prøve å legge noe ansvar for det som skjer på barnet hans. Oppfør deg som et godt menneske, søk profesjonell hjelp for sjalusiproblemene dine og om forholdet tar slutt så tar det slutt. 

Anonymkode: cc3f2...569

Vel.. Du kommer i 2.rekke. Så lenge du er sammen med en mann med barn. 

Du kan jo forestille deg hvordan hun har det... Du er voksen, hun er ungdom. 

Tenker meg at HUN føler at hun mister faren sin til deg. 

Er det du som har skrevet om stedatter før? Da du satt de to opp mot hverandre? Hvis det er deg, så er det helt kjørt. 

Anonymkode: 82c9c...4fa

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Til pass for deg slik du har oppført seg. Hun er smart og holder kontakten med deg på et minimum. Som man rede ligger man.

Anonymkode: 9bdb1...1e6

*reder

Anonymkode: 9bdb1...1e6

Du har fått så mange råd her i tidligere tråder om dette temaet, og jeg forstår ikke hvorfor du ikke tar det til deg.

Du gjorde noe utilgivelig mot henne, og oppførte deg som en sjalu drittunge. At hun i det hele tatt vil være i nærheten av deg sier mye om henne som person. Kikk deg igjennom eldre tråder om innlegget, og se hva majoriteten der skriver. Du fikk gode råd om hvor lavt du bør ligge i terrenget de neste årene!

Bare det at du tenker at det er hennes oppførsel som gjør at du "mister mannen" er jo hårreisende.

Hun oppfører seg mye, virkelig MYE, bedre enn forventet av en 16 åring som har blitt behandlet slik av stemor som hun har gjort.

At du ikke ser det sier mye om deg. Håper virkelig mannen din ser det, at han har en fantastisk datter som oppfører seg veldig voksent (og at han har en utrolig selvopptatt og egoistisk kone)

Anonymkode: 84a3c...cc9

Annonse

Du har ikke empati Ts, og heller ikke såpass fantasi at du skjønner hvordan hun har opplevd det du har gjort. Det er ikke noe du kan noe for, men det gjør jo noen relasjoner helt umulig for deg. Hun betrodde seg til deg, og det du gjorde var å videreformidle det til faren ved å juge om det hun hadde sagt. Og faren som tydeligvis ikke har særlig forstand, bebreidet henne for ting hun ikke hadde sagt. Hun er veldig uheldig med dere to som skal være omsorgspersoner, og hun er jo mest sannsynlig traumatisert av både å miste moren og det dere gjorde. Det er nok derfor hun ikke reagerer, men går rundt mer apatisk.

Det er synd på henne, og hun burde ha bodd hos andre. Det gjør hun ikke, og siden ingenting blir bedre, så bør du flytte. Hun er jo utsatt for omsorgssvikt, og du kan ikke gå og vente på at hun forandrer seg. Det er dere voksne som må handle riktig her, men det ser jo heller ikke ut som at det vil skje.

Jeg syns du bør flytte og så gå i terapi, få hjelp så du blir mer istand til å takle relasjoner til andre på en bedre måte. Jeg tar forbehold om at du troller fælt her, men svarer som om du ikke gjør. 

HI, du trenger hjelp på et annet nivå. Oppførselen din er skadelig for familien din, særlig den stakkars jenta, og dine evige utbroderinger her inne med påfølgende hets fra brukerne her er skadelig for deg selv. Logg av forumlivet og begynn hos lege/terapeut/familievern for noen ekte tiltak som i hvert fall i teorien kan kunne ha effekt i livene deres. Nok nå. 

Anonymkode: 84af3...90d

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

HI, du trenger hjelp på et annet nivå. Oppførselen din er skadelig for familien din, særlig den stakkars jenta, og dine evige utbroderinger her inne med påfølgende hets fra brukerne her er skadelig for deg selv. Logg av forumlivet og begynn hos lege/terapeut/familievern for noen ekte tiltak som i hvert fall i teorien kan kunne ha effekt i livene deres. Nok nå. 

Anonymkode: 84af3...90d

Enig med deg. 

Anonymkode: 29391...f9a

Hei

Jeg har lært av tidligere tråder, og legger meg flat. Jeg er redd for at mannen min er med meg kun fordi jeg er 20 år yngre enn ham.

Han bryr seg om datteren sin, derfor føler jeg redd for å miste mannen. Samtidig ser jeg også håp fordi jeg tror hun bryr seg om andre og derfor ikke gjør noe aktivt for at forholdet mitt skal slutte.

Samtidig er hun ofte lei seg, jeg ser det. Håper hun kan gi meg sjanse igjen, og jeg skal vise hvor kjærlig jeg er.

seropa skrev (7 minutter siden):

Hei

Jeg har lært av tidligere tråder, og legger meg flat. Jeg er redd for at mannen min er med meg kun fordi jeg er 20 år yngre enn ham.

Han bryr seg om datteren sin, derfor føler jeg redd for å miste mannen. Samtidig ser jeg også håp fordi jeg tror hun bryr seg om andre og derfor ikke gjør noe aktivt for at forholdet mitt skal slutte.

Samtidig er hun ofte lei seg, jeg ser det. Håper hun kan gi meg sjanse igjen, og jeg skal vise hvor kjærlig jeg er.

Hadde du lært og lagt deg flat, så hadde du ikke beskyldt stedatteren din fpr å fornærme deg gang på gang. Du er ikke kjærlig, du er manipulerende og later som at du bryr deg for at mannen din ikke skal kaste deg ut. Du bryr deg ikke det dugg om stedatteren din, hun er bare et hinder på veien din. Alt du skriver, skriker meg meg meg.

Anonymkode: 62c7b...5f4

seropa skrev (På 18.9.2023 den 23.02):

-hun ignorerer meg totalt. Hun gir verken uttrykk for at hun er sur på meg eller fornøyd med meg.  Svarer det meste med ja eller nei.  Samtidig oppfører hun veldig respektabelt og bruker aldri høy stemme.

Jeg føler meg litt desperat. Jeg er redd for at mannen min holder på å miste interesse for meg.  

Noen gode råd

Kunne sagt det samme om min egen 16 åring ganske mye av tiden. Svarer mest "ja", "nei" og skuldertrekk og ignorerer meg mye. Det er ganske typisk for alderen.

Anonymkode: d6ab3...e4e

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Kunne sagt det samme om min egen 16 åring ganske mye av tiden. Svarer mest "ja", "nei" og skuldertrekk og ignorerer meg mye. Det er ganske typisk for alderen.

Anonymkode: d6ab3...e4e

Kommer helt an på hvordan du oppdrar barna dine. Men i hi's tilfelle er historien en helt annen... 

Anonymkode: be343...94c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...