Gå til innhold

Er det vanlig å sende utallige meldinger til kollegaer?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber sammen med ei som er i overkant interessert i å oppdatere med om alt som skjer på jobben. Dette også når jeg har fri/ferie eller er sykemeldt. Hun sender masse rart om hva som skjer på jobb, og om folk hun ikke liker. Det er bare masse svada egentlig. Er det vanlig å «mase» på denne måten til kolleger som er sykemeldte? 

Anonymkode: f8182...4bc

Fortsetter under...

Annonse

ReneRene skrev (1 time siden):

Så hvor ofte sender hun meldinger? En gang om dagen, eller flere hver dag? En gang i uka, eller flere?  

Det har jo litt å si. 

Det har jo ikke det? Jobb er jobb, privat er privat 

Anonymkode: 21057...ee1

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hun sender melding HVER dag jeg ikke er der. Hvis jeg har fri eller er syk. 

Ville ihvertfall reagert når hun er sykmeldt, siden hun tenker at andre er opplagt til sladder fra jobb når de er syke. Eller, så kan det være at hun tenker at hun vil vise at hun tenker på deg?  Ikke godt å vite. Men du må bare si at du ikke leser meldinger nå fordi du ikke er i form. Jeg tror ikke at det er vanlig å gjøre som henne..

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hun sender melding HVER dag jeg ikke er der. Hvis jeg har fri eller er syk. 

Har dere kontakt utenom jobb ellers, ser hun på deg som en venninne kanskje?

Anonymkode: e903e...04a

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Har dere kontakt utenom jobb ellers, ser hun på deg som en venninne kanskje?

Jeg vet ikke. Det kan jo være at hun gjør det….

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke. Det kan jo være at hun gjør det….

Så dere har ikke kontakt utenom jobb ellers, sender aldri meldinger, treffes aldri privat?

Annonse

Jeg tror du skal vokte deg litt for å følge opp for mye her. Kjenner til litt av det samme. Jobbet med ei som ikke likte jobben eller folkene vi jobbet med. Klaget hele tiden. Jeg fikk også meldinger støtt og stadig, måtte til slutt sette henne på plass. Og dermed ble jeg også en kollega hun ikke likte, men jeg fikk i allefall slutt på gnålet😂

monty12 skrev (17 timer siden):

Kanskje hun tror du bryr deg om jobben din og vil oppdatere deg om hva som skjer der når du ikke er der?

Jeg føler hun er i overkant opptatt av å klage og lage drama, så jeg tror kanskje du har en viss riktighet i det. Hun tenker nok at jeg er oppriktig interessert i å høre på dette når jeg ikke er der. 

monty12 skrev (18 timer siden):

Kanskje hun tror du bryr deg om jobben din og vil oppdatere deg om hva som skjer der når du ikke er der?

Handler vel ikke om hvorvidt hun oppriktig bryr aeg om jobben sin, da det er sladder og svada meldingene handler om. Jeg bryr meg om jobben min, men er ikke interessert i å høre på sladder.

deterbaremeg:) skrev (4 timer siden):

Handler vel ikke om hvorvidt hun oppriktig bryr aeg om jobben sin, da det er sladder og svada meldingene handler om. Jeg bryr meg om jobben min, men er ikke interessert i å høre på sladder.

Ignorer. La meldingene ligge uåpnet. Les dem etter noen timer. Ikke svar. 

Ja da, skjønner at dette kan være irriterende, men egentlig skjønner jeg likevel ikke helt problemet. Man er virkelig ikke pliktig til å lese meldinger umiddelbart, og slett ikke pliktig til å besvare "info"-meldinger. 

Anonymkode: a2a1f...4cb

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ignorer. La meldingene ligge uåpnet. Les dem etter noen timer. Ikke svar. 

Ja da, skjønner at dette kan være irriterende, men egentlig skjønner jeg likevel ikke helt problemet. Man er virkelig ikke pliktig til å lese meldinger umiddelbart, og slett ikke pliktig til å besvare "info"-meldinger. 

Anonymkode: a2a1f...4cb

Jeg må sikkert bare gjøre det. Jeg har svart inntil nå bare fordi jeg helst vil unngå en ugrei tone på jobb. Sånt orker jeg ikke. Men det blir vel til det uansett, for jeg kan ikke holde på med dette opplegget her. 

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg må sikkert bare gjøre det. Jeg har svart inntil nå bare fordi jeg helst vil unngå en ugrei tone på jobb. Sånt orker jeg ikke. Men det blir vel til det uansett, for jeg kan ikke holde på med dette opplegget her. 

Ikke svar på henvendelser fra henne utenom arbeidstid. Du er ikke forpliktet til det. 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg hadde skrevet en melding med noe sånt som at jeg er sykmeldt, vi snakkes når jeg kommer tilbake. Og så ikke svart på noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...