Gå til innhold

Forklare tenåringen om farene på nettet uten at hun får vite at jeg ble voldtatt

Anbefalte innlegg

Jeg tror faktisk jeg ville vurdert å fortelle datteren min om det som skjedde. Ikke i detalj, og kun hvis det er så bearbeidet hos deg at du klarer å snakke litt om det uten å knekke sammen (det kan jeg tenke meg at ikke er noen selvfølge).

Hun er gammel nok til å vite at slike ting skjer, og kanskje også gammel nok til å vite at det skjedde med moren hennes. 

Anonymkode: efc4c...a39

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dere som skriker opp om privatliv, har dere opplevd at barnet deres er hengt ut på nett? Eller at barnet deres har gjort det mot andre!? 

Hva hadde dere gjort om barnet deres var helt jævlig mot andre på nett? Sjekka mobilen? Tatt den for evig og alltid? 

jeg anmeldte en jente for å spre bilder. Moren sa «nei det sier hun at hun ikke har gjort» og blånekta å sjekke telefonen hennes, fordi stakkars lille pike måtte jo få ha privatliv!! 

Anonymkode: 9a93a...ee9

Her setter barnekonvensjonen skranker ja, så det er ikke innafor å sjekke mobilen deres. Barnekonvensjonen kan muligens tillate hvis det er særlig grunn til mistanke om kriminalitet. Og det er i hvert fall ikke tilfelle i saken til HI. 

Anonymkode: 16bb0...f72

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Her setter barnekonvensjonen skranker ja, så det er ikke innafor å sjekke mobilen deres. Barnekonvensjonen kan muligens tillate hvis det er særlig grunn til mistanke om kriminalitet. Og det er i hvert fall ikke tilfelle i saken til HI. 

*skjelig grunn. 😊 Beklager, slemt av meg. Uff. Jeg klarte bare ikke la være.

Anonymkode: 309a9...dea

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

*skjelig grunn. 😊 Beklager, slemt av meg. Uff. Jeg klarte bare ikke la være.

*skjellig grunn... Beklager kunne ikke dy meg....

Grunnen til at jeg skrev særlig grunn var at en person uten juridisk kompetanse skulle forstå. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

*skjellig grunn... Beklager kunne ikke dy meg....

Grunnen til at jeg skrev særlig grunn var at en person uten juridisk kompetanse skulle forstå. 

😁 For øvrig, selvfølgelig har du helt rett. 👍

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror faktisk jeg ville vurdert å fortelle datteren min om det som skjedde. Ikke i detalj, og kun hvis det er så bearbeidet hos deg at du klarer å snakke litt om det uten å knekke sammen (det kan jeg tenke meg at ikke er noen selvfølge).

Hun er gammel nok til å vite at slike ting skjer, og kanskje også gammel nok til å vite at det skjedde med moren hennes. 

Vær så snill! Skal hun gi datteren traume også?  Det er ingen ungdom som klarer å forholde seg til at moren har blitt voldtatt!! Det er ikke noe man forteller hvis man kan unngå det. 

Annonse

Hvorfor skal din datter være ærlig mot deg, når du ikke kan være ærlig mot henne? Hva med å forklare hva som skjedde eg, du trenger jo ikke ta detaljene. La datteren din vite at om noe skjer så vil du være den første til å forstå hvordan hun har det og at hun alltid kan komme til deg. Si st du stoler på henne ved å fortelle henne dette.

Hvorfor går du gjennom mobilen hennes når hun sover, dere har jo en avtale om at du skal sjekke den? Hvorfor gjør du ikke det mens hun ser på, sånn at hun kan forklar viss du lurer på noe?

Anonymkode: 0499e...677

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal din datter være ærlig mot deg, når du ikke kan være ærlig mot henne? Hva med å forklare hva som skjedde eg, du trenger jo ikke ta detaljene. La datteren din vite at om noe skjer så vil du være den første til å forstå hvordan hun har det og at hun alltid kan komme til deg. Si st du stoler på henne ved å fortelle henne dette.

Hvorfor går du gjennom mobilen hennes når hun sover, dere har jo en avtale om at du skal sjekke den? Hvorfor gjør du ikke det mens hun ser på, sånn at hun kan forklar viss du lurer på noe?

Anonymkode: 0499e...677

Skal mor begynne å ransake rommet også? (Det gjør hun vel uansett da) Tvinge datteren til å ta urinprøver "i tilfelle hun tar dop"? Hvor går grensene for hvor inngripende kontroller man synes er greit? Selv om man ikke gjør en "fysisk" ransakelse, så er det å sjekke elektroniske data minst like inngripende. Det er en grunn til at lovverket beskytter mot dette. 

Mors sykelige behov for kontroll eller paranoia er ikke noen unnskyldning. 

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er enig. Jeg skjønner ikke at det skal være så utenkelig å fortelle. Du virker jo som om du er en balansert mor, HI, og man trenger ikke gå i detalj. Det viser uansett at det kan skje. Det viser også at man kan bli en velfungerende mor (om en litt ekstra påpasselig!) selv om man har opplevd noe forferdelig.

Anonymkode: a973a...82e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...