Anonym bruker Skrevet 18. september 2023 #1 Del Skrevet 18. september 2023 Datteren min på 16 fikk kyssesyken i februar i år. Var veldig dårlig og varte i flere uker. Men jeg føler hun er så sliten hele tiden.. hun startet på videregående nå og hun har måtte komme hjem 2 ganger da hun har vært dårlig. Og itillegg har hun vært syk igjen nå i over 1 uke med noe som jeg trudde var kyssesyken igjen.. skikkelig hoven i halsen, feber og skikkelig slakk. Og hadde crp på 50.. hun fikk pencilin av legen på torsdag sist uke og ble bedre på lørdag og søndag. Nok en halsbetennesle. Og valgte å gå på skolen igjen idag. dere som har hatt det eller har barn som har hatt kyssesyken.. var de slitne lenge etter sykdomen? Anonymkode: 0d39a...933 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442876-kyssesyken-og-ettervirkninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2023 #2 Del Skrevet 18. september 2023 Ja, det varte kjempelenge Sønnen min hadde det i 2.klasse på vgs og selv om den akutte sykdommen forsvant på noen uker var han tydelig redusert i ca et år etterpå. Han er 22 år nå og frisk, men har ikke samme kapasitet som før han ble syk. Halsbetennelse minst et par ganger i året, blir lettere utslitt og trenger mer hvile enn de fleste andre på samme alder. Skikkelig ekkel sykdom det der, dem postvirale utmattelsen kan sitte i årevis uten å bli alvorlig nok til en me diagnose. Anonymkode: 414f3...ff7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442876-kyssesyken-og-ettervirkninger/#findComment-150007542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2023 #3 Del Skrevet 18. september 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, det varte kjempelenge Sønnen min hadde det i 2.klasse på vgs og selv om den akutte sykdommen forsvant på noen uker var han tydelig redusert i ca et år etterpå. Han er 22 år nå og frisk, men har ikke samme kapasitet som før han ble syk. Halsbetennelse minst et par ganger i året, blir lettere utslitt og trenger mer hvile enn de fleste andre på samme alder. Skikkelig ekkel sykdom det der, dem postvirale utmattelsen kan sitte i årevis uten å bli alvorlig nok til en me diagnose. Anonymkode: 414f3...ff7 Huff såpass 😔 jeg er så livredd for jeg har selv alvorlig grad av ME og ønsker virkelig ikke at datteren min og skal slite med det nå. Faen altså! og nå er det mye lengre dager for henne også på videregående + lengre reise med buss frem og tilbake. Anonymkode: 0d39a...933 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442876-kyssesyken-og-ettervirkninger/#findComment-150007544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2023 #4 Del Skrevet 18. september 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Huff såpass 😔 jeg er så livredd for jeg har selv alvorlig grad av ME og ønsker virkelig ikke at datteren min og skal slite med det nå. Faen altså! og nå er det mye lengre dager for henne også på videregående + lengre reise med buss frem og tilbake. Anonymkode: 0d39a...933 ME går jo igjen i familier, det er ikke direkte arvelig tror dem, men man har en arvelig disposisjon for det... Så at datteren din er svak og sliter så lenge etter kyssesyken er ikke så rart når du har ME. Du vet selvfølgelig også alt om at hun må lytte til kroppen nå. Kanskje blir et år av hennes liv "ødelagt" av dette, men det er mye bedre å miste et år enn å utvikle ME som varer hele livet. Jeg har også ME, og er veldig glad for at sønnen min ble frisk. Han studerer og jobber litt ved siden av nå, så han klarer det samme som andre på samme alder. Men han trenger mer hvile, så det blir mindre fest, mindre trening, mer soving osv enn hos andre. Han er også mer syk. Han var aldri syk frem til han fikk kyssesyken, tror han hadde tre dager fravær på hele ungdomsskolen liksom, virkelig usedvanlig frisk, bestandig. Sånn er det ikke lenger, så immunforsvaret har fått seg en knekk. Men det første året etter kyssesyken var jeg virkelig redd han skulle ende som meg... Anonymkode: 414f3...ff7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442876-kyssesyken-og-ettervirkninger/#findComment-150007558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2023 #5 Del Skrevet 18. september 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): ME går jo igjen i familier, det er ikke direkte arvelig tror dem, men man har en arvelig disposisjon for det... Så at datteren din er svak og sliter så lenge etter kyssesyken er ikke så rart når du har ME. Du vet selvfølgelig også alt om at hun må lytte til kroppen nå. Kanskje blir et år av hennes liv "ødelagt" av dette, men det er mye bedre å miste et år enn å utvikle ME som varer hele livet. Jeg har også ME, og er veldig glad for at sønnen min ble frisk. Han studerer og jobber litt ved siden av nå, så han klarer det samme som andre på samme alder. Men han trenger mer hvile, så det blir mindre fest, mindre trening, mer soving osv enn hos andre. Han er også mer syk. Han var aldri syk frem til han fikk kyssesyken, tror han hadde tre dager fravær på hele ungdomsskolen liksom, virkelig usedvanlig frisk, bestandig. Sånn er det ikke lenger, så immunforsvaret har fått seg en knekk. Men det første året etter kyssesyken var jeg virkelig redd han skulle ende som meg... Anonymkode: 414f3...ff7 Ja det er det jeg også har vært redd for. For jeg unner ingen denne sykdommen her og iallefall ikke min datter! Hun er så følsomme og sensitiv itillegg så jeg blir jo ekstra bekymret bare for det. Har slitt veldig med angst dette året som jeg hadde fått under kontroll men nå kjenner jeg at jeg stresser igjen med tanken på alt dette. Jeg har selv aldri vært så dårlig før som jeg er nå og vært syk i 12 år. Så dette året har vært skikkelig tøft for familien vår. Jeg håper så innderlig at hun blir bedre. Jeg sier til henne at hun må lytte til kroppen nå. Og ikke presse seg. Anonymkode: 0d39a...933 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442876-kyssesyken-og-ettervirkninger/#findComment-150007562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2023 #6 Del Skrevet 18. september 2023 Jeg fikk det i starten av VG1 selv, og var redusert hele skoleåret. Jeg fikk alt som gikk av sykdommer, det var som om immunforsvaret mitt forduftet. Anonymkode: e8f81...680 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442876-kyssesyken-og-ettervirkninger/#findComment-150007573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2023 #7 Del Skrevet 18. september 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg fikk det i starten av VG1 selv, og var redusert hele skoleåret. Jeg fikk alt som gikk av sykdommer, det var som om immunforsvaret mitt forduftet. Anonymkode: e8f81...680 Huff 😪 jeg fikk ME etter fødsel med minste jenta og fikk alt av sykdommer jeg også etterpå. Hele tiden vond i halsen osv. Anonymkode: 0d39a...933 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442876-kyssesyken-og-ettervirkninger/#findComment-150007576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå