Gå til innhold

Datter 16 år

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på 16 år som startet på videregående skole nå i år. Hun har gledet seg så mye, da hun har slitt med venner på barneskolen og ungdomskolen. Det å komme i ett nytt miljø og nye folk. Men hun sliter med å få det til, hun er så lei seg og det ble ikke slik som hun så for seg. Jeg prøver å hjelpe med å støtte, komme med råd osv, og jeg får veldig vondt av henne. 
Hun sliter litt med de sosiale kodene virker det som. De er ikke mange i klassen, men er over 1000 elever på skolen. Hva råd kan jeg gi henne? Jeg har sagt at hun må være frempå, og ikke bare vente at de skal komme til henne. Og at hun må gjør en innsats. 

Anonymkode: 4d79e...e6c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442874-datter-16-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Som å høre om min jente ifjor. Det løsnet litt utpå vårparten for henne. Tøff tid fram til det. Det tar tid å finne seg til rette. Håper det går seg til for din også! 

Anonymkode: 42794...3e2

Huff stakar, tok det så lang tid? Håper også det, hun har slitt lenge nok nå de siste årene synest jeg😔

ReneRene skrev (12 minutter siden):

Hvilke sosiale koder er det hun ikke forstår? 

Hun kan kanskje bli litg ivrig når hun er med dem. Ellers så aner jeg ikke.. jeg tenker bare siden hun sliter med å få venner.. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hun kan kanskje bli litg ivrig når hun er med dem. Ellers så aner jeg ikke.. jeg tenker bare siden hun sliter med å få venner.. 

Ok. Jeg tenkte hvis du mente noe konkret, så ville det vært lettere å vite hva hun kunne endre på.

Jeg tror ikke at det er så lett for henne å ta initiativ når hun har slitt med det sosiale så lenge. Har hun interesser eller driver med aktiviteter så ville det jo vært lettere å møte andre hun har noe felles med. 

Jeg tenker jo også at når det er så mange elever, så er hun garantert ikke den eneste som føler seg utenfor! Men det er kanskje vanskelig å få øye på de andre som muligens også føler seg lost blant alle?  Det vil vel uansett hjelpe å vite at hun ikke er den eneste på skolen. Håper det hjelper utover året. Håper bare at hun ikke tenker at hun er feil, for det kan være lett å gå i den fella. Mye er faktisk uheldige tilfeldigheter. 

Annonse

ReneRene skrev (36 minutter siden):

Ok. Jeg tenkte hvis du mente noe konkret, så ville det vært lettere å vite hva hun kunne endre på.

Jeg tror ikke at det er så lett for henne å ta initiativ når hun har slitt med det sosiale så lenge. Har hun interesser eller driver med aktiviteter så ville det jo vært lettere å møte andre hun har noe felles med. 

Jeg tenker jo også at når det er så mange elever, så er hun garantert ikke den eneste som føler seg utenfor! Men det er kanskje vanskelig å få øye på de andre som muligens også føler seg lost blant alle?  Det vil vel uansett hjelpe å vite at hun ikke er den eneste på skolen. Håper det hjelper utover året. Håper bare at hun ikke tenker at hun er feil, for det kan være lett å gå i den fella. Mye er faktisk uheldige tilfeldigheter. 

Ja det er helt sant. Hun har idrett hun går på men byttet til ny plass der også i fjor og sliter litt med det samme der også.. men dette er en idrett der du danser og er alene om soloene og slik hvis du skjønner. Så alle har sine program.. 

men ja det er det jeg også sier til henne at hun er ikke alene om dette og at hun må ikke tenke at det er hennes feil osv. men som jeg sa til henne igår var at hun aldri må gi opp. Hun er ei kjempe flott og god jente og hun vil få noen til slutt🙏🏻 hun er bare så lei og det skjønner jeg veldig godt! Hun sier hun er lei å speinge etter andre når ingen gjør det med henne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...