Gå til innhold

Spørsmål om Fredrikstad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som er kjent i Fredrikstad og kan svare meg på noen spørsmål? Jeg er absolutt ikke kjent der, men det ser ut til at jeg må dra dit sammen med 15-åringen. Jeg har helst ikke lyst til å kjøre bil dit, da det er ca 70 mil å kjøre. Tog og fly er mest aktuelt. 

Vi skal til gamlebyen. Jeg ser at det er et hotell i gamlebyen, men det virker veldig spesielt. Kunne helst tenkt meg noe enklere, f.eks Scandic eller Quality.

Så til spørsmålene:

1. Er det gangavstand mellom Scandic og gamlebyen?

2. Bør man ha bil for å komme seg mellom de to stedene?

3. Er det en 'trygg' by, i forhold til å slippe 15-åringen ut alene (både på dagtid og kveldstid?

4. Er det gangavstand mellom jernbanestasjonen og Scandic?

5. Er det gangavstand mellom jernbanestasjonen og gamlebyen?

6. Er det en 'vanskelig' by å kjøre bil i? Jeg bor på landet...

Setter veldig stor pris på om noen kan svare på ett eller flere av disse spørsmålene :-)

Anonymkode: 06b67...e13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer ja på alle spørsmålene. Du trenger ikke bil. Det går gratis ferge til gamlebyen fra sentrum. Veldig koselig. Byen er trygg. Ikke vanskelig å kjøre der heller. 

Anonymkode: 79446...639

Skrevet

Jeg har vært der noen ganger, og det går vel fint an å gå fra hotellet til der fergen går over til gamlebyen. Du får google opp avstand, men det er neppe mange kilometerne. Det er gangavstand mellom Scandic og stasjonen, ja. Syns ikke at det er en spesielt vanskelig by å kjøre i heller.

Det jeg derimot reagerte på i akkurat den byen, var veldig mye synlig fyll og også bråk i bygatene. Er overhodet ikke vant til det fra byen jeg bor, og den er mye større. Kanskje nettopp derfor- at alt blir synlig i mindre byer. Likte ihvertfall ikke det, og syns ikke noe om å gå bare de par kvartalene fra restaurant til hotell. Gamlebyen er kjempefin da, men resten av byen fikk jeg dårlig inntrykk av allerede første gang, og det har ikke rette seg opp dessverre.

Skrevet

Søk inne på Google maps. 😊 Scandic ligger fint til. Kort vei til bryggepromenaden. Der er det fint å gå og glane. Kort vei til gågata. Pincho Nation er vel 20nmeter fra hotellet feks.

13 min å gå til jernbane, men lett å slenge seg på en buss. Bussen går jo forbi der. Gratis ferge over til Gamlebyen. 

Jeg syns kinoen i Fredrikstad er veldig flott. Verdt ett besøk. 

Bor i nabobyen,drar til Fredrikstad for å gå på kino. 

Ang ungdommen, alle utestedene ligger langs bryggepromenaden. 

Vet ikke om det e r lov å si det høyt, men det er mange utlendinger ungdommer i byen, gap, skrål, opplever byen som trygg, men likevel.. Har vært endel skriverier om det. Vet ikke om jeg ville likt å slippe 15 åringen ut på kvelden alene der. 

Ikke vanskelig å kjøre bil. 

Anonymkode: 54090...f93

Skrevet

Tusen takk for svar dere. Nå ser det ut til å bli tur om noen uker, og jeg er veldig spent. Særlig på det å slippe 15-åringen. Han skal mest sannsynlig bo privat, mens jeg bor på hotell. Føler jeg mister kontrollen litt da. Men han liker ikke å reke gatelangs, så han tar nok ingen sjanser.

Noen tips til hva jeg kan finne på da? 4 døgn alene i en fremmed by 🙈😅

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Tusen takk for svar dere. Nå ser det ut til å bli tur om noen uker, og jeg er veldig spent. Særlig på det å slippe 15-åringen. Han skal mest sannsynlig bo privat, mens jeg bor på hotell. Føler jeg mister kontrollen litt da. Men han liker ikke å reke gatelangs, så han tar nok ingen sjanser.

Noen tips til hva jeg kan finne på da? 4 døgn alene i en fremmed by 🙈😅

Hi

Det er jo knapt en by, den er bitte liten, og har både sightseeing, kultur og shopping lett tilgjengelig.

Anonymkode: a861e...fed

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det er jo knapt en by, den er bitte liten, og har både sightseeing, kultur og shopping lett tilgjengelig.

Anonymkode: a861e...fed

Nå vet jeg ikke hvilke metropoler du beveger deg i til daglig. Men Fredrikstad er altså Norges sjuende største by, enig i at det meste er lett tilgjengelig, men veldig uenig i at det er så lite at det knapt kan kalles by. 

Anonymkode: a47fa...6a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...