Gå til innhold

Service, vanlig verkstedtime eller EU kontroll?

Anbefalte innlegg

Bilen min skal EU godkjennes i februar. Den har begynt å lage en ulyd som jeg bør få sjekket før vinteren.

Bestiller jeg vanlig verkstedtime? Eller setter jeg den på EU kontroll før vinteren? Orker ikke ta den på verksted, for så på EU kontroll. Eller sjekker de ikke sånne ting på EU? De vil jo ikke vite om lyden uten å testkjøre den nødvendigvis?

Nyttig info: vurderer ny bil, derfor uaktuelt å bruke mer penger enn nødvendig på service, EU kontroll og må ha nye vinterdekk i år hvis jeg fortsetter med denne bilen.

Anonymkode: 77057...b3c

Fortsetter under...

Du må bestille en verkstedtime og be de ta EU kontroll i samme slengen.

På EU kontroll har de en liste med punkter som sjekkes, og de gjør ingenting utover det.

Mye lettere å få solgt en bil som nettopp er EU godkjent, de som kjøper bruktbiler sjekker hvor lenge det er til neste kontroll

Anonymkode: 3fc04...f55

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

De sjekker det på eu-kontroll så da må du uansett ha bilen på verksted for at den skal bli godkjent. 

Anonymkode: 906fb...041

Jeg skjønner at den må repareres for å bli godkjent. 

Spørsmålet er om jeg må ha en egen verkstedtime, eller om jeg kan bestille EU nå. Orker ikke betale for verksted nå, og så EU på nyåret dersom EU-kontroll holder.

Tilleggsinformasjon jeg ser jeg glemte, bilen er ikke av høy verdi. Viser EU kontroll ar det koster 20K å få den godkjent så går den på høggern. Derfor bortkastet å bestille verkstedtime, betale for reparasjon, for så å betale for EU og risikere at det fortsatt er så dyrt at den går på høggern. Vinterdekk i tillegg blir noen 1000.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du må bestille en verkstedtime og be de ta EU kontroll i samme slengen.

På EU kontroll har de en liste med punkter som sjekkes, og de gjør ingenting utover det.

Mye lettere å få solgt en bil som nettopp er EU godkjent, de som kjøper bruktbiler sjekker hvor lenge det er til neste kontroll

Anonymkode: 3fc04...f55

Hmm... kan jeg be de sjekke hva som er feil, pluss en eu-kontroll. Og få en samlet pris på reparasjon av feil (ulyd) og mangelliste? 

Bilen er ikke av noen nevneverdig verdi, så salg er ikke aktuelt dersom dette blir dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...