Gå til innhold

Startlån fra husbanken.

Anbefalte innlegg

Dere som har fått det, eller kjenner noen - hvor stort lån fikk dere og hva er inntekten?

Og er det kommuen eller NAV man kan ringe for å høre om når søknaden blir behandlet?

Det er kommet en perfekt leilighet for salg, men jeg kan ikke by før jeg vet hva jeg har å rutte med. 

Anonymkode: dd520...db6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442837-startl%C3%A5n-fra-husbanken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk 3,2 i lån. 610000 i inntekt. Tok ca.2 måneder fra jeg søkte til søknaden var ferdigbehandlet. Søkte på nett og da gikk søknaden til boligkontoret i min kommune. Men NAV har også tilgang på søknadene, slik jeg har forstått det 

Anonymkode: 87bb4...73d

Det tar litt tid, så om ikke boligmarkedet er veldig tregt hos dere får du nok ikke leiligheten som er lagt ut nå.

Søsteren min søkte i oktober og fikk beskjed om at årets pott var brukt opp så hun måtte søke på nyåret.

Hun fikk etterhvert 1,6 mill på uføretrygden sin, litt usikker på hva den er men hun har minstesats

Hun har bostøtte og ingen barn

Anonymkode: d2e50...b91

Ta kontakt med husbanken og spør de direkte. Ingen her har fasiten. 

I mitt tilfelle tok jeg kontakt 3 dager før visning, og fikk godkjennelse til å bli med i budrunde dagen etter visning. Ikke vanlig, men skulle jeg hørt på alle som sa "4 mnd behabdlingstid" eller "vent til januar, da har de ny pott" så hadde jeg aldri fått kjøpt leilighet. Her var det ingen pott som var oppbrukt, man kan søke året rundt. Forskjell fra kommune til kommune sikkert, derfor ingen her med fasitsvar.

Enda en ting, jeg har AAP og fikk lån. Det regnes ikke som en fast inntekt, men også her gjorde de unntak. 

Ring og spør!! 👍

Anonymkode: 4b868...37a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ta kontakt med husbanken og spør de direkte. Ingen her har fasiten. 

I mitt tilfelle tok jeg kontakt 3 dager før visning, og fikk godkjennelse til å bli med i budrunde dagen etter visning. Ikke vanlig, men skulle jeg hørt på alle som sa "4 mnd behabdlingstid" eller "vent til januar, da har de ny pott" så hadde jeg aldri fått kjøpt leilighet. Her var det ingen pott som var oppbrukt, man kan søke året rundt. Forskjell fra kommune til kommune sikkert, derfor ingen her med fasitsvar.

Enda en ting, jeg har AAP og fikk lån. Det regnes ikke som en fast inntekt, men også her gjorde de unntak. 

Ring og spør!! 👍

Det står på husbanken sine sider at det ikke er dem som behandler søknadene, så det vil ikke hjelpe å ringe dem. Derfor spør jeg om det er kommunen eller NAV man ringer. Kommunen er enklest å nå, men der jobber min venninne og jeg vil helst ikke at hun skal vite at jeg søker. 

hi

Annonse

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det står på husbanken sine sider at det ikke er dem som behandler søknadene, så det vil ikke hjelpe å ringe dem. Derfor spør jeg om det er kommunen eller NAV man ringer. Kommunen er enklest å nå, men der jobber min venninne og jeg vil helst ikke at hun skal vite at jeg søker. 

hi

Jeg møtte på nav for å undertegne papirene. Det er fortsatt mye enklere for deg å ta en telefon til nav og spørre (siden venninna di jobber i kommunen så kan du jo ringe nav, de vil gi deg svaret. Enten har du ringt riktig eller så ber de deg ringe kommunen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...