Gå til innhold

Dette med forskjell på fattig og rik

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det gjorde du ikke.

Anonymkode: def6c...955

Ikke tull da. Jeg stilte et spørsmål til en annen bruker om hvorfor hun ikke har satt seg selv i en posisjon med god lønn. Du svarte (irrelevant) på min post. Det var den første interaksjonen mellom oss to. Hvis du ikke har til hensikt å svare på spørsmålet mitt, kan du bare la være å svare meg overhodet.

Anonymkode: 37cb1...df3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke tull da. Jeg stilte et spørsmål til en annen bruker om hvorfor hun ikke har satt seg selv i en posisjon med god lønn. Du svarte (irrelevant) på min post. Det var den første interaksjonen mellom oss to. Hvis du ikke har til hensikt å svare på spørsmålet mitt, kan du bare la være å svare meg overhodet.

Irrelevant fordi du ikke liker det. Du passer rett inn i det Mimmir snakker om, det skal du ha, de som er lavtlønnede skal bare finne seg i å bli behandlet dårlig.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Irrelevant fordi du ikke liker det. Du passer rett inn i det Mimmir snakker om, det skal du ha, de som er lavtlønnede skal bare finne seg i å bli behandlet dårlig.

Jeg bryr meg generelt ganske lite om hva en kommunist sier 😂

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Men hvorfor gjør du det da? Jeg har feks jobbet ræva av meg siden ungdomsskolen for å få gode nok karakterer til å komme inn på jus. Har deretter gått gjennom seks harde år på universitetet hvor jeg måtte prioritere studier i stedet for festing. Har deretter blitt advokat og tjener godt. Hva hindrer deg fra å gjøre det samme? Du vet vel hvilke yrker som gir hvilken lønn?

Bra for deg at du har fått til det ved å jobbe ræva av deg. 

Alle har ikke like muligheter.  Vi er lagd forskjellige, og det er ganske mye som spiller inn for hva det til slutt blir av oss. Det er uansett ikke nok høyt lønnede jobber til alle. Alle kan ikke ha disse jobbene heller, da vil ikke samfunnet gå rundt. Den er ganske arrogant, den holdningen du har. 

Anonymkode: 20e83...787

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvem skal passe ungene dine i barnehage og sfo så du kan gå på jobb, gjøre rent på jobben din, ta seg av dine familiemedlemmer på sykehus og sykehjem, jobbe i butikker så du kan kjøpe det du trenger, levere varer til bedriften din, hente søppla di hjemme og på jobb osv, hvis alle skulle tenke som du gjør og kun ha jobber med høy lønn? Fortjener folk å være fattig hvis de velger et yrke som er lavtlønnet, da kan man bare ha det så godt og ikke klage?

Det behøver ikke jeg tenke på, det bør politikerne fikse. Jeg bruker stemmeretten og er med å påvirker på den måten. Jeg vil IKKE jobbe i et lavtlønnyrke, og det er ikke mitt ansvar at "noen må hente søpla mi". Om man har et valg om høyere lønn, så trenger man ikke forbli i søppelyrket av samvittighet til andre. Skjønner virkelig ikke hva du mener!

Anonymkode: 1a0a7...e43

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Bra for deg at du har fått til det ved å jobbe ræva av deg. 

Alle har ikke like muligheter.  Vi er lagd forskjellige, og det er ganske mye som spiller inn for hva det til slutt blir av oss. Det er uansett ikke nok høyt lønnede jobber til alle. Alle kan ikke ha disse jobbene heller, da vil ikke samfunnet gå rundt. Den er ganske arrogant, den holdningen du har. 

Anonymkode: 20e83...787

Det er tusen måter å gjøre det bra på da. En av de rikeste på min alder i hjembyen er en utrolig flink håndverker. Og både lærere og sykepleiere med spesialisering kan tjene bra. Man har ingen unnskyldning, med mindre man er syk.

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg bryr meg generelt ganske lite om hva en kommunist sier 😂

Du misser totalt på poenget, det er helt ufattelig at det er mulig å ha så skylapper.

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Det er jo en avkortning fordi ektefeller har gjensidig forsørgelsesplikt. 

Anonymkode: c61f6...0da

Og poenget er evt STRAFF for å unnlate å VITE hva mannen har av inntekter. 

Ingen har egentlig stilt spørsmål om avkorting er rett eller ikke - poenget til Mimir var kravet som stilles til den enkelte om å ja full innsikt k hva ektefellen har av økonomiske disposisjoner. 

Anonymkode: ef236...e87

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og poenget er evt STRAFF for å unnlate å VITE hva mannen har av inntekter. 

Ingen har egentlig stilt spørsmål om avkorting er rett eller ikke - poenget til Mimir var kravet som stilles til den enkelte om å ja full innsikt k hva ektefellen har av økonomiske disposisjoner. 

Anonymkode: ef236...e87

Man får ikke straff, man får en automatisk avkortning.

Anonymkode: c61f6...0da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...