Gå til innhold

Større vektnedgang og klær

Anbefalte innlegg

Dere som har gått ned mye i vekt, hvordan gjør dere det med klær underveis? Jeg har gått ned 20 kg og har planer om å gå ned 6-8 kg til før jeg er fornøyd. I skapet har jeg funnet en bukse som jeg brukte for mange år siden da jeg sist veide omtrent det samme som nå, og jeg har kjøpt én bukse til som passer. Ellers er resten av klærne mine nå blitt for store. Jeg er akkurat i overgangen M/L eller 38/40, mest M/38, mens alle klærne mine, bortsett fra de to buksene er i str XL/42. Dette inkluderer også en turbukse som jeg har strammet inn så mye jeg kan i livet, men som jo henger og slenger rundt rumpe og lår. Jeg har lyst på nye klær som passer bedre, men vegrer meg for å kjøpe inn før jeg vet hva som vil passe. Samtidig er det kjipt å gå rundt slik i lengden. Hvordan har dere andre løst dette?

Anonymkode: 86c80...0e9

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Løste det med masse nye klær 🥳

Anonymkode: 7bd0c...45f

Underveis også? Jeg tenker at det blir jo fort dyrt hvis jeg da må ut og kjøpe nye klær igjen om noen måneder. 

HI

Anonymkode: 86c80...0e9

Annonse

Jeg hadde flaks som hadde barn jeg kunne låne litt klær av. Jeg ble mindre enn hun ene, men hadde ikke planer om å være der lenge (raste ned i vekt etter samlivsbrudd. Hadde litt å ta av, men ikke så mye som jeg endte opp på) så da kjøpte jeg  som de kunne få etter meg. Jeg raidet også klesskapet til min søster på hytta, hun var mindre enn meg før så håpet hu hadde litt bakerst i skapet som hu hadde glemt å kaste, noe hun også hadde. 

Jeg lånte bukser av ungene brukte mine gamle topper, de ble stappet litt ned i buksa osv slik at de så mer passe ut enn om de bare hang rett ned. 
Men jeg vil råde deg til å kjøpe noe nytt selv om du ikke har nådd målet ditt. Kjøp på salg,billigstativer osv. Da kan du få ting til en rimelig penge som passer deg, men ikke sikkert de er helt stilen din egentlig. Og er de ikke helt stilen din, men greie nok kan de også gi deg litt inspirasjon til å bli kvitt de siste kiloene for det er de siste som er vanskelige. Har du også klær som passer så får du mer motivasjon. Jeg merket hvor anderledes jeg følte meg når jeg tok e av ungenes bukse og den passet. Klær som ikke passer gjør at en føler seg enda mer slubbert om en kan si det slik. Ikke skift ut hele garderoben, men få inn det viktigste. Du trenger ikke mer enn to bukser feks en lang stund, om noen skulle kommentere at du bare har to bukser så er det bare å si du ikke vil kjøpe flere før du når målet og da vil du kun få støttende ord etterpå. Folk kommenterer og skal legge seg i alt, men vær heller på forkant med svar slik at de ikke setter deg ut. Folk er også ganske slemme når det kommer til vektnedgang, det fikk jeg erfare når jeg hadde nådd mitt laveste og kjøpte klær som passet meg og som var meg igjen. Mange spydige kommentarer omkring kroppen min, det er vist ikke ok å plutselig se bra ut. 

Anonymkode: a481b...036

Har gått ned 25 kg og håper å gå ned 10 til i hvert fall. Har handlet ett par nye topper og noen bukser. Noen av genserne og toppene kan jeg fortsatt bruke, da de har en passform som ikke gjør noe om er litt vide. Handler mest på floyd sin outlet butikk. Der koster de fleste plagga mellom 100 og 200 kr. Har vel nå 3 bukser som passer sånn passe og tenker det holder frem til jeg er der jeg vil være i vekt. 

Anonymkode: ae23e...cfb

Jeg låner som en over her og hos en datter, har kjøpt litt nytt- også brukt på Finn og Facebook. Også kjøpte kjoler f.eks tålte enda litt mer nedgang …… nå har det på et vis stabilisert seg, men nå sliter jeg med å finne min stil - hvem er denne tynne,» gamle» dama liksom? Var alltid velkledd og trygg i meg selv som overvektig, men kombinasjon med nedgang og flere år på rævva gjør noe med hodet- hvem er jeg nå? 

Anonymkode: 575f6...46b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...