Gå til innhold

Ozempic - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Ble satt på Ozempic som behandling av diabetes i dag, og ble advart mot kvalme som vanlig reaksjon. Jeg liker virkelig ikke å være kvalm... Noen som kan trøste? 

Selvfølgelig har jeg også fått med meg at legemiddelet er brukt som slankemedisin. Noen som har erfaringer å dele? Det hadde vært greit å gå ned noen kilo, altså, men jeg skal altså bruke legemiddelet pga. diabetes. 

Anonymkode: 77bfe...37e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442819-ozempic-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei venninne som går på Ozempic for diabetes 2. Hun har brukt det i noen måneder nå og må få kvalmestillende i tillegg. Kvalmen gir seg visst vanligvis etter 6 mmengde med kilo også. nd. Hun har gått ned en 

Anonymkode: 4eab0...010

Annonse

Jeg bruker også for diabetes. For min del hjelper ozempic på en kranglete ibs- eller kanskje bedre blodsukker gjør det? Magen er ihvertfall bedre også. Jeg tar 0,5 i uka- blir kvalm av og til, men ikke hele tiden eller jevnt over. Har sett at endel av den som bruker det til slanking har erfaring med hvor de setter stikket, og kvalme osv. det ligget ute masse på insta og tiktok om dette preparatet.

Usikker,  men jeg tror de tillater større doser til slankeformål enn til dia beh, da blir man kanskje kvalmere og dermed spiser mindre?

Jeg har ikke gått ned nevneverdig i vekt, men er vektstabil- vet ikke om jeg hadde vært det uten? For meg gir ozempic bedre effekt av insulin i kombo med mage/tarm effekten og dermed vesentlig og god behandling for min diabetes som har vært veldig krevende å regulere i årevis, 

Anonymkode: dec90...26e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...