Gå til innhold

Hvorfor er "girl math" en greie?

Anbefalte innlegg

Aldri har jeg hørt om noe mer idiotisk! Og så festes det ved kvinner ved å kalle det "girl math"!

Hvorfor i alle dager er dette en greie?!

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ny-jente-trend-skaper-reaksjoner-uheldig/16045269/

Anonymkode: 390d7...3f4

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442814-hvorfor-er-girl-math-en-greie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står ganske tydelig flere steder at det er en humoristisk tone bak det. Litt som når vi kommer hjem å forklarer mannen om alle tilbudene (som ikke er tilbud) bare for å rettferdiggjøre for oss og andre at vi kan kjøpe nytt 

Anonymkode: f6ff6...260

Anonym bruker skrev (På 15.9.2023 den 19.40):

Det står ganske tydelig flere steder at det er en humoristisk tone bak det. Litt som når vi kommer hjem å forklarer mannen om alle tilbudene (som ikke er tilbud) bare for å rettferdiggjøre for oss og andre at vi kan kjøpe nytt 

Anonymkode: f6ff6...260

Ekspander  

Ok, mulig det er ment humoristisk,  men det som kom frem på radio var bare fordummende. Synes ikke noe om å nedsnakke eget kjønn.

Anonymkode: ccba3...adc

Anonym bruker skrev (På 15.9.2023 den 18.24):

Aldri har jeg hørt om noe mer idiotisk! Og så festes det ved kvinner ved å kalle det "girl math"!

Hvorfor i alle dager er dette en greie?!

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ny-jente-trend-skaper-reaksjoner-uheldig/16045269/

Ekspander  

Fordi menn er smartere enn kvinner. Bedre i matte. Sier seg vel selv. 

Anonymkode: 68952...fb3

Anonym bruker skrev (På 15.9.2023 den 19.36):

Hørte om det på radio en dag. Altså, så provoserende! Snakk om å fordumme kvinner! Kjenner meg ikke igjen! 

Anonymkode: ccba3...adc

Ekspander  

Joda, det gjør du. 

Annonse

Det er noe jeg har reagert på her inne mange ganger, og det er alle spørsmål om økonomi og at flere har absolutt null oversikt over forbruk. Så girl math er nok ganske treffende også når det gjelder å ikke tenke økonomi. De gangene jeg har spurt har svaret vært "fordi jeg har ikke trengt det" og det betyr i praksis at de bruker bare penger uten å holde noe regnskap fordi det er null interesse og at kvinner ofte ikke ser nytten i å ha oversikt økonomisk. Det er nok en gang en tråd om det her pr nå. Om kvinner som får "sjokk'" over eget forbruk. Kvinner har ofte bare ikke snøring når det kommer til økonomisk sans. 

Anonym bruker skrev (På 15.9.2023 den 20.49):

Det er jo bare humor. Kjære folk. 

Anonymkode: ae73f...182

Ekspander  

Hvis jeg spiser noe og ingen ser det så teller ikke de kaloriene. Alle vet jo det.

#GirlMath

Anonym bruker skrev (På 16.9.2023 den 13.06):

Hvis jeg spiser noe og ingen ser det så teller ikke de kaloriene. Alle vet jo det.

#GirlMath

Ekspander  

Akkurat. Om man spiser chips og gulrot så vet jo alle at kaloriene utligner seg. #GirlMath

Anonymkode: ae73f...182

ReneRene skrev (På 15.9.2023 den 20.41):

Det er noe jeg har reagert på her inne mange ganger, og det er alle spørsmål om økonomi og at flere har absolutt null oversikt over forbruk. Så girl math er nok ganske treffende også når det gjelder å ikke tenke økonomi. De gangene jeg har spurt har svaret vært "fordi jeg har ikke trengt det" og det betyr i praksis at de bruker bare penger uten å holde noe regnskap fordi det er null interesse og at kvinner ofte ikke ser nytten i å ha oversikt økonomisk. Det er nok en gang en tråd om det her pr nå. Om kvinner som får "sjokk'" over eget forbruk. Kvinner har ofte bare ikke snøring når det kommer til økonomisk sans. 

Ekspander  

Nei, det er ingen sånn tråd her nå, slutt å finn på ting.

Anonymkode: 3bc64...83f

Annonse

Anonym bruker skrev (På 15.9.2023 den 20.36):

Fordi menn er smartere enn kvinner. Bedre i matte. Sier seg vel selv. 

Ekspander  

Girl math er ikke en seriøs greie, det er humor som mange er for dumme til å forstå. Det som ER en greie er at det finnes helt utrolig mange gutter som rett og slett er for dumme, og som henger langt bakpå flesteparten av jentene allerede innen første måned av førsteklasse.

Anonymkode: 3040d...59c

ReneRene skrev (På 15.9.2023 den 20.41):

Ekspander  

Det tror jeg har absolutt ingenting med kjønn å gjøre. Har hørt like mange historier om menn som om kvinner der altså….

Anonymkode: 3e758...401

Anonym bruker skrev (På 16.9.2023 den 18.10):

Det tror jeg har absolutt ingenting med kjønn å gjøre. Har hørt like mange historier om menn som om kvinner der altså….

Ekspander  

Jeg er nok ikke helt enig selv om også menn kan ha lite oversikt. Jeg tror bare kvinner er i stort flertall. 

Anonym bruker skrev (På 16.9.2023 den 13.06):

#GirlMath

Ekspander  

Absolutt. Eller hvis du veier ett og ett chipsflak, så er de så lette at det står 0g, og da kan du spise en hel pose. 

#GirlMath

Anonymkode: b53b1...446

Anonym bruker skrev (På 16.9.2023 den 19.03):

Hvorfor tror du det?

Ekspander  

Tror det fordi jeg opplever gang på gang at damer roter med penger. Både i virkeligheten, det jeg leser og hører. Og hvor ufattelig mange ganger det er spørsmål på typisk kvinnedominerte forum om hvordan spare, hvordan bruke mindre og hvordan leve for så og så mye i måneden. Og jeg hadde klart å ha den summen i tre måneder, minst. Alt med penger og økonomi er så vanskelig. Denne greia hadde heller ikke blitt en greie om dette ikke er typisk. Selvironi som de kaller det. Humor. Jeg bryr meg ikke så mye, for de får surre som de vil og også bruke penger på hva de måtte ønske. Men at det er typisk, ja. 

ReneRene skrev (På 16.9.2023 den 18.12):

Jeg er nok ikke helt enig selv om også menn kan ha lite oversikt. Jeg tror bare kvinner er i stort flertall. 

Ekspander  

Siden du ikke vil svare meg, så hadde jeg rett i at du finner på ting altså.

Anonymkode: 3bc64...83f

• 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...