Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på alkohol?

Anbefalte innlegg

Det var ett eller annet på TV'n om prisen på alkohol på byen nå for tiden.
Mannen kommenterte at vi sparer veldig mye på å ikke dra på byen hver helg som vi gjorde før vi fikk barn, nå bruker vi vel i gjennomsnitt bare kr 600,- i uken....

Det fikk meg til å stoppe helt opp, har aldri tenkt på hvor mye penger vi faktisk bruker på det.
Ja, vi deler gjerne en flaske vin på fredag og lørdag kveld etter ungene er i seng.
Vi har dyr smak og de koster gjerne opp mot kr 250,- per stykk, så tallet stemmer nok.
En sjelden gang er vi ute og spiser som trekker gjennomsnittet opp.

Kr 600,- i uken, 52 uker i året, det er kr 31.200,- i året.
Jeg er faktisk helt i sjokk.
Jeg vet hvert fall hvor vi skal spare inn fra nå av.

Jo da, vi har råd til det, men det virker så utrolig unødvendig.

Anonymkode: dd977...51d

Fortsetter under...

Altfor mye på sommeren. Da er det konserter og grillkvelder og alt sosialt… kjøper stort sett cider på ferja så det er jo rimelig, men blir noen drinker på byen når jeg er ute 

Skal kutte ned på alkohol nå uansett så greit å være bevisst på pengebruken rundt det og 

Anonymkode: 88e5f...078

Jeg drikker ikke alkohol, så ingenting.

Mannen drikker sjelden her hjemme, en øl på verandaen når han griller om sommeren, kanskje en 6-pk i måneden.

Men mannen drikker sammen med venner av og til da, en flaske eller to med når "gutta er på tur". Det skjer kanskje en gang eller to i måneden.

Anonymkode: 0774d...92d

Annonse

1-2 flasker vin til helga + 2-3 øl til gubben. Vi syns billige viner er greit, ca 120 kr flaska. Ute på byen noen få ganger i løpet av året. Og ute og spiser et par ganger i mnd. Men det blir fort kroner altså. Men... andre bruker penger på snus, røyk, dyre klær og hobbyer. Så vi har vel alle noe som drar penger?

Anonymkode: de7f5...b54

Annonse

Tja, drikker en halv flaske kanskje hver 3 mnd. I tillegg er det litt mer fest ett par ganger i året, og ut og spiser kanskje 2 ganger i halvåret i snitt. 

Totalt kanskje 100 - 200 pr mnd i snitt? 

Anonymkode: 9db6a...e0a

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det var ett eller annet på TV'n om prisen på alkohol på byen nå for tiden.
Mannen kommenterte at vi sparer veldig mye på å ikke dra på byen hver helg som vi gjorde før vi fikk barn, nå bruker vi vel i gjennomsnitt bare kr 600,- i uken....

Det fikk meg til å stoppe helt opp, har aldri tenkt på hvor mye penger vi faktisk bruker på det.
Ja, vi deler gjerne en flaske vin på fredag og lørdag kveld etter ungene er i seng.
Vi har dyr smak og de koster gjerne opp mot kr 250,- per stykk, så tallet stemmer nok.
En sjelden gang er vi ute og spiser som trekker gjennomsnittet opp.

Kr 600,- i uken, 52 uker i året, det er kr 31.200,- i året.
Jeg er faktisk helt i sjokk.
Jeg vet hvert fall hvor vi skal spare inn fra nå av.

Jo da, vi har råd til det, men det virker så utrolig unødvendig.

Anonymkode: dd977...51d

5- 700 i måneden i snitt her tror jeg

Anonymkode: c153e...03a

Drikker sjeldent. 

I år har jeg drukket to helger på rad, tilsammen 1200 kr. 

Så i år har jeg brukt 1200,de siste 5 årene har jeg brukt 500 ca i tillegg. 

Drikker sjeldent. Mannen en øl i mnd kanskje. 

Anonymkode: 8d739...c3f

600,- i uka?? Herregud!! Vi kjøper noen cider i ny og ne og gjerne et par flasker på ferie i tax free. Tipper maks et par tusen i året. 600,- i uka må være på grensen til alkoholikere. 

Anonymkode: ba3ea...829

Omtrent som dere kanskje? Men livet er vel for kort for dårlig kaffe og vin. Hva ellers skal man bruke kronene på? 

I mine yngre dager hadde vi en meget holden kvinne som kunde. Hun drakk billig kaffe, selv om det smakte dårlig. Hvorfor gjør man det når det står millioner på bok? Husker jeg tenkte at det valget skal jeg aldri ta. Da jeg arvet noen flotte, men ubrukte krystallglass, innførte jeg levereglen: livet er for kort for dårlig kaffe (det skal jeg skrive på gravstøtten min) og vin i hverdagsglass. Drikk god kaffe og vin i det fine serviset. 

Anonymkode: d570f...bce

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

600,- i uka?? Herregud!! Vi kjøper noen cider i ny og ne og gjerne et par flasker på ferie i tax free. Tipper maks et par tusen i året. 600,- i uka må være på grensen til alkoholikere. 

Anonymkode: ba3ea...829

Det avhenger vel litt av pris og bruk? Jeg kan bruke halve flasken i en saus, da er ikke to flakser hysterisk mye akkurat. 

Men drar du på med to trelitere i billig variant, er saken noe annet så klart. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Omtrent som dere kanskje? Men livet er vel for kort for dårlig kaffe og vin. Hva ellers skal man bruke kronene på? 

I mine yngre dager hadde vi en meget holden kvinne som kunde. Hun drakk billig kaffe, selv om det smakte dårlig. Hvorfor gjør man det når det står millioner på bok? Husker jeg tenkte at det valget skal jeg aldri ta. Da jeg arvet noen flotte, men ubrukte krystallglass, innførte jeg levereglen: livet er for kort for dårlig kaffe (det skal jeg skrive på gravstøtten min) og vin i hverdagsglass. Drikk god kaffe og vin i det fine serviset. 

Herregud så patetisk 

Anonymkode: 304ff...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...