Gå til innhold

Tja, da bør vel kanskje Erna fratre sitt verv også da?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå er det en vesentlig forskjell på om det er Sindre eller Erns som har gjort det da... 

Anonymkode: 78639...a50

Hvorfor det? 

Han visste at han ikke skulle gjøre det, siden han er gift med Erna. Han gjorde det i stor stil likevel. 

Anonymkode: 265f3...816

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor det? 

Han visste at han ikke skulle gjøre det, siden han er gift med Erna. Han gjorde det i stor stil likevel. 

Nå vet vi jo ikke hele historien heller da. Hvis han har misforstått så er det jo ikke noe han kan noe for. Erna har allerede beklaget alt sammen. Det er faktisk nok nå.

Anonymkode: e75c7...741

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Hvorfor det? 

Men han er ikke partilederen 

Anonymkode: 78639...a50

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor det? 

Erna har lagt seg flat. Det er nok nå.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei faktisk ikke. Det er bullshit at hun ikke visste, og at han ikke skjønte. 

Anonymkode: 912e8...f67

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Noe må gjøres i forhold til politikerne i Norge.

Det kan ikke fortsette som det har gjort med ulovligheter.. Enten det er gjort ved at de ikke forstår regler, at de begår straffbare handlinger, eller at partnere beriker seg på info..

All tillit til politikere er borte og de har en lang ryddejobb..

Slik kan vi ikke ha det!

Anonymkode: 66002...daf

Enig!

Jeg tror vi må få en lovendring til, hvor det kreves at alle som skal sitte på Stortinget må ha hatt 10 i arbeidslivet utenfor partipolitikken, før de kan velges inn.

I dag er det så mange partibroilere at de ikke aner hva det vil si å stå i det ordinære yrkeslivet. De blir drillet i retorikk for å tåkelegge, bortforklare, ikke ta ansvar. De blir drillet i å bli kyniske og sette makt og parti over alt.

En ny undersøkelse vista også helt nylig at stortingspolitikerne tar beslutninger på Stortinget av helt andre grunner enn det fagpersoner anbefaler - partiprogram, makt, allianser, alt kommer foran landets beste og fagfolks vurderinger. Dette burde blitt sett på som straffbart, for vi ser det på nytt og nytt og nytt at dette koster landet langt mer enn hva vi har råd til, og det bygger ned samfunnet.

I tillegg må noe gjøres med måten byråkratiet er bygget opp, for pr. i dag så bruker byråkratene i 80 % av tilfellene google for å søke informasjon. Det å kontakte fagfolk eller lese fagrapporter og forskning, det er noe av det siste de gjør. Og dette er de partirytterne politikerne stoler på når de så gjør sine beslutninger.

Er det det beste for landet? Er det smarteste valg? Er det det mest økonomiske valget? Er det i det hele tatt forsvarlig? Spiller ingen rolle - makt, parti og allianser og egeninteresser er det politikerne setter først.

Om dette ikke endres raskt så er i realiteten demokratiet i Norge snart over.

Anonymkode: 2ed05...065

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du med at han har bløffet om 1,8 millioner egentlig? 

Ikke at jeg er uenig i at Moxnes sin sak absolutt var den minst alvorlige av sakene hittil i år og fikk unødig stor oppmerksomhet. Jeg bare forstår ikke hva du egentlig mener med bløff. 

Anonymkode: 0cf82...835

Han har sagt at han ikke skal handle aksjer, men likevel fortsatt med det. Han var fullt klar over reglene og har trosset dem 3600 (!!!) ganger. Og han har tjent 1,8 mill på aksjehandler de siste årene. Han har rett og slett løyet/bløffet når han har blitt spurt om hva han holder på med. Så mye det samme som Moxnes (som også løy om de faktiske forhold), men med mye større gevinst (1,8 mill mot Moxnes’ 1100,-). 

Anonymkode: 96808...508

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nå vet vi jo ikke hele historien heller da. Hvis han har misforstått så er det jo ikke noe han kan noe for. Erna har allerede beklaget alt sammen. Det er faktisk nok nå.

Misforstått? Så da kan han jo ikke noe for det, og det får holde med en beklagelse? Mens en stakkars navklient har ikke lov til å misforstå noe som helst, da er det ventet at de skal ha full oversikt og ikke misforstå noe som helst. Da hjelper det ikke å legge seg flat om det oppdages at de ikke har fulgt reglene til punkt og prikke.

Anonymkode: e5e34...592

Anonym bruker skrev (1 time siden):

NOK? Absolutt ikke. 

Hun har nok hørt det godt nå, hvordan det singler i glasshuset hennes. Og det har hun godt av. 

Det er en veldig rar innstilling til det å bryte regler. Gjelder dette for alle som bryter regler? «Oj, jeg visste ikke at jeg ikke kunne kjøre i fylla. Unnskyld!» «Jeg er veldig lei meg, jeg visste ikke at jeg må betale skatt når jeg har eget firma». 

Han har sagt at han ikke skal handle aksjer, men likevel fortsatt med det. Han var fullt klar over reglene og har trosset dem 3600 (!!!) ganger. Og han har tjent 1,8 mill på aksjehandler de siste årene. Han har rett og slett løyet/bløffet når han har blitt spurt om hva han holder på med. Så mye det samme som Moxnes (som også løy om de faktiske forhold), men med mye større gevinst (1,8 mill mot Moxnes’ 1100,-). 

Moxnes var en partileder som gjorde noe kriminelt

Erna Solberg er en partileder som IKKE har gjort noe kriminelt (ut fra det vi vet per nå)

Winterlady skrev (9 minutter siden):

Erna Solberg er en partileder som IKKE har gjort noe kriminelt (ut fra det vi vet per nå)

Om det er kriminelt vet jeg ikke, men reglene er at man skal vite hva ektefellen gjør av økonomiske transaksjoner som kan komme i konflikt med habiliteten. Det holder ikke å si ‘jeg visste ikke’ eller ‘jeg trodde’ når man innehar landets høyeste verv. 

Anonymkode: 34a5e...adb

Annonse

Winterlady skrev (12 minutter siden):

Tøys! Hun har ikke holdt oversikt over hva gubben drev med, og det skulle hun, særlig som statsminister. Å unnskylde seg med at hun ikke visste, det holder ikke. (Dessuten visste hun det garantert!)

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Skjønner. Var usikker på innfallsvinkelen din. Det er ingen tvil om at det er tilbakeholdt informasjon, selv om aksjene i seg selv er legitime og gevinsten beskattet. Tror det står mellom brudd i ekteskap eller med politikken i dette tilfellet. 

Dette må etterforsker for her har det skjedd mye rart.

For det første, Erna har løyet, enten bevisst eller ubevisst, uansett var det en løgn hun kom med fredag før valget om at ingenting ulovlig hadde skjedd rundt aksjesalget. Uansett HAR hun ansvaret, på lik linje med andre politikere. Hun skulle ha visst.

Hun sier selv at "hun ante ugler i mosen" allerede den fredagen, og hun mistenkte at mannen ikke var ærlig. Likevel sitter hun med de mistankene til ETTER valget (beleilig nok: Høyre gjør et brakvalg!). Når hun så forstår at  dette ikke kan dekkes over lengre, velger hun å holde en tårevåt pressekonferanse der hun totalt hiver mannen under bussen og legger all skyld på han. Nei, dette lukter lang vei!

Det er vanskelig å se for seg at hun kan være statsminister og fortsatt være gift med Finnes. 

Hvordan skal det norske folk kunne ha tillit til at det spilles med åpne kort neste gang? 

Hvis det er sant at Erna ikke visste noe den gangen, hvordan kan vi da vite om mannen holder på i det skjulte eller ikke neste gang?

Hvordan kan vi stole på at de ikke har samtaler ved frokostbordet om norsk økonomi som kan være fordelaktige å få innsikt i for en spekulant? 

Dette kommer til å være et problem om man har aldri så mye tillit til Erna. 

Anonym bruker skrev (På 15.9.2023 den 10.55):

Så er spørsmålet, visste hun hva ektemannen drev med? Hvis hun har gitt han innsideinformasjon som han har brukt for å kjøpe og selge aksjer, på beskjed fra henne, så er det egne handlinger hun har begått.

Anonymkode: f21d0...04e

Spørsmålet er ikke bare hva hun viste, men også om hun hadde gjort nok for å kontrollere at han ikke handlet med aksjer. 

Jeg synes også det vil bli interessant å se hva som blir utfallet økonomisk. Hvor mye av overskuddet må betales til statskassen?

Anonymkode: d3520...950

the amazing spidermamma skrev (10 timer siden):

Det er vanskelig å se for seg at hun kan være statsminister og fortsatt være gift med Finnes. 

Hvordan skal det norske folk kunne ha tillit til at det spilles med åpne kort neste gang? 

Hvis det er sant at Erna ikke visste noe den gangen, hvordan kan vi da vite om mannen holder på i det skjulte eller ikke neste gang?

Hvordan kan vi stole på at de ikke har samtaler ved frokostbordet om norsk økonomi som kan være fordelaktige å få innsikt i for en spekulant? 

Hun kan ikke bli statsminister igjen.

Hun hadde plikt til å ha kontroll, skaffe seg nødvendige opplysninger. Hun visste han handlet aksjer minst 1-2 ganger i måneden, hun valgte å sjekke en gang i året.

Da valgte Solberg også å ikke følge den lovpålagte plikten hun hadde til å finne ut om hun var habil eller ikke.

Erna Solberg bør gå av som leder av Høyre og heller ta seg av familien som har levd i skyggen av hennes maktønske i alle år.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hun kan ikke bli statsminister igjen.

Hun hadde plikt til å ha kontroll, skaffe seg nødvendige opplysninger. Hun visste han handlet aksjer minst 1-2 ganger i måneden, hun valgte å sjekke en gang i året.

Da valgte Solberg også å ikke følge den lovpålagte plikten hun hadde til å finne ut om hun var habil eller ikke.

Erna Solberg bør gå av som leder av Høyre og heller ta seg av familien som har levd i skyggen av hennes maktønske i alle år.

Ta seg av familien? De voksne barna eller mannen som har løyet og bedratt? Tenker du slik om alle politikere, eller er bekymringen din forbeholdt de kvinnelige?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ta seg av familien? De voksne barna eller mannen som har løyet og bedratt? Tenker du slik om alle politikere, eller er bekymringen din forbeholdt de kvinnelige?

Hele familien står i en form for krise nå, da bør de heller konsentrere om hvordan rydde opp i familien. Men det er kanskje vanskelig å forstå. Mannen er ikke alene om skyld i dette, for hadde Erna Solberg gjort det hun var pliktig til å gjøre for å kunne vurdere egen habilitet, så hadde hun forstått rett etter hun ble statsminister at mannens aksjehandel var langt mer omfattende enn hva hun trodde den var. Hun gjorde ikke jobben sin, hun var slepphendt med papirer hun ikke hadde rett til å la andre se. Han har løyet for både henne og SMK.

De har begge to skyld i dette, og da kan det være en idé å sette familien før egen politiske makt, for en gangs skyld.

Men forstår det var vanskelig å forstå...

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Hva skjer med pengene de har tjent?

Anonymkode: d3520...950

Med mindre det kam bevises at det er innsidehandel, så er pengene tjent på lovlig vis. 

Det er ikke selve handelen som er problemet. Men at det er gjort bevisste handlinger for å skjule det, slik at det ikke har vært mulig å vurdere habilitet. 

Politisk sett burde Erna takke for seg. Hun kan aldri bli statsminister igjen - med mindre hun skiller seg. Og partiet høyre er ikke tjent med en leder som ikke kan være statsministerkandidat. 

Anonymkode: 7b02e...e47

the amazing spidermamma skrev (22 timer siden):

De vil flytte fra hverandre, og hun vil fortsatt gå for å bli statsminister. Har tenkt at de vil flytte fra hverandre fra første stund etter at dette ble kjent. Jeg kan ikke se at Erna har noe valg om hun vil ha fortsatt respekt og tillit som statsministerkandidat.

Østerdølen skrev (På 16.9.2023 den 8.00):

Dette må etterforsker for her har det skjedd mye rart.

For det første, Erna har løyet, enten bevisst eller ubevisst, uansett var det en løgn hun kom med fredag før valget om at ingenting ulovlig hadde skjedd rundt aksjesalget. Uansett HAR hun ansvaret, på lik linje med andre politikere. Hun skulle ha visst.

Hun sier selv at "hun ante ugler i mosen" allerede den fredagen, og hun mistenkte at mannen ikke var ærlig. Likevel sitter hun med de mistankene til ETTER valget (beleilig nok: Høyre gjør et brakvalg!). Når hun så forstår at  dette ikke kan dekkes over lengre, velger hun å holde en tårevåt pressekonferanse der hun totalt hiver mannen under bussen og legger all skyld på han. Nei, dette lukter lang vei!

Mener du at hun skal holde en pressekonferanse basert på en magefølelse? 

Hei Norges befolkning, jeg er usikker nå, men jeg har en dårlig magefølelse på at mannen min ikke er helt ærlig med meg. Altså! Er du seriøs? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...