Gå til innhold

Tja, da bør vel kanskje Erna fratre sitt verv også da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei hvorfor skal hun det? Det er ikke hun som har gjort noe galt. Dette er skjedd bak ryggen på henne. Hun kan ikke noe for at hun har havnet i ekteskap med en daytrader altså. Jeg synes vi skal være forsiktige nå og vise forståelse heller enn å fråtse i tragedien her altså.

Anonymkode: e75c7...741

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men… hvorfor er ikke aksjehandel lov blant politikere? De er jo vanlige folk, og det er jo ikke kriminelt å kjøpe aksjer? Jeg forstår ikke helt… 

Anonymkode: 7e34e...a78

Er du så enkel? Hvis kona kjenner detaljer i markedet som påvirker verdi skal selvfølgelig ikke mannen kunne tjene på det. Det er et habilitetsspørsmål, politikere i regjering skal ikke tjene penger på innsideinformasjon. 

Anonymkode: 83923...970

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er du så enkel? Hvis kona kjenner detaljer i markedet som påvirker verdi skal selvfølgelig ikke mannen kunne tjene på det. Det er et habilitetsspørsmål, politikere i regjering skal ikke tjene penger på innsideinformasjon. 

Det er en helt annen sak.
Men Alle kjøper jo aksjer fra tid til annen. 
Det er da ingenting som tyder på at aksjene til Sindre Finne er kjøpt på bakgrunn av innsideinformasjon. 

Det er da ingenting som tyder på at aksjene til Sindre Finne er kjøpt på bakgrunn av innsideinformasjon. 

Hæ?

Anonymkode: 0b98c...296

Det vet ikke du noe som helst om. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Veldig beleilig at denne saken kommenteres først etter valget. Sikkert tilfeldig.. 

Så du tenker at om hun visste dette før valget så burde hun tenkt : hm. Dette vil sikkert påvirke velgerne sånn at vi ikke kommer heldig ut av valget. Så dette må jeg offentliggjøre NÅ. 

Jeg setter pris på at hun ikke er så dum gitt. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Så du tenker at om hun visste dette før valget så burde hun tenkt : hm. Dette vil sikkert påvirke velgerne sånn at vi ikke kommer heldig ut av valget. Så dette må jeg offentliggjøre NÅ. 

Jeg setter pris på at hun ikke er så din gitt. 

Du er bra naiv.

Anonymkode: e5e34...592

Annonse

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Jeg setter pris på at hun ikke er så dum gitt. 

I og med at politikere fra AP har måttet stå skolerett i valgkampen - så JA! 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Hun, på lik linje med Anniken, skal bli gransket og vurdert for egne handlinger, ikke handlinger ektefelle har begått. 

Anonymkode: 0cf82...835

Så er spørsmålet, visste hun hva ektemannen drev med? Hvis hun har gitt han innsideinformasjon som han har brukt for å kjøpe og selge aksjer, på beskjed fra henne, så er det egne handlinger hun har begått.

Anonymkode: f21d0...04e

I og med at politikere fra AP har måttet stå skolerett i valgkampen - så JA! 

Du må gjerne mene at det er urettferdig, men jeg tror neppe noen ville hatt en potensiell fremtidig statsminister som hadde valgt å hive seg selv og partiet under bussen før et valg...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Alle skjønner at Sindres rolle er å hjelpe Erna opp og frem. Derfor kastes han nå under bussen for at hun skal fremstå bedre. 

Anonymkode: 17e37...cbe

Enig! Det er en strategi dem har valgt å gå for, helt sikkert OK for Sindre da for han vil alltid stå bak Erna.

Anonymkode: c20c5...a99

ReneRene skrev (10 minutter siden):

Du må gjerne mene at det er urettferdig, men jeg tror neppe noen ville hatt en potensiell fremtidig statsminister som hadde valgt å hive seg selv og partiet under bussen før et valg...

En ærlig fremtidig statsminister, mener du? 

En ærlig fremtidig statsminister, mener du? 

Jeg mener at Erna er en god partileder, og at hun var en dyktig statsminister. Men jeg syns folk burde fått muligheter til å velge på bakgrunn av et riktig bilde av hva som har skjedd.

Mange har latt seg påvirke av habilitetssakene i AP og det ville kunne hatt balanserende effekt om denne saken kom frem før valglokalene stengte. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Så er spørsmålet, visste hun hva ektemannen drev med? Hvis hun har gitt han innsideinformasjon som han har brukt for å kjøpe og selge aksjer, på beskjed fra henne, så er det egne handlinger hun har begått.

Anonymkode: f21d0...04e

Det overlater jeg til rette instans å granske om det er mistanke om det. Jeg har ingen forutsetning for å mene sånn eller slik. 

Det jeg derimot vet er at din private skattemelding, samt firma om det investeres i det, ikke er tilgjengelig for ektefelle med mindre du delegerer en tilgang eller deler informasjonen åpent. Derfor mener jeg også at ingen skal dømmes på vegne av informasjon som er tilbakehold. 

Anonymkode: 0cf82...835

the amazing spidermamma skrev (27 minutter siden):

Det er jo litt pussig, da, når man har felles økonomi, at man ikke merker at det triller inn 1.8 mill på konto? 

Jeez. Det gjør jo ikke det. Verdien triller inn som urealisert gevinst på hans egen VPS- konto. VPS er en verdipapirkonto, ikke pengekonto. 

Anonymkode: 78639...a50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...