Gå til innhold

Uff, jeg får så vondt av Erna altså

Anbefalte innlegg

Østerdølen skrev (14 timer siden):

Hun skjønte at noe ikke stemte fredag før valget.Men holder tett om mistanken til etter valget.LITT kynisk? Det er hennes ansvar som overordnet å vite,så selv om hun ble løyet for (uten at jeg tror det) bærer hun likevel ansvaret for det.

Nei, jeg mener ikke det er kynisk. Vi snakker få dager midt i oppløpet til ett valg, jeg vil nok tro at at leder for partiet har litt annet å gjøre de dagene enn å lese gjennom aksjekjøpene til ektemann. 

Dessuten vil det skape unødig støy rundt en nasjonal kandidat under ett lokalvalg. Det er politikken til lokale parter som skal stå i fokus de dagene, ikke Erna og ektemannen.  

Anonymkode: ec64e...a50

Fortsetter under...

ReneRene skrev (8 timer siden):

Ok. Jeg har litt problemer med å se hvilke parti som ikke har flere og større skandaler i sekken. MDG kanskje? 

Javel, du om det. Men så sitter vel heller ikke du med fasit på hva andre skal vurdere før de slipper valgseddelen i urnen?

Selvfølgelig påvirker lederen for et parti inntrykket, selv på lokalnivå. Hadde det ikke det, hadde vel ikke Erna og alle andre drevet intens valgkampanje i forkant? Da kunne de jo bare ha sittet hjemme og slappet av.

Grunnen til at det ikke ble Ap, var blant annet Støre og hans  mangel på ledelse og alle hans fadeser i forhold til dette. Så jeg må si for min egen del: Som velger er jeg lurt trill rundt av Erna, som bevisst holder tilbake informasjon hun VET vil påvirke valget. 

Østerdølen skrev (35 minutter siden):

Javel, du om det. Men så sitter vel heller ikke du med fasit på hva andre skal vurdere før de slipper valgseddelen i urnen?

Selvfølgelig påvirker lederen for et parti inntrykket, selv på lokalnivå. Hadde det ikke det, hadde vel ikke Erna og alle andre drevet intens valgkampanje i forkant? Da kunne de jo bare ha sittet hjemme og slappet av.

Grunnen til at det ikke ble Ap, var blant annet Støre og hans  mangel på ledelse og alle hans fadeser i forhold til dette. Så jeg må si for min egen del: Som velger er jeg lurt trill rundt av Erna, som bevisst holder tilbake informasjon hun VET vil påvirke valget. 

Du viser jo bare hvor utrolig irrasjonelle velgere kan bli, når det ligger til grunn for lokalvalg. Selvfølgelig skal du få stemme hva enn du vil, men det er skremmende at folk ikke har mer tankevirksomhet bak ett valg etter min mening. At du «lot deg lure» må du nesten ta på egen kappe når du ikke stemmer lokalt i ett lokalvalg. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du viser jo bare hvor utrolig irrasjonelle velgere kan bli, når det ligger til grunn for lokalvalg. Selvfølgelig skal du få stemme hva enn du vil, men det er skremmende at folk ikke har mer tankevirksomhet bak ett valg etter min mening. At du «lot deg lure» må du nesten ta på egen kappe når du ikke stemmer lokalt i ett lokalvalg. 

Du høres ut som en sjarmerende type, som kaller folk for irrasjonelle og uten tankevirksomhet. Skikkelig godt, hyggelig og behagelig menneske....

Østerdølen skrev (2 timer siden):

Ja, men poenget mitt er at en velger jo helst ut fra politiske interesser. Det er vel det en bør?  Hvis en kun skal velge ut fra hvem som har mest plettfritt omdømme, så blir det altså dermed vanskelig. Da stille langt fra Erna sist. Høyre er vel fremdeles det partiet, ihvertfall av de med en viss oppslutning, som har færrest skandaler å vise til.

Med det sagt, så syns jeg ikke at dette er ok. Selvfølgelig ikke. Det er kjipt at det begynner å ligne såkalt ukultur blant ledende politikere. Veldig trist faktisk. 

Annonse

Østerdølen skrev (30 minutter siden):

Du høres ut som en sjarmerende type, som kaller folk for irrasjonelle og uten tankevirksomhet. Skikkelig godt, hyggelig og behagelig menneske....

Det er ikke meg som kommenterte før, men det er jo unektelig litt merkelig å lese at noen velger etter partileder i et kommunevalg. Hva Erna gjør påvirker jo ikke Høyres lokalgruppe i din kommune. 

Anonymkode: 7019d...e1b

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Alle dere som er kjappe å lynsje Erna - regner med dere stemmer AP og på den døgenikten som styrer?

Anonymkode: 95240...015

Syns du ikke at hun har oppført seg kritikkverdig? 

Østerdølen skrev (43 minutter siden):

Ja, jeg er ganske trivelig. Du synes ikke selv det er irrasjonelt da? Det er noe med å ta eierskap og ansvar for egne valg. 

I og med du er inne på sjarmerende og behagelig, synes du selv at du fremstår som det nå? Jeg har påpekt en irrasjonell handling, du går rett på person. 

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det er ikke meg som kommenterte før, men det er jo unektelig litt merkelig å lese at noen velger etter partileder i et kommunevalg. Hva Erna gjør påvirker jo ikke Høyres lokalgruppe i din kommune. 

Jeg synes det er rart at du lar deg overraske av det, det er jo misnøye med den sittende regjeringen som anses som hovedårsaken til valgresultatet. 

Og selv om rikspolitikk og lokalpolitikk er to ulike ting, så påvirker jo rikspolitikken lokalpolitikken. 

Dette er jo også grunnen til at Erna har vært så veldig profilert i valgkampen også, Høyre vet at hun er populær, og hvis hun da står med armen rundt den lokale ordføreren, så er det klart at det er positivt for hans oppslutning. 

the amazing spidermamma skrev (1 time siden):

Jeg synes det er rart at du lar deg overraske av det, det er jo misnøye med den sittende regjeringen som anses som hovedårsaken til valgresultatet. 

Og selv om rikspolitikk og lokalpolitikk er to ulike ting, så påvirker jo rikspolitikken lokalpolitikken. 

Dette er jo også grunnen til at Erna har vært så veldig profilert i valgkampen også, Høyre vet at hun er populær, og hvis hun da står med armen rundt den lokale ordføreren, så er det klart at det er positivt for hans oppslutning. 

Valget lokalt står seg jo uavhengig av veien videre for Erna, det er ikke hun som stod på stemmeseddelen denne gang. Det er ikke en overraskelse at mennesker styres av følelser, men man må like fullt ta eierskap til at egen stemme da er avgitt ut fra ett ikke relevant grunnlag. Det kan man ikke gi noen andre ansvar for enn en selv, som tok det valget. 

Men det er kanskje lærdom i det, neste gang stem etter partiprogrammet, ikke den som har de beste reklamene eller hva du vil vekk fra. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Syns du ikke at hun har oppført seg kritikkverdig? 

Nei. Jeg syns mannen har gjort det. Man må lære seg å skille sak og person. 

Annonse

Tror ikke Erna hadde brydd seg, hvis det var Ola og Kari Normann, som var i samme situasjon. 

Anonymkode: 05b8e...35e

Vil minne om at dette er noe som Erna og Høyre støtter opp om :

"Dersom ektemannen til en uføretrygda med barnetillegg får så mye som en julebonus på et par tusen kroner, så kommer staten for å konfiskere deler av trygden hennes. Ansvaret for å holde styr på dette, ligger hos den trygda selv."

Mens det er greit at Erna ikke vet om at mannen får inn1,8 millioner, hykleri kalles det. Det nytter ikke for den som er uføretrygdet å si at jeg ble løyet til, jeg visste det ikke.

Anonymkode: ca14f...73f

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vil minne om at dette er noe som Erna og Høyre støtter opp om :

"Dersom ektemannen til en uføretrygda med barnetillegg får så mye som en julebonus på et par tusen kroner, så kommer staten for å konfiskere deler av trygden hennes. Ansvaret for å holde styr på dette, ligger hos den trygda selv."

Mens det er greit at Erna ikke vet om at mannen får inn1,8 millioner, hykleri kalles det. Det nytter ikke for den som er uføretrygdet å si at jeg ble løyet til, jeg visste det ikke.

Du roter og blander sammen her nå. Erna har ikke sagt at hun ikke tar ansvar og konsekvenser. Hun forklarer hvordan det kunne skje. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Du roter og blander sammen her nå. Erna har ikke sagt at hun ikke tar ansvar og konsekvenser. Hun forklarer hvordan det kunne skje. 

Og du misset poenget mitt helt.

Nei. Jeg syns mannen har gjort det. Man må lære seg å skille sak og person. 

Hun har brutt norsk lov, men det er greit? Jaja, da ser vi ganske ulikt på det. Jeg forventer mer av landets statsminister. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun har brutt norsk lov, men det er greit? Jaja, da ser vi ganske ulikt på det. Jeg forventer mer av landets statsminister. 

Det er vel ikke helt avklart riktig ennå? Der må vi nok vente på rapporten til kontrollkomiteen og konklusjonen til Økokrim. 

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det er vel ikke helt avklart riktig ennå? Der må vi nok vente på rapporten til kontrollkomiteen og konklusjonen til Økokrim. 

Jo, det har hun innrømmet. Det blir vanskelig å diskutere om du ikke har satt deg inn i saken. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hun er ikke den som har gjort noe galt her altså. Hun har ikke handlet noen aksjer.

Anonymkode: 6555d...77f

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hun er ikke den som har gjort noe galt her altså. Hun har ikke handlet noen aksjer.

Anonymkode: 6555d...77f

Men kjære deg da! Har du ikke fått med deg noe om hva saken handler om? Hun har ikke hatt den lovpålagte oversikten over ekteparets økonomi og aksjehandel. Det er liksom det hele greia handler om😅

Jo, det har hun innrømmet. Det blir vanskelig å diskutere om du ikke har satt deg inn i saken. 

Hun har vært inhabil i enkelte saker, men i følge henne selv uvitende inhabil. Videre hevder hun at hun ikke har delt innsideinformasjon, men kan ikke utelukke at det kan være papirer eller samtaler som er overhørt/sett. Det er ikke nødvendigvis ett lovbrudd, hvorvidt det er ett lovbrudd vurderes av Økokrim og er ikke konkludert ennå. Sett deg inn i saken selv. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hun har vært inhabil i enkelte saker, men i følge henne selv uvitende inhabil. Videre hevder hun at hun ikke har delt innsideinformasjon, men kan ikke utelukke at det kan være papirer eller samtaler som er overhørt/sett. Det er ikke nødvendigvis ett lovbrudd, hvorvidt det er ett lovbrudd vurderes av Økokrim og er ikke konkludert ennå. Sett deg inn i saken selv. 

Det er er lovbrudd at hun ikke har hatt oversikt over mannens aksjehandel. Det er jo hele greia i både denne og Huitfeldt -saken. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er er lovbrudd at hun ikke har hatt oversikt over mannens aksjehandel. Det er jo hele greia i både denne og Huitfeldt -saken. 

Det er faktisk ikke konkludert ennå. Jeg er ikke uenig i at dette lukter svidd og skal ettergås og kontrolleres, men la nå fagfolk gjøre sin vurdering først. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...