Gå til innhold

Uff, jeg får så vondt av Erna altså

Anbefalte innlegg

Stakkars Erna! Litt av en situasjon mannen hennes har satt henne i! Jeg får så vondt av henne der hun sitter gråtekvalt foran media. Hun er en fantastisk dyktig og sterk person som er så åpen foran hele folket. Hun har ikke vært heldig som har havnet i et forhold med en daytrader. Hva tenker dere om Sindres kjøp bak Ernas rygg som nå har gjort at hun er i en vanskelig situasjon?

Anonymkode: 6555d...77f

Fortsetter under...

Synd på henne? Hun som er iskald, arrogant og helt uten empati når andre sliter? At han viser seg å være den sleipe fisken han ser ut som er ikke så overraskende. Synd på henne som på enhver person som blir bedratt er det, men ikke utover det. Krokodilletårer. 

Anonymkode: cbc8c...823

Slutt a. Hun har jo visst om det, ikke fremstill hun som en helt uskyldig part i dette. Hun viser bare at hun er en i en lang rekke av uredelige politikere som mener det er andre regler for de enn for den vanlige mannen i gata.

Anonymkode: ca14f...73f

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Synd på henne? Hun som er iskald, arrogant og helt uten empati når andre sliter? At han viser seg å være den sleipe fisken han ser ut som er ikke så overraskende. Synd på henne som på enhver person som blir bedratt er det, men ikke utover det. Krokodilletårer. 

Iskald? Når hun sitter og gråter på tv så er hun ikke kald altså. Da viser hun virkelig hvor åpen og ærlig hun er.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Slutt a. Hun har jo visst om det, ikke fremstill hun som en helt uskyldig part i dette. Hun viser bare at hun er en i en lang rekke av uredelige politikere som mener det er andre regler for de enn for den vanlige mannen i gata.

Hun har ikke gjort noe galt. Det er ikke hun som er skyld i hva mannen hennes gjør. Så her får du roe ned litt! Hun styrer ikke mannen sin noe mer enn du gjør eller noen av vi andre gjør. Nei, dette kan hun ikke noe for. Her har han drevet med daytrading bak ryggen på henne og sviktet henne.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Iskald? Når hun sitter og gråter på tv så er hun ikke kald altså. Da viser hun virkelig hvor åpen og ærlig hun er.

Det er jo det jeg sier.  Hun har utallige tidligere uttalelser og handlinger, restaurantbesøk mens alle vi andre var isolert, raljering med fattige( de hadde sikkert ikke råd før heller) etc som viser hvor empatiløs hun er. Ja, det er vindt å bli sviktet, men fader heller. Jeg vedder på hun visste. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hun har ikke gjort noe galt. Det er ikke hun som er skyld i hva mannen hennes gjør. Så her får du roe ned litt! Hun styrer ikke mannen sin noe mer enn du gjør eller noen av vi andre gjør. Nei, dette kan hun ikke noe for. Her har han drevet med daytrading bak ryggen på henne og sviktet henne.

Roe meg ned, bare fordi jeg er uenig med deg. Meningen min består uansett hva du måtte mene om det.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du kødder. Hun griner fordi hun er tatt og fordi mannen ikke har skjult ting bedre. Ikke fordi hun har noe imot livsstilen som kommer med millioner i utbytte. 

Anonymkode: 455fb...271

Situasjonen hun er i nå må være ekstremt ydmykende, så selvfølgelig har jeg medfølelse med henne. Andre kan oppleve tillitsbrudd fra ektefelle og kjærester, men de slipper å få det offentliggjort på denne måten. Andre syns det er ydmykende nok at omgangskretsen og naboen vet liksom...

Det er jo aldri så galt osv, men mange blir nok trøstet over at hun også opplever slikt i ekteskapet og viser hvor ille det kan bli. 

Men jeg tror hun kommer seg gjennom dette. Erna er sterk, og hun er rasjonell. Det går nok bra etterhvert selv om dette er en skandale hun skulle vært foruten. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hun sier hun ikke visste, men hun sier også at de i ekteskapet har felles økonomi.  Hvor trodde hun de 1,8 millionene ekstra kom fra?

Kan du ikke lese saken? Hun sier at han satt igjen med samme portefølje hvert år- og på den måten skjulte det for henne og andre.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Som statsminister er det hennes fordømte plikt å ha oversikt over egen familie og hva mannen holder på med!

At hun ikke har det viser hennes uegnethet!

Men dette går rett inn i Erna Solbergs mønster med å vende seg bort fra slike saker. Da finansministeren hennes, Siv Jensen, unnlot å varsle politiet da hun fikk varsler om at personer i hennes parti dreve med seksuelle tilnærmelser av unger under seksuell lavalder - da unnlot Erna å kaste Jensen. Selv da det kom beviser for at Siv Jensen hadde visst, OG hun tidligere hadde innrømmet å ha løyet om en annen sak der en av hennes partifeller hadde misbrukt unge gutter, så valgte Erna Solberg å ikke kommentere, unnlot å la det få følger for landets finansminister - selv om det å unnlate å varsle om slik strider med straffeloven mtp. at alle har plikt til å varsle for å unngå mer skade på andre.

Erna Solberg er en av de mest kyniske politikerne vi har, Listhaug er vel den eneste som er i samme liga.

Du bør også merke deg at Erna Solberg gråter sine tårer når det gagner henne selv, for å høste sympati. Men når hennes egen minister unnlot at unge barn ble utsatt for seksuell trakassering og overgrep, da kom det ikke en tåre fra Erna...

Anonymkode: 8d523...4f8

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Som statsminister er det hennes fordømte plikt å ha oversikt over egen familie og hva mannen holder på med!

At hun ikke har det viser hennes uegnethet!

Men dette går rett inn i Erna Solbergs mønster med å vende seg bort fra slike saker. Da finansministeren hennes, Siv Jensen, unnlot å varsle politiet da hun fikk varsler om at personer i hennes parti dreve med seksuelle tilnærmelser av unger under seksuell lavalder - da unnlot Erna å kaste Jensen. Selv da det kom beviser for at Siv Jensen hadde visst, OG hun tidligere hadde innrømmet å ha løyet om en annen sak der en av hennes partifeller hadde misbrukt unge gutter, så valgte Erna Solberg å ikke kommentere, unnlot å la det få følger for landets finansminister - selv om det å unnlate å varsle om slik strider med straffeloven mtp. at alle har plikt til å varsle for å unngå mer skade på andre.

Erna Solberg er en av de mest kyniske politikerne vi har, Listhaug er vel den eneste som er i samme liga.

Du bør også merke deg at Erna Solberg gråter sine tårer når det gagner henne selv, for å høste sympati. Men når hennes egen minister unnlot at unge barn ble utsatt for seksuell trakassering og overgrep, da kom det ikke en tåre fra Erna...

Anonymkode: 8d523...4f8

Du kan ikke vite hva familiemedlemmer holder på med når de lurer deg. Du skulle bare visst hvor mange gifte menn jeg som singel får invitasjoner fra, og det gjelder nok alle single damer. Du ville nok blitt sjokkert. Det er menn som har vært gift i både 10 og 30 år, og de lurer damene sine uten minste skyldfølelse. 

Så du må ikke tillegge Erna magiske evner- hun kan ikke lese tanker og være andre steder enn hvor hun fysisk er, for å følge med på hva mannen gjør.

Politikere må være tøffe og iblant det vi oppfatter som harde. At hun er på nippet til å gråte når ting skjer i egen familie er ikke annet enn helt normalt. Du gråter nok ikke så mye over hva mer ukjente mennesker gjennomgår du heller.

Bare for å rydde litt opp i det du skriver. Uten å påstå at Erna aldri har gjort feil. For det har hun, bla noe av det du nevner. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du kødder. Hun griner fordi hun er tatt og fordi mannen ikke har skjult ting bedre. Ikke fordi hun har noe imot livsstilen som kommer med millioner i utbytte. 

Anonymkode: 455fb...271

Hvordan vet du at han har tatt gevinsten ut av investeringskontoen? 

Anonymkode: ec64e...a50

Stort svik fra ektemennene til både Erna og Anniken. Jeg kunne ikke gått videre i et forhold hvor min mann hadde gått bak ryggen min på den måten. Føler med begge damene 😔

Anonymkode: 67fc7...773

Jeg har ikke noen gang i opprullingen av habilitetsutfordringer i AP oppfattet at Høyre har sagt at sakene må belyses før man krever at statsråder må gå, eller at Erna har vært tydelig på at man ikke er ansvarlig for ektefellers valg. Tvert imot har opposisjonen på Stortinget smidd mens jernet er varmt, og sørget for at disse sakene viser at regjeringspartiene ikke har kontroll i egne rekker. Da må man i mine øyne veie egne synder på den samme vekta. Erna har som statsminister hatt et særlig ansvar for både å forstå regelverket, og å forsikre seg om at ektefellen forstår hvilke begrensninger han har. Enten er han en skikkelig dust som bevisst lyver for kona, eller så har ikke hun formidlet reglene godt nok for ham.

Det er klart det er kjipt å bli tatt med buksa nede, men jeg klarer ikke å synes synd på henne. Når hun selv over år så tydelig har vist manglende forståelse for at andre kan drite seg ut, da er det ikke rimelig å forvente at andre skal møte henne med forståelse. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er ufint å påstå at noen som gråter bare later som de er lei seg. Folk eier sine egne følelser.

Og er det ikke rart at påstander om krokofilletårer alltid bare kommer fra noen som misliker den det gjelder. 

Hilsen SV-velger 

Anonymkode: 98d1c...9b3

ReneRene skrev (4 timer siden):

Situasjonen hun er i nå må være ekstremt ydmykende, så selvfølgelig har jeg medfølelse med henne. Andre kan oppleve tillitsbrudd fra ektefelle og kjærester, men de slipper å få det offentliggjort på denne måten. Andre syns det er ydmykende nok at omgangskretsen og naboen vet liksom...

Det er jo aldri så galt osv, men mange blir nok trøstet over at hun også opplever slikt i ekteskapet og viser hvor ille det kan bli. 

Men jeg tror hun kommer seg gjennom dette. Erna er sterk, og hun er rasjonell. Det går nok bra etterhvert selv om dette er en skandale hun skulle vært foruten. 

Godt reflektert, helt enig. Og jeg stemmer langt til venstre.

Anonymkode: 98d1c...9b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...