Gå til innhold

Hund som bæsjer inne

Anbefalte innlegg

Vi har en to år gammel hannhund som de to siste nettene har bæsjet inne, noe som aldri har skjedd før. Han liker ikke engang å bæsje i egen hage, så nå er jeg bekymret. 

Han er litt sensibel i magen, så han får kun tørrfôr blandet i vann, men dagen før første uhell fikk han to små pølsebiter og vi trodde at det var grunnen. Men så skjedde det samme i natt igjen. To skikkelig store kaker, ganske bløte. Jeg sover i andre etg og han i gangen nede, men med åpen dør så jeg tror jeg hadde hørt om han hadde forsøkt å varsle om at han måtte ut. 

Begge dagene har han hatt to korte turer pluss en lang på ca 3 timer, så han har beveget seg mye og vært sliten når kvelden kom. 

Er det noen erfarne hundeeiere som har et forslag om hvorfor dette skjer nå? Han spiser og drikker som normalt og virker til å være i ok form. 

Anonymkode: 78a23...5c3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442798-hund-som-b%C3%A6sjer-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkar liten❤️ Han høres ut som min, hun vil heller ikke gjøre noe i egen hage en gang. Men uhell kan skje her også om hun er dårlig i magen, men da bruker hun å varsle en del ganger først om at hun må ut. Og er veldig skamfull etterpå, hun får aldri kjeft for det, for jeg vet at det har vært ordentlig krise de gangene det har gått galt.

Han kan ha fått i seg noe på tur som han reagerer på kanskje?

Prøv å kjøp «pasta», den er effektiv her mot dårlig mage. Legger ved link: https://www.apotek1.no/produkter/canikur-pro-15-ml-15ml-864596p?gad=1&gclid=EAIaIQobChMI6YGAxLergQMVT4ZRCh0F1QHwEAQYAiABEgK1X_D_BwE

Og kanskje vurdere å sove sammen med han til han blir bedre så du vet 100% at du hører om han sier fra? Lykke til ❤️

Anonymkode: 30917...b5c

Ps: de gangene min er dårlig i magen så er hun også alltid i god form ellers, hun er bare litt mer vandrende og «rastløs». Noen sverger forresten også til ris, kylling eller fiskekaker mot dårlig mage på hunder

Anonymkode: 30917...b5c

Stakkar. Han har kanskje fått i seg noe på tur, kanskje drukket av dårlig vann ute? Anbefaler hun over her å ha den pasten liggende, den funker ganske fort hvis han bare er litt dårlig i magen. Har hatt noen runder her med vår, hun er tenåring og en beagle så spiser det meste hun kommer over dessverre. Ene gangen måtte vi til dyrlegen siden hun hadde skikkelig diaré noen dager, mister væske fort selv om de drikker, aå vær obs på det. Den siste gangen fikk hun paste og det hjalp til dagene etter. Og kylling og ris er roer magen. 

God bedring❤

Anonymkode: 53182...700

Du sier han har fått lang tur, men har han også gjort fra seg på turen seint nok? En ekstra timinutt rett før du legger deg kan være lurt akkurat nå. Og kok ris m litt kyllingkjøttdeig i. Gi ham det i stedet for annet for, og bare litt av gangen, fire fem ganger om dagen.

Anonymkode: 2d038...3c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...