Gå til innhold

Hører på musikk på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom en vgs i dag for å snakke med en rådgiver. Da gikk jeg forbi en renholder som vasket i kantinen. På buksen hans hang det en Bluetooth høytaler som han spilte musikk fra. Jeg synes det var litt rart. Det var både lærere og elever som satt i kantinen. Han spilte ikke veldig høy, men litt rart å gjøre det. Hva synes du. Hadde vært bedre om han brukte en airpods i øret?

Anonymkode: 76df5...06f

Skrevet

Jeg hadde ærlig ikke talt sjenket det en tanke engang.

Anonymkode: 18691...f9f

Skrevet

Hadde ikke tenkt over det en gang. Det er uansett såpass mye støy på en skole at litt musikk fra eller til spiller ingen rolle

Anonymkode: 0a70a...f95

Skrevet

Jeg lurer også på hvorfor du fikk den tanken. Jeg hadde ikke tenkt det, og nei, han bør derfor få lov til å høre på lav musikk mens han jobber! 

Anonymkode: f2e19...1f9

Skrevet

Ingen trenger bry andre med sin musikk, nei.

Anonymkode: 79156...48b

Skrevet

Hadde det vært drittmusikk (Karpe for eksempel) hadde det irriterert meg. 

Anonymkode: b3166...669

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Litt vanskelig å spille musikk som mange på en skole liker 

Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor enkelte må påtvinge andre musikk når konseptet øretelefoner finnes, og har eksistert i mange, mange år allerede. Hvem pokker går rundt med høyttaler?!?

Anonymkode: 59c52...697

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Har aldri skjønt hvorfor enkelte må påtvinge andre musikk når konseptet øretelefoner finnes, og har eksistert i mange, mange år allerede. Hvem pokker går rundt med høyttaler?!?

Var en liten høytaler som hang i beltet 

Skrevet
HeiteH skrev (6 minutter siden):

Veldig rart og ikke greit. Bruk øretelefoner.

Fordi?

Anonymkode: 9d3e2...79d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi?

Fordi jeg (og mange med meg) vil ikke påtvinges musikk. Dette er ikke musikk ment for å glede flere (som feks i en bar). Når man spiller musikk for seg selv bruker man øretelefoner om man har viss dannelse.

Skrevet

Dere som ikke forstår hvorfor noen ikke kan bruke øreplugger, så er det veldig vanskelig og noen ganger umulig for mennesker som har opplevd ulike traumer eller har andre diagnoser. I slike tilfeller er de avhengige av å ha kontroll ved å bruke alle sanser, så tenk litt over at det kan være god grunn til å ikke stenge ute andre lyder enn musikk.

Ser at noen mener at dette er å påtvinge noen lav musikk. Til det må spørsmål som hva konsekvensene er. Så vidt jeg vet så er det ingen som får problemer i særlig grad av å høre lav musikk iblandet andre lyder som stemmer, skraping med stoler og andre lyder. Så å klage for å bli påtvunget musikk er en formidabel og dramatisk måte å formidle at man blir krenket på. 

Skrevet

Man kan ha musikk på ørene, trenger ikke senere andre med musikken sin tenker jeg. 

Anonymkode: e93b0...a40

Skrevet

Dere blir påtvunget musikk av en renholdsarbeider som forflytter seg rundt ila dagen?! Går dere i butikker? Oppsøker dere cafeer, utesteder, kontorer, frisører? Jeg vet om mange steder hvor det spilles musikk. Enten radio eller ren musikk. Veldig ofte ikke en kanal jeg selv ville valgt, men hva betyr det for de få minuttene jeg er tilstede kontra arbeidskvaliteten til vedkommende som jobber akkurat der? Alt hva folk ønsker og krenkes av. 

Anonymkode: 02400...1bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Fordi?

Fordi da plager man ikke andre. Slikt utstyr anvendes også på buss, tog, venterom osv. 

Anonymkode: 0bbe8...5a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hadde noen spilt Karpe (av den gamle sorten) her hadde jeg vært overlykkelig! :)

På en skole med støy overalt ser jeg ikke problemet. Hadde renhold her flydd rundt med høyttalere i lomma hadde jeg blitt gæern, selv om det hadde vært aldri så mye Karpe

Anonymkode: ac1bb...503

Skrevet

Ikke noe jeg ville lagt så mye vekt på i dette tilfellet, men jeg ville nok selv valgt å bruke ørepropper hvis jeg var ham.

Skrevet

På en skole er det ikke alltid like smart å bruke ørepropper. Da hører man ikke hva som skjer rundt seg, og rundt en skjer det mye på en skole. Man er ganske avhengig av å ikke blokkere hørselen. Smart å ha en liten høyttaler. Den plager kun de som vil bli plaget av den

Anonymkode: 4002c...1f5

Skrevet
HeiteH skrev (12 timer siden):

Fordi jeg (og mange med meg) vil ikke påtvinges musikk. Dette er ikke musikk ment for å glede flere (som feks i en bar). Når man spiller musikk for seg selv bruker man øretelefoner om man har viss dannelse.

Herregud 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Dere som ikke forstår hvorfor noen ikke kan bruke øreplugger, så er det veldig vanskelig og noen ganger umulig for mennesker som har opplevd ulike traumer eller har andre diagnoser. I slike tilfeller er de avhengige av å ha kontroll ved å bruke alle sanser, så tenk litt over at det kan være god grunn til å ikke stenge ute andre lyder enn musikk.

Ser at noen mener at dette er å påtvinge noen lav musikk. Til det må spørsmål som hva konsekvensene er. Så vidt jeg vet så er det ingen som får problemer i særlig grad av å høre lav musikk iblandet andre lyder som stemmer, skraping med stoler og andre lyder. Så å klage for å bli påtvunget musikk er en formidabel og dramatisk måte å formidle at man blir krenket på. 

Man MÅ jo ikke høre på musikk. Jeg er en av dem som ikke klarer å bruke headset/earbuds blant folk/ute fordi jeg må ha kontroll. Løsningen min da blir ikke å bruke en liten høyttaler, men rett og slett å la være å lytte til noe. Jeg er helt enig i prinsippet om at man ikke tvinger andre til å høre på egen musikk, eller lyder fra spill osv. for den saks skyld. Det er lov til å ta hensyn til dem rundt seg.

Anonymkode: 24cc1...46c

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Amen!

Anonymkode: c174d...897

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg var innom en vgs i dag for å snakke med en rådgiver. Da gikk jeg forbi en renholder som vasket i kantinen. På buksen hans hang det en Bluetooth høytaler som han spilte musikk fra. Jeg synes det var litt rart. Det var både lærere og elever som satt i kantinen. Han spilte ikke veldig høy, men litt rart å gjøre det. Hva synes du. Hadde vært bedre om han brukte en airpods i øret?

Bruk hodet litt da. Hvor  mye tror du renholdere tjener og hvor mye koster airpods? 

Anonymkode: b5d44...f5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bruk hodet litt da. Hvor  mye tror du renholdere tjener og hvor mye koster airpods? 

Anonymkode: b5d44...f5f

Har du råd til høytaler, så har du også råd til en eller annen form for øreplugger/headset…

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har du råd til høytaler, så har du også råd til en eller annen form for øreplugger/headset…

Hvorfor lat du deg plage? Hvorfor gidder du?

Anonymkode: 4002c...1f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...