Anonym bruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Noen med erfaringer på dette? og isåfall, hvor lang tid gikk det fra personen ble sengeliggende til døden inntraff? og hvordan var den siste tiden? Anonymkode: dbb96...34c
Anonym bruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Snakk med helsepersonell, ikke forum. Anonymkode: 4d4ab...22e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 Dette må du søke informasjon om hos kvalifisere folk, her inne vet du aldri hva intensjonen med å svare er. Klem til deg❤️ Anonymkode: e5b47...ca7
Anonym bruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 Ikke ta det her. Så masse stygge mennesker og kommentarer her ❤️ Anonymkode: 16c2b...999
Anonym bruker Skrevet 14. september 2023 #5 Skrevet 14. september 2023 Ingen er stygge her når det kommer til så alvorlige ting, det har jeg aldri sett... Men det går ikke an å gi et svar som stemmer for alle, kropper er forskjellig. Det som er sikkert er at helsevesenet i Norge stort sett er flinke til å ta vare på kreftpasienter og deres pårørende, og når man ligger for døden er det om å gjøre å få den tiden så smertefri og behagelig som mulig. Min erfaring er at de er flinke på lindrende avdeling. Ta vare på hverandre i en vond tid ❤️ Anonymkode: d4ae9...461
Anonym bruker Skrevet 14. september 2023 #6 Skrevet 14. september 2023 Veldig kort tid fra sengeliggende til det var over, men det var en rolig avslutning. Helsepersonalet var nok rause med smertestillende. En slik diagnose utløser gjerne en del ressurser i helsevesen, dere blir nok godt ivaretatt, ofte er det svært dyktig personale involvert. Len deg på de og ta i mot hjelpen de tilbyr, ikke vær redd for å spørre de når du lurer på noe ❤️ Hvis du trenger å snakke med noen, kan sykehuspresten være en god samtalepartner, selv for de som ikke er troende. Anonymkode: b83f7...77e
sug lut Skrevet 14. september 2023 #7 Skrevet 14. september 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Noen med erfaringer på dette? og isåfall, hvor lang tid gikk det fra personen ble sengeliggende til døden inntraff? og hvordan var den siste tiden? Anonymkode: dbb96...34c Sier som andre, det er nok bedre informasjon å få andre steder, men den jeg kjente var godt ivaretatt de ukene det var snakk om, både medisinsk og emosjonelt, så det ble rolig og på sitt vis fredelig, uansett hvor fælt det var. Det var også god støtte for pårørende.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2023 #8 Skrevet 14. september 2023 Lykke til hi ❤️ Anonymkode: 16c2b...999
Anonym bruker Skrevet 14. september 2023 #9 Skrevet 14. september 2023 Min beste venninnes mann fikk bukspyttkjertelkreft med spredning til en nye og lever og fikk ganske så dårlige odds. Han var skikkelig syk, og legene gav han 5 % sjanse for å overleve hvis de gjennomførte operasjon hvor de fjernet deler av lever og 65 % av bukspyttkjertelen og fjernet den nyren som var syk. Til tross for dårlige odds tok han sjansen og etter operasjon og ett år med heftig cellegift så ble han erklært kreftfri, og er det fortsatt 3 år etter. Dette er nok en solskinnshistorie og jeg vet jo ikke om personen du snakker om allerede ligger på dødsleie, men hvis vedkommende ikke gjør det og legene ikke har gitt opp håpet så vit at alt håp ikke er ute. Anonymkode: 19974...cc4
Tone77 Skrevet 14. september 2023 #10 Skrevet 14. september 2023 Mistet stefaren min for 5 år siden til dette. Det gikk veldig fort fra vi fikk vite det til han døde bare 2 måneder. Han ble godt ivaretatt . En annen jeg kjenner ble diagnotisert for 3 år siden men reagerte bra på behandling og lever enda. Go klæm til deg, ❤️
Himmel og hav Skrevet 14. september 2023 #11 Skrevet 14. september 2023 Ingen mennesker og ingen tilfeller er like, HI. Len deg på de som er rundt dere og som har kompetanse og erfaring og ta imot det som er tilgjengelig av støtte og hjelp.
Admin Skrevet 14. september 2023 #12 Skrevet 14. september 2023 Tråden er ryddet for avsporinger. Admin
deterbaremeg:) Skrevet 14. september 2023 #13 Skrevet 14. september 2023 Hei HI. Kan ikke si så mye om akkurat denne typen kreft, men min far døde for ikke lenge siden. De var liberale med smertestillende, og de skiftet og endret doser og medikamenter fortløpende. De siste dagene var det lite kontakt å få, men han var rolig. Viste kun smerter ved forflytning, han hadde spredning til skjelettet. Han lå på en lindrende enhet på sykehus. Klem til dere❤️
Anonym bruker Skrevet 14. september 2023 #14 Skrevet 14. september 2023 Har bare fulgt et slikt løp. det gikk fort 3 uker fra diagnose til død, men var lite smerter. Anonymkode: ca6ba...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå