Gå til innhold

Hvorfor blir vi bare dummere og dummere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fordi foreldre har feid veien for de hele livet, de pakkes inn i bomull og det stilles ingen krav til de.

Anonymkode: df85b...e99

Det der er faktisk, det høres logisk ut. Jeg synes det er skremmende hvor mye idioti som klemmes ut av de nye generasjonene.

Anonymkode: 90966...d75

Alle generasjoner har hatt mindre intelligente mennesker, og som kjent; tomme tønner ramler mest. Med internett har dessuten alle fått et talerør, så de tomme tønnene slipper til med ramlingen sin der de tidligere ville blitt stoppet fra å kringkaste seg selv. 

Anonymkode: 2d586...2f8

Jeg ser det har blitt lagt ut en link med fakta om synkende iq, men så synlig tror jeg ikke det er.

Det som er synlig er de som ikke er de skarpeste knivene i skuffen. De som har null nettvett, som legger ut allverdens idioti, som gjør det veldig mye mer synlig at de finnes.

Det har alltid vært mennesker som ikke er så skarpe, men de syntes ikke så godt før...

Anonymkode: 9071f...41b

Annonse

Dumhet er like mye at voksne kvinner legger ut slikt som dette på et forum, og flere liksom er enige i at å se ned på jenter som er yngre enn flere sine døtre her, med god margin. Det er pinlig, for dere fremstår som gamle grunne damer. 

Anonymkode: 5f74e...93b

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Dumhet er like mye at voksne kvinner legger ut slikt som dette på et forum, og flere liksom er enige i at å se ned på jenter som er yngre enn flere sine døtre her, med god margin. Det er pinlig, for dere fremstår som gamle grunne damer. 

Oi som du freser og spreller. Det er forskninsbasert sannhet at iq synker, det får du ikke gjort noe med, annet enn at innlegget ditt ikke akkurat motbeviser det, for å si det forsiktig.

Anonymkode: 4659c...78c

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Oi som du freser og spreller. Det er forskninsbasert sannhet at iq synker, det får du ikke gjort noe med, annet enn at innlegget ditt ikke akkurat motbeviser det, for å si det forsiktig.

Jeg syns det er pinlig at voksne damer på over både 40, 50 og 60 år legger ut sånne linker, som om de ikke hadde bare litt viktigere ting å snakke om. Bare litt. Hvorfor opptar dette voksne damer så mye at det blir en tråd ut av det? Og du, selv om intelligensen synker, så betyr det ikke det at alle eldre er mer intelligente, og alle unge er mindre. Selv det må jo poengteres her tydeligvis. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det der er faktisk, det høres logisk ut. Jeg synes det er skremmende hvor mye idioti som klemmes ut av de nye generasjonene.

Anonymkode: 90966...d75

Er det nå dere forhåpentligvis innser at dere er en del av denne foreldregenerasjonen som oppdrar de? 

Ungdom i dag er ikke dummere enn tidligere generasjon, forskjellen nå er at det foreviges. Heisen gikk ikke helt opp hos forrige generasjon heller.

Det største problemet jeg har med den videoen er neglene til hun ene 🤯

Anonymkode: 3b0ad...c2b

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fordi foreldre har feid veien for de hele livet, de pakkes inn i bomull og det stilles ingen krav til de.

Neppe.

Årsaken er mest sannsynlig en kombinasjon av miljøgifter, at mennesker med høy intelligens får færre barn enn før, samt omfattende bruk av skjerm og data (bøker og håndskriving stimulerer hjernen, og det å måtte tenke ut løsninger selv gjør det samme). 

Anonymkode: 86173...382

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er det nå dere forhåpentligvis innser at dere er en del av denne foreldregenerasjonen som oppdrar de? 

Ungdom i dag er ikke dummere enn tidligere generasjon, forskjellen nå er at det foreviges. Heisen gikk ikke helt opp hos forrige generasjon heller.

Det største problemet jeg har med den videoen er neglene til hun ene 🤯

Jo, de som er født fra midten av åttitallet og utover er på gruppenivå målbart litt mindre intelligente enn de som er født på 70-tallet (før dette økte befolkningens IQ for hvert tiår)

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo, de som er født fra midten av åttitallet og utover er på gruppenivå målbart litt mindre intelligente enn de som er født på 70-tallet (før dette økte befolkningens IQ for hvert tiår)

Hvis du kun måler fast intelligens, ikke flytende. Mener du det er en ferdighet som bør trenes opp i dagens samfunn og sier den egentlig noe om hvorvidt en person er dum eller ei? 

Kunstig intelligens kommer til til å gjøre ferdigheten «å gjenta» ganske overflødig om kort tid. 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg syns det er pinlig at voksne damer på over både 40, 50 og 60 år legger ut sånne linker, som om de ikke hadde bare litt viktigere ting å snakke om.

Men her inne er du, har du ikke noe viktigere å gjøre.

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg syns det er pinlig at voksne damer på over både 40, 50 og 60 år legger ut sånne linker, som om de ikke hadde bare litt viktigere ting å snakke om. Bare litt. Hvorfor opptar dette voksne damer så mye at det blir en tråd ut av det? Og du, selv om intelligensen synker, så betyr det ikke det at alle eldre er mer intelligente, og alle unge er mindre. Selv det må jo poengteres her tydeligvis. 

At dere er dummere enn oss er jo et reelt problem. Lavere iq i befolkningen er ikke viktig for deg, altså?

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor er det pinlig at andre damer deler innlegg som er postet av andre damer på SoMe? Er ikke nettopp slike innlegg postet med hensikt på «lik og del»? 

Anonymkode: b8417...ca7

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hehe, her singla det godt i glasshuset. Fornøyelig. 

Anonymkode: 3b288...263

Haha. Jeg har ofte tenkt at humoren er så dårlig om dagen. Det er en kulturgreie og en generasjonsgreie. Jeg er snart 50 år. Vokst opp med en annen kultur innen humor sjangeren. Grenser for hva man kan tillate seg flytter seg. 
Jeg vil likevel påstå og sketsjer med feks KLM er tidløs og god humor. 
Fitte og kukk humor som jeg kaller det treffer ikke meg. Man skal balansere på rett side av grensen med humor, dagens humor går over. 
Men, har man et publikum som ler så har man. 

Tante Hufsa skrev (33 minutter siden):

Haha. Jeg har ofte tenkt at humoren er så dårlig om dagen. Det er en kulturgreie og en generasjonsgreie. Jeg er snart 50 år. Vokst opp med en annen kultur innen humor sjangeren. Grenser for hva man kan tillate seg flytter seg. 
Jeg vil likevel påstå og sketsjer med feks KLM er tidløs og god humor. 
Fitte og kukk humor som jeg kaller det treffer ikke meg. Man skal balansere på rett side av grensen med humor, dagens humor går over. 
Men, har man et publikum som ler så har man. 

Jeg har vokst opp med KLM, mot i brystet, brødrene Dahl, Fleksnes og Otto Jespersen. Jeg vil nå snarere si at den tids humor går over grenser som ikke er innafor i dag. Når jeg ser noe fra den tid, skjer det titt og ofte at jeg tenker, er det lov å si? KLM har i det minste en undertone av politisk satire, men utover det er det en del ganske platt humor, synes nå jeg. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har vokst opp med KLM, mot i brystet, brødrene Dahl, Fleksnes og Otto Jespersen. Jeg vil nå snarere si at den tids humor går over grenser som ikke er innafor i dag. Når jeg ser noe fra den tid, skjer det titt og ofte at jeg tenker, er det lov å si? KLM har i det minste en undertone av politisk satire, men utover det er det en del ganske platt humor, synes nå jeg. 

👏

Bestemor lo av Juster, foreldrene mine lo av KLM, jeg ler av andre ting. Humor er alltid i utvikling. Og forrige generasjon synes nye generasjons humor er dum. Ingenting uvanlig med det. Heller ikke ved at det er variasjon innad i generasjonene.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Helt innafor i dag også. Men folk blir krenket av alt mulig, så det er derfor det ikke går. 'Svake mennesker' får en helt annen mening... 

Anonymkode: c29f5...703

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...