Gå til innhold

Når de slutter med idrett

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden):

Nei, det er de ikke. Poenget er at din jente er 15 og du bør vektlegge hennes svar på dette. Hun må velge hva hun selv vil og utifra hva som er praktisk mulig for deres familie. 

Men kan du ikke heller svare på spørsmålet heller enn å si at vi må finne en løsning. Jeg ber bare om input ut fra vår situasjon. Det kan jo ikke være så vanskelig?

Anonymkode: 28645...fb6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men kan du ikke heller svare på spørsmålet heller enn å si at vi må finne en løsning. Jeg ber bare om input ut fra vår situasjon. Det kan jo ikke være så vanskelig?

Jeg ville valgt det laget hun kanskje skal gå på skole med utifra det du skriver. Det ene er lag som satser, det andre er for langt unna og da er den eneste muligheten dette.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men det er jo egentlig ingen reelle alternativ her. Du har ikke råd til treningssenter, det er ikke kollektiv til den klubben hvor tidligere lagvenninner trener og du kan ikke kjøre,  jenta vil ikke trene selv. Da er det eneste alternativet den klubben 30 minutter unna, hvis hun vil dit da.

Anonymkode: ca5ed...1b1

Jeg vet du skrev at det å trene alene var uaktuelt , men finnes det kanskje andre venner hun kunne trent sammen med? Eller eventuelt ønsket seg medlemskap på treningssenter til jul/bursdag? Dessuten er det vel ikke aktuelt å bytte lag nå når sesongen nettopp har startet? Kan det være aktuelt at hun betaler noe av avgiften til treningssenter med ukepenger? 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

De fleste idrettslag får årlig støyte fra diverse organisasjoner som skal dekke avgifter for vanskeligstilte. Det er bare det at idrettslagene ikke opplyser om det. Man må finne ut av det selv. Noen steder (som kommunen jeg bor i) får idrettslagene i tillegg støtte fra kommunen. Men det opplyser de heller ikke om. 

Vi får ikke det, hva slags organisasjoner er dette? Vi har bydelsordninger, men for de som faller utenfor der har vi ingenting. 

Anonymkode: 19edc...ed8

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden):

Jeg vet du skrev at det å trene alene var uaktuelt , men finnes det kanskje andre venner hun kunne trent sammen med? Eller eventuelt ønsket seg medlemskap på treningssenter til jul/bursdag? Dessuten er det vel ikke aktuelt å bytte lag nå når sesongen nettopp har startet? Kan det være aktuelt at hun betaler noe av avgiften til treningssenter med ukepenger? 

Det går fint å bytte lag i sesong. De andre jentene trener andre steder, så de har nok med det. Hun får ikke ukepenger

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Be henne ta kontakt med treningssenteret. Kanskje hun kan få trene gratis mot å kobbe i resepsjon, vaske eller liknende.

Anonymkode: 71cfb...e5e

Treningssenteret er ubetjent og de vasket selv. Kjenner til eierens kone, og vet at det er hun som vasket der.

Jeg tenkte å svare med hvordan jeg ville hjulpet barnet mitt til å selv ta valget, men du har blitt irritert på andre som har svart utenfor dine svaralternativer, så det har kanskje ikke noe for seg. Å være 15 uten å kunne ta et valg om egen fritidsaktivitet, ville bekymret meg. Sett dere ned og lag en liste, vurder fordeler og ulemper ved de ulike alternativer, sett opp mot det som er viktig for jenta. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hun er 15 år og har spilt i A serie i 10 år?? Ingen 5 åring som spiller i A serie vel??

Anonymkode: 29d9d...3d1

Det heter vel øvet når de er små, men A-serie starter ganske tidlig. Begynte med håndball da hun var 4, men fikk ikke spille kamper før hun var 5

Iiiiik skrev (35 minutter siden):

Jeg tenkte å svare med hvordan jeg ville hjulpet barnet mitt til å selv ta valget, men du har blitt irritert på andre som har svart utenfor dine svaralternativer, så det har kanskje ikke noe for seg. Å være 15 uten å kunne ta et valg om egen fritidsaktivitet, ville bekymret meg. Sett dere ned og lag en liste, vurder fordeler og ulemper ved de ulike alternativer, sett opp mot det som er viktig for jenta. 

Jeg ble irritert fordi svaret var «Dette vet hun. Spør henne».

Hun har jo tatt valget om å slutte i det kaotiske laget, men så blir det litt sånn «hva nå?» Merker at hun synes det er vanskelig, og tror egentlig hun bare vil slutte helt med alt av trening. Det virker som det er null motivasjon til noe som helst. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun har jo tatt valget om å slutte i det kaotiske laget, men så blir det litt sånn «hva nå?» Merker at hun synes det er vanskelig, og tror egentlig hun bare vil slutte helt med alt av trening. Det virker som det er null motivasjon til noe som helst. 

jeg skjønner ikke helt hva du vi skal komme med egentlig, for det er jo ikke så mange reelle alternativer å velge mellom.

Anonymkode: ca5ed...1b1

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hjelp henne å finne ut hva hun vil, og hva som er mulig. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ville ikke latt henne begynne på noe nytt lag hvis hun ikke var motivert. Det blir helt feil.

mamma til adhd gutt<3 skrev (30 minutter siden):

Jeg ville ikke latt henne begynne på noe nytt lag hvis hun ikke var motivert. Det blir helt feil.

Fra «la henne gjøre det hun vil»? 😀

mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden):

Det hun VIL ja. Er hun ikke motivert så vil hun jo ikke. 

Det stemmer jo ikke helt. Man kan ønske noe selv om man ikke er motivert. Jeg vil ha rent hus hele tiden, men er lite motivert for vasking f.eks. Men jeg gjør det jo likevel, og er fornøyd med arbeidet når det er gjort.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det stemmer jo ikke helt. Man kan ønske noe selv om man ikke er motivert. Jeg vil ha rent hus hele tiden, men er lite motivert for vasking f.eks. Men jeg gjør det jo likevel, og er fornøyd med arbeidet når det er gjort.

Det er stor forskjell på aktiviteter man må gjøre som husarbeid og valgte aktiviteter. Hun bør være motivert når hun skal delta på et lag. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Det er stor forskjell på aktiviteter man må gjøre som husarbeid og valgte aktiviteter. Hun bør være motivert når hun skal delta på et lag. 

Og det er ikke gitt at motivasjonen ikke kommer mens man holder på

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Be henne ta kontakt med treningssenteret. Kanskje hun kan få trene gratis mot å kobbe i resepsjon, vaske eller liknende.

Anonymkode: 71cfb...e5e

eh... nei!

Seriøse sentre opererer ikke på den måten. De kan gjerne ha ungdommer i jobb. Men da mot lønn. det skal trekkes arbeidsgiveravgift og de skal meldes inn i AA-registeret, de ansatte skal forsikres og det skal evt. trekkes skatt hvis de kommer over frikortgrensa.

Anonymkode: 0e9c6...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...