Gå til innhold

Dame eller katt?

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Et menneske med normalt utviklet intellekt og evner, vil nok heller se større verdi i et menneske versus en katt. Det har med ønsket om samtaler, tilbakemeldinger og inspirasjon samt aktiviteter å gjøre, så må valget stå mellom et menneske man har en fremtid med, og en katt, så vil nok den som velger katt ikke ha behov og ønsker som en normal voksen person. 

De fleste velger ikke fra et elsket familiemedlem ( katten) til fordel fra en mulig fremtidig relasjon. Man vil være bra sikker før man velger bort dyret.

Fortsetter under...

ReneRene skrev (1 time siden):

Et menneske med normalt utviklet intellekt og evner, vil nok heller se større verdi i et menneske versus en katt. Det har med ønsket om samtaler, tilbakemeldinger og inspirasjon samt aktiviteter å gjøre, så må valget stå mellom et menneske man har en fremtid med, og en katt, så vil nok den som velger katt ikke ha behov og ønsker som en normal voksen person. 

Jeg hadde valgt hvilken som helst katt foran deg any day.

Interessant at så mange har så tett forhold til kattene sine..som sagt, jeg har også hatt katter tidligere, og har ikke problemer med å forstå kjærlighet og tilknytning til dyrene.
Men hvis partners allergi er en turn over og break up fordi relasjonen til dyret settes høyre enn partners, så er ikke dette normalt..

Anonymkode: 7b9e1...24f

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Interessant at så mange har så tett forhold til kattene sine..som sagt, jeg har også hatt katter tidligere, og har ikke problemer med å forstå kjærlighet og tilknytning til dyrene.
Men hvis partners allergi er en turn over og break up fordi relasjonen til dyret settes høyre enn partners, så er ikke dette normalt..

Men du er jo ingen partner enda, og det er jo det folk svarer ut i fra.

Anonymkode: b4d9d...d7b

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

De fleste velger ikke fra et elsket familiemedlem ( katten) til fordel fra en mulig fremtidig relasjon. Man vil være bra sikker før man velger bort dyret.

Hvordan vil den fremtidige relasjonen komme i det hele tatt, hvis familien er fullkommen fra før, med katter som familiemedlem 🤷‍♀️ har man katt, så er løpet kjørt for nye relasjoner .. Gud forby at relasjonen ikke er renset for allergien i utgangspunktet 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men du er jo ingen partner enda, og det er jo det folk svarer ut i fra.

Nei, jeg ser heller ikke på katt som et problem med noen jeg bare dater .. men det legger noen rammer allerede at jeg f eks ikke kan treffe han hjemme hos han ..

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg ser heller ikke på katt som et problem med noen jeg bare dater .. men det legger noen rammer allerede at jeg f eks ikke kan treffe han hjemme hos han ..

Selvfølgelig, og sånn må det jo faltisk være, da må man treffes et annet sted så lenge. Man kan ikke forvente at folk skal kaste ut dyret sitt pga en random date. Jeg ville aldri vært sammen med et menneske som gjorde det uansett.

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Ja. Visste ikke at det var mulig å elske en katt så høyt som jeg gjør. Det er egentlig flaut. Men jeg elsker han virkelig 🙈🙈 

Anonymkode: 51660...3e4

Man kvitter seg ikke med dyret sitt fordi man treffer en man skal på date med. Men dersom dere dater og blir et par og etterhvert ønsker å bo sammen så må han jo vurdere om han skal omplassere katten eller bli samboer med deg. 

Anonymkode: bd39d...719

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Spesielt artig mtp at deres natur tilsier at de ville spist eieren sin om de bare var større. 

Jeg har selv katt, den ville selvfølgelig blitt omplassert om det gikk på bekostning av familien min. Men nå snakker vi familie, ikke en date, har ingen forutsetning for å vite hvor seriøst forholdet til trådstarter er. 

Anonymkode: e8363...923

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Da hadde også typen hatt det godt av å ikke være i et forhold med svart-hvitt tenking og fasit på alt fra deg …Når en har en allergi i flere år, tror ikke du at vaksine også var drøftet med legene på et tidspunkt? Det er ikke god løsning for alle, for å si det kort 

Er du noe bedre? Det ser jo kun ut som det eneste du ønsker er at han skal kaste katten ut vinduet bare fordi han har truffet deg. Svart-hvit, deg-katten.

Nå har jeg god erfaring med vaksine og vet at det funker utrolig bra. Har en sønn som var så allergisk mot dyr at øynene hovnet opp bare han lekte på skolen med andre som hadde dyr. Han er selv en utrolig dyrevenn så han fikk valget om å prøve vaksine og den hjalp. (Dette var flere år før vi fikk katten, og vi såg det så klart an i starten)

Anonymkode: 7ddd4...f34

ReneRene skrev (16 timer siden):

Nå er du langt ute på bærtur. Hadde en voksen person komt inn hit og forlangt at katten skulle ut så hadde jeg tenkt at denne personen var psykopat. 

Det finnes også mange der ute som vil bruke lang tid på å knytte seg til mennesker men dyrene har alltid vært der.....de svikter ikke. 

Så klart hadde barna utviklet ekstrem allergi igjen så hadde man valgt bort dyrene. 

Her synes jeg det vitner om at du selv ikke har så mye intlegens å skryte av. 

Anonymkode: 7ddd4...f34

De fleste normale mennesker velger dyret når det gjelder nye bekjentskaper. Å kvitte seg med et dyr fordi man har møtt en er rart. 
Om en man har et forhold til og er i et etablert forhold med plutselig blir allergisk er det jo en annen problemstilling. 

Anonymkode: bf264...ae2

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

De fleste normale mennesker velger dyret når det gjelder nye bekjentskaper. Å kvitte seg med et dyr fordi man har møtt en er rart. 
Om en man har et forhold til og er i et etablert forhold med plutselig blir allergisk er det jo en annen problemstilling. 

Anonymkode: bf264...ae2

De fleste normale mennesker forlanger ikke at en bekjent skal kvitte seg med et kjæledyr.. Det har ikke vært en tanke hos meg før jeg  hadde lest svarene i denne tråden, jeg ville bare høre andres erfaringer og løsninger som jeg kanskje ikke tenkt selv … Men å begrense bekjentskap og mulig framtidig relasjon og kjærlighet pga en katt er heller ikke normalt.. Om han tenker så bastant som mange her, så er det i hvert fall ikke en god partner for min del i hvert fall - og ikke pga katt, men pga bastant tankegang. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå er du langt ute på bærtur. Hadde en voksen person komt inn hit og forlangt at katten skulle ut så hadde jeg tenkt at denne personen var psykopat. 

Det finnes også mange der ute som vil bruke lang tid på å knytte seg til mennesker men dyrene har alltid vært der.....de svikter ikke. 

Så klart hadde barna utviklet ekstrem allergi igjen så hadde man valgt bort dyrene. 

Her synes jeg det vitner om at du selv ikke har så mye intlegens å skryte av. 

Anonymkode: 7ddd4...f34r 

Er det noen som snakker om at en voksen kommer inn og forlanger noe som helst?  Og det er i mitt syn ubehagelig umodent når voksne skriver at dyr aldri "svikter". Det er ubehagelig fordi de tilegner dyr et intellekt, og avslører samtidig er behov for å menneskeligjøre det siden de trenger noens lojalitet. En katt kan ha ti hjem, og bryr seg lite så lenge den får mat. Så enkelt. Den "svikter" deg akkurat når den lyster. 

ReneRene skrev (16 minutter siden):

Er det noen som snakker om at en voksen kommer inn og forlanger noe som helst?  Og det er i mitt syn ubehagelig umodent når voksne skriver at dyr aldri "svikter". Det er ubehagelig fordi de tilegner dyr et intellekt, og avslører samtidig er behov for å menneskeligjøre det siden de trenger noens lojalitet. En katt kan ha ti hjem, og bryr seg lite så lenge den får mat. Så enkelt. Den "svikter" deg akkurat når den lyster. 

Mine katter svikter meg aldri. 

Anonymkode: 0e71d...a35

Anonym bruker skrev (På 13.9.2023 den 11.01):

Da hadde også typen hatt det godt av å ikke være i et forhold med svart-hvitt tenking og fasit på alt fra deg …Når en har en allergi i flere år, tror ikke du at vaksine også var drøftet med legene på et tidspunkt? Det er ikke god løsning for alle, for å si det kort 

Så du er en av dem som bare vil ha bekreftelse på at det vil være DU og BARE DU som teller for din kjæreste. Da får du bare være aleine, ingen orker sånt. Du vil ha svaret "deg, selvsagt" og "du er jo verd mye mer enn katten", men sånn er ikke verden.

Anonymkode: 9001e...eac

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så du er en av dem som bare vil ha bekreftelse på at det vil være DU og BARE DU som teller for din kjæreste. Da får du bare være aleine, ingen orker sånt. Du vil ha svaret "deg, selvsagt" og "du er jo verd mye mer enn katten", men sånn er ikke verden.

Anonymkode: 9001e...eac

Min verden er sånn - en kjæreste er mer verdt enn katten. Men jeg har ingen problemer med at katter mer verdi enn mennesker i din verden ..

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Min verden er sånn - en kjæreste er mer verdt enn katten. Men jeg har ingen problemer med at katter mer verdi enn mennesker i din verden ..

HI har ikke kjæreste

ReneRene skrev (22 timer siden):

For ett latterlig innlegg! Pusen er her alltid for meg når jeg har angst å ikke har det bra. Da kommer hun å passer på meg,å angsten forsvinner. Er jeg syk så ligger hun helt oppi meg for å passe på meg. Hun svikter meg ikke.

Anonymkode: 95043...624

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Neida, den er bare truende til å spise deg i stedet. Hvis den får muligheten. 

Spise meg, faktisk. Jeg har katter, ikke gauper

Hadde jeg begynt å date en fyr som var allergisk hadde jeg ikke kvitta meg med kattene

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Spise meg, faktisk. Jeg har katter, ikke gauper

Hadde jeg begynt å date en fyr som var allergisk hadde jeg ikke kvitta meg med kattene

Katten din har akkurat samme mentalitet, den er bare for liten\du er for stor til at den klarer å spise deg. Da blir det vittig når en snakker om katten som en bestevenn eller familie. Den ville sviktet deg om det var mulig, de følelsene\egenskapene en tilegner katten kommer fra eget behov, ikke kattens faktiske natur. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Katten din har akkurat samme mentalitet, den er bare for liten\du er for stor til at den klarer å spise deg. Da blir det vittig når en snakker om katten som en bestevenn eller familie. Den ville sviktet deg om det var mulig, de følelsene\egenskapene en tilegner katten kommer fra eget behov, ikke kattens faktiske natur. 

Men svikte meg ville jo familie, venner og kjærste og så det er vel ikke så søkt å sammenligne uansett. 
Kattene kommer med mindre krav. De er fornøyde med mat og kos. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men svikte meg ville jo familie, venner og kjærste og så det er vel ikke så søkt å sammenligne uansett. 
Kattene kommer med mindre krav. De er fornøyde med mat og kos. 

Nå kan jeg ikke svare for alle andre, men jeg er helt sikker på at jeg aldri komme til å spise barna mine, mannen, eller foreldrene mine 😅 Selv om de krever litt mer enn kos og mat til tider. 

Katter er fantastiske, flotte dyr og skal behandles med respekt. Men det er ett dyr og katten spesielt er en liten seriemorder av natur. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...