Gå til innhold

Yrker og status… mannen føler jeg er for lite suksessfull..

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å lirke på mine verdier og yrkesstolthet for å beholde mannen for å si det sånn. 
jeg har bidratt til hjemmet, stilt opp for barna og gledet meg hver dag til å gå på jobb. Angrer ingenting og er stolt over meg selv. 
Har også kronisk sykdom, endometriose og ibs, med mye smerter, men aldri har jeg klagd 😵‍💫

Anonymkode: 501d2...ee0

Du har grunn til å være stolt! 

Anonymkode: e2095...7f1

Skrevet

Kan det være at han begynner å bli ferdig med forholdet deres. Og at dette er den beste knaggen han klarer å henge det på for å rettferdiggjøre det for seg selv og deg? Jeg kan liksom ikke se for meg at alt skal bli tipp topp hvis du blir styrer eller går for en doktorgrad for den saks skyld?

Hadde jeg vært deg hadde jeg begynt å sikre meg så godt jeg kunne med tanke på et eventuelt brudd. 

Anonymkode: 63928...dc7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kan det være at han begynner å bli ferdig med forholdet deres. Og at dette er den beste knaggen han klarer å henge det på for å rettferdiggjøre det for seg selv og deg? Jeg kan liksom ikke se for meg at alt skal bli tipp topp hvis du blir styrer eller går for en doktorgrad for den saks skyld?

Hadde jeg vært deg hadde jeg begynt å sikre meg så godt jeg kunne med tanke på et eventuelt brudd. 

Anonymkode: 63928...dc7

Du er nok inne på noe. Det er jo alltid enkelt og bekvemmelig å skylde på noen andre. 

Anonymkode: d3305...e52

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.9.2023 den 23.26):

Han visste, at han giftet seg med en pedagogisk leder i barnehage for 12 år siden. Han visste at det er dette jeg brenner for og trives veldig godt i jobben min. 
Selv har han jobbet seg oppover innen bank og sitter i en høy stilling her. 
At jeg på mine år i tillegg har født tre barn og fulgt tett opp her, da jobben hans krevde mer , det er plutselig ikke så nøye lenger. 
Barna er passert 10 år alle tre, men krever fortsatt sitt - så mine ettermiddager går til de. 
Nå er han begynt å tvile på hele forholdet da han mener at jeg burde ville mer her i livet enn bare være en pedagogisk leder i barnehage. I det minste burde jeg jo sikte mot styrerstilling. Ikke tar han meg med på jobbeventer heller, da det er litt småpinlig at jeg har et lavtlønnet yrke og ikke har f eks egen bedrift som mange andre koner har.. 

Kjenner meg oppriktig lei og skuffet over at han kan si noe sånt. Jeg har bare lukket meg fullstendig, følger opp barna og tar ikke initiativ til noe samtale eller sengekos. 
vær heller stolt av MEG og det jeg faktisk har fått til og er fornøyd med….. 

Jeg hørte noe interessant her forleden. Kona sa i plenum, mens de hadde gjester, at 10. oktober skal jeg reise i 3 uker, det er jobben min det. Mannen visste ikke hva han skulle svare. Du må begynne å ta samtalene i plenum! Aldri på tomannshånd, med mannen din. Alltid i plenum. 

Anonymkode: 84c08...9de

Skrevet

Skal spørre direkte om han er ferdig med forholdet i helgen, da er barna hos besteforeldre. 
Er det det han ønsker, greit da får han stå for valget sitt. Vi eier alt likt og har betalt like mye. Selvfølgelig stiller han bedre økonomisk og alt det der, men jeg skal jammen det klare meg. Jeg kommer ikke til å vere bitter, jeg lever en gang og jeg velger lykke fremfor å vere bitter på noen som da ikke fortjener meg. Jeg er den beste versjonen av meg selv, fornøyd med min innsats og er opptatt av gode relasjoner. Vil min mann ikke vere med å bidra i fellesskapet så er det hans avgjørelse. Men da skal han vite at da går jeg heller ikke tilbake. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jeg hørte noe interessant her forleden. Kona sa i plenum, mens de hadde gjester, at 10. oktober skal jeg reise i 3 uker, det er jobben min det. Mannen visste ikke hva han skulle svare. Du må begynne å ta samtalene i plenum! Aldri på tomannshånd, med mannen din. Alltid i plenum. 

Anonymkode: 84c08...9de

Hæh?

Anonymkode: a2906...f6b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Skal spørre direkte om han er ferdig med forholdet i helgen, da er barna hos besteforeldre. 
Er det det han ønsker, greit da får han stå for valget sitt. Vi eier alt likt og har betalt like mye. Selvfølgelig stiller han bedre økonomisk og alt det der, men jeg skal jammen det klare meg. Jeg kommer ikke til å vere bitter, jeg lever en gang og jeg velger lykke fremfor å vere bitter på noen som da ikke fortjener meg. Jeg er den beste versjonen av meg selv, fornøyd med min innsats og er opptatt av gode relasjoner. Vil min mann ikke vere med å bidra i fellesskapet så er det hans avgjørelse. Men da skal han vite at da går jeg heller ikke tilbake. 

💪🏻 Jeg vil påstå ut fra hva du skriver her at du er ett meget godt forbilde. Heier på deg hele veien. 

Anonymkode: d3305...e52

Skrevet

Det går ikke at begge er like ambisiøse om man har familie. Hos oss er det jeg som har klatret på karrierestigen og som tjener bra og har "fin" jobb. Jeg har også fått 3 barn og hus som jeg gar måttet ta mesteparten av jobben med siden mannen jobber skift, og han ikke tenker det er hans ansvar. Det er liksom syns på ham som har skift og når han har fri skal han ha fri. Resultatet er jo at jeg som har jobbet nest aldri har fri, ikke helger eller ferier, for alt av planlegging og oppfølging havner på meg.

Sluttenden her er at nå er jeg utbrent og greier ikke jobbe, og så klager han på at vi får dårlig råd, uten å "hjelpe" mer hjemme. Hva feiler enkelte menn??? Nå har jeg jo ikke ork eller råd til å gå heller ...

Anonymkode: a1ef6...bec

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det går ikke at begge er like ambisiøse om man har familie. Hos oss er det jeg som har klatret på karrierestigen og som tjener bra og har "fin" jobb. Jeg har også fått 3 barn og hus som jeg gar måttet ta mesteparten av jobben med siden mannen jobber skift, og han ikke tenker det er hans ansvar. Det er liksom syns på ham som har skift og når han har fri skal han ha fri. Resultatet er jo at jeg som har jobbet nest aldri har fri, ikke helger eller ferier, for alt av planlegging og oppfølging havner på meg.

Sluttenden her er at nå er jeg utbrent og greier ikke jobbe, og så klager han på at vi får dårlig råd, uten å "hjelpe" mer hjemme. Hva feiler enkelte menn??? Nå har jeg jo ikke ork eller råd til å gå heller ...

Anonymkode: a1ef6...bec

Her skulle du jo satt ned foten langt tidligere. Og latt være å få tre unger med en egoistisk idiot. Hvorfor får disse taperne av noen mannfolk i det hele tatt anledning til å formere seg?

Anonymkode: 9a05e...394

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor ikke heller si direkte : Jeg vil skilles. Jeg kan ikke være gift med en mann som er så umoden at han ikke tåler å komme seg oppover uten å bli cocky. Enda verre at du liksom ikke kan ha meg med på tilstelninger med jobben. Jeg syns ikke at du fortjener meg lenger. 

Noe sånt. Kom deg ut av dette med rett rygg. Ikke spør om han mener alvor. Du skal ikke være i forholdet på hans nåde! 

Endret av ReneRene
Skrevet

Hvis han har høy stilling og tjener betydelig mer enn deg, må han betale ganske bra i barnebidrag for deres tre barn......just saying....

Anonymkode: 74a8f...f90

Skrevet

Han høres ut som et klassisk eksempel på en mann som trolig har funnet en annen, eller i hvert fall en som ønsker å avslutte forholdet. Jeg tipper han allerede har funnet en annen dame, men ligger svært lavt med akkurat det inntil videre.

Pga. egen posisjon så ønsker han ikke å ha på seg at han har vært utro og/eller truffet en annen og det er han som vil skilles, så han gjør seg så urimelig og uspiselig hjemme for å få kona til å gå fra ham. For da kan han høste sympati i sin såkalte sorg akkurat passe lenge... og så få støtte når alle kort tid etterpå synes det er sååå flott at han har truffet en ny helt tilfeldig, en han kan bli lykkelig med...

Hi - husk at du har trolig rett på en del kompensering fordi du ved å ta så mye ansvar hjemme har muliggjort for ham å gjøre karriere. Så skaff deg en god advokat i dette, og la ham få betale deg ut.

Du vil også ha rett på forholdsvis høyt bidrag - sørg for at det tas gjennom Nav, slik at han ikke kan bruke tilbakeholdelse av bidrag som et pressmiddel mot deg.

Anonymkode: 3449c...648

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...