Gå til innhold

Sover dere så mye??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan ikke ha 3-4 timer med søvn pr natt over lengre periode uten å få helseproblemer. Eller er det derfor du sover så lite- fordi du har helseproblemer? 

Jeg trenger ikke mye søvn, men jeg sover fra 6- 8 timer pr natt. Oftest 6 timer. 

Anonymkode: 10bd8...eb5

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke ha 3-4 timer med søvn pr natt over lengre periode uten å få helseproblemer. Eller er det derfor du sover så lite- fordi du har helseproblemer? 

Jeg trenger ikke mye søvn, men jeg sover fra 6- 8 timer pr natt. Oftest 6 timer. 

Anonymkode: 10bd8...eb5

Helseproblemer av lite søvn har jeg ikke merket noe til, men så har jeg helseproblemer fra før🤷🏼‍♀️Må opp tidlig til jobb og får ikke lagt meg tidlig nok…

Anonymkode: 2e60f...92b

Annonse

Ja, jeg sover nok mellom 7 og 9 timer i døgnet.

I hverdagen legger jeg meg mellom halv elleve og elleve og står opp kl sju. I helgene legger jeg meg som regel til samme tid, men sover en, til en og en halv time lenger om morgenen.

Anonymkode: d625a...4b8

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men da fungerer du sikkert med det :) jeg har søvnproblemer og må bruke medisiner. Sover mellom 8 og 10 timer, men er aldri uthvilt 

Anonymkode: 048ec...6ba

Man blir ikke uthvilt på medisinsøvn, for den er ikke dyp nok. Man sovner, men det er en overfladisk søvn.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Man blir ikke uthvilt på medisinsøvn, for den er ikke dyp nok. Man sovner, men det er en overfladisk søvn.

Jeg vet 😕 har ikke sovet en hel natt av meg selv siden 2016. Så er vant med det da

Anonymkode: 048ec...6ba

Jeg har tatt meg selv i nakken etter å ha lest boka «hvorfor vi sover». Kraftig forhøyet risiko for en rekke alvorlige sykdommer, deriblant Alzheimer, skremte meg såpass at jeg begynte å prioritere søvn mye høyere. 
Jeg har full jobb, tre barn, og kroniske sykdommer som fører med seg blant annet smerter. Smertene gjør det vanskelig både å sovne og sove. 

Men med bevisste valg rundt skjermbruk, kosthold, døgnrytme, innsovningsteknikker mm har jeg fått atskillig bedre og mer søvn. Nå sover jeg i over 7 timer pr natt i snitt, mot tidligere et gjennomsnitt på pluss minus fem timer. Målet mitt er å ligge stabilt rundt åtte timer pr natt i gjennomsnitt. (Måler søvn ved hjelp av Apple watch og apper)

Anonymkode: 0a9ca...fc2

Annonse

Ikke i nærheten, takket være høyt stress over mange år. Sov 2-3 timer i døgnet over en lengre periode på 2 år, nå sover jeg kanskje 4-5 timer. Førte til langtidssykemelding, av utbrenthet og ingen energi. Fått behandling, ryddet i mye, men nye økonomiske bekymringer på trappene. Hurra

Anonymkode: a2a17...9fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...