Gå til innhold

Ting man lærte som barn, men som ikke lenger stemmer

Anbefalte innlegg

Hva lærte du som barn, og som var sant da, men som tidene har endret slik at det ikke stemmer lenger?

- en bussjåfør er en mann med godt humør. Nå kan det også være kvinner, og humøret er vel også endret

- det finnes to kjønn

- man kan ikke bare ringe til folk

- Internett kan ikke brukes over lenger tid. Da får ingen ringt deg

- kristendom er landets religion

Anonymkode: d37be...9fc

Fortsetter under...

At Pluto var en planet

Brunost var det sunneste pålegget man kunne spise

Vi kalte lærerinnen for frøken

Barnehagen besto av frilek med tilsyn. (Er sikker på jeg lærte mer enn mine barn som har hatt "undervisning" fra de var 1 år)

Ellers så lærte vi om "føre-var-prinsippet" allerede tidlig på barneskolen. Det har vel aldri vært praktisert da penger trumfer alt.

Jeg er født tidlig 80 tall.

-At vi bor i et demokrati. Eh nei, ikke egentlig. På papiret kanskje, men ikke i praksis. Se bare på acer. Tror dere folket ville valgt løsningen politikerne valgte? 
-At politikerne våre er til å stole på. De er staute menn og kvinner som vil det beste for landet, for folket. Eh nei, ikke egentlig. De bruker makten de har fått av oss til å mele sin egen kake, skaffe seg fine jobber i Europa. Thats it.

Anonymkode: f2363...2f8

At Tsjekkoslovakia, Jugoslavia og Sovjet var land, at Tyskland var delt i to og at det dummeste USA noen gang hadde gjort var å velge en skuespiller, Reagan, til president.

Anonymkode: 3a75d...312

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

det finnes to kjønn

Dette er fortsatt sant... Jeg ljuger ikke for barna mine, og driver heller ikke med vranglære for å støtte de svake i samfunnet. 

Anonymkode: f5af1...6a1

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Dette er fortsatt sant... Jeg ljuger ikke for barna mine, og driver heller ikke med vranglære for å støtte de svake i samfunnet. 

Du mener ikke for fullt alvor at de som ikke identifiserer seg som ett kjønn er de svake i samfunnet? Synd jeg sitter på pc'n nå så jeg ikke får slengt på "lersegihjelgrinefjes" i hopetall

Anonymkode: 06b42...013

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du mener ikke for fullt alvor at de som ikke identifiserer seg som ett kjønn er de svake i samfunnet? Synd jeg sitter på pc'n nå så jeg ikke får slengt på "lersegihjelgrinefjes" i hopetall

Anonymkode: 06b42...013

Du mener at psykisk syke er de sterke i samfunnet?

Anonymkode: bd41f...b52

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva lærte du som barn, og som var sant da, men som tidene har endret slik at det ikke stemmer lenger?

- en bussjåfør er en mann med godt humør. Nå kan det også være kvinner, og humøret er vel også endret

- det finnes to kjønn

- man kan ikke bare ringe til folk

- Internett kan ikke brukes over lenger tid. Da får ingen ringt deg

- kristendom er landets religion

Anonymkode: d37be...9fc

Det finnes fremdeles bare to kjønn. Og kulturelt kristne er vi fremdeles. At mange av de lett undermøblerte har kastet ut kristenkulturell kunnskap med det religiøse innholdet får stå for deres egen regning, det vises blant annet i deres barns totale kunnskapsløshet.

Anonymkode: d352b...ecc

Annonse

Hvis du ser for mye på tv, får du firkantede øyne

Skal du bli brun, jordnøttolje + spenol

Skal du bli kvitt kviser = ta på saltvannsspray og sol deg (WTF) 

Han røyka fleinsopp og landa aldri igjen, hasj er inngangsporten (slutt å tull’a) 

Nei, det er mye. Den harde realitet av å bli voksen består i å finne ut hvor mye rart de bare gjentar fordi det er legitimt å gjenta det. 

Anonymkode: 616b7...55a

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det finnes fremdeles bare to kjønn. Og kulturelt kristne er vi fremdeles. At mange av de lett undermøblerte har kastet ut kristenkulturell kunnskap med det religiøse innholdet får stå for deres egen regning, det vises blant annet i deres barns totale kunnskapsløshet.

Anonymkode: d352b...ecc

Verden er enkel for de trangsynte. 

Anonymkode: 1ff18...b57

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du ser for mye på tv, får du firkantede øyne

Skal du bli brun, jordnøttolje + spenol

Skal du bli kvitt kviser = ta på saltvannsspray og sol deg (WTF) 

Han røyka fleinsopp og landa aldri igjen, hasj er inngangsporten (slutt å tull’a) 

Nei, det er mye. Den harde realitet av å bli voksen består i å finne ut hvor mye rart de bare gjentar fordi det er legitimt å gjenta det. 

Anonymkode: 616b7...55a

Aldri hørt... 

Jeg lærte at norsk mat var veldig smakløs og kjedelig, og at det ikke ble brukt krydder bortsett fra pepper og gressløk. Det var jo litt feil.

Jeg lærte at nordmenn var veldig usosiale og forsiktige fordi de er redde andre mennesker. Det er jo feil. Nordmenn er ganske introverte ja, men det gjelder langt fra alle, og det er ikke på grunn av redsel for andre.

Jeg lærte at norske politikere, politi og myndigheter forøvrig var 100% til å stole på. Det var litt feil, og enda mer nå for tiden.

Jeg lærte at det er noe godt i alle. Det tror jeg er feil, og det er iallefall ingen grunn til å ikke dømme dårlige mennesker kun fordi de ikke slo ihjel den ene vepsen liksom. 

Ja, og så litt feil mtp ernæring, geografi og miljø. Det skjer jo endringer "hele tiden". 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

-At vi bor i et demokrati. Eh nei, ikke egentlig. På papiret kanskje, men ikke i praksis. Se bare på acer. Tror dere folket ville valgt løsningen politikerne valgte? 
-At politikerne våre er til å stole på. De er staute menn og kvinner som vil det beste for landet, for folket. Eh nei, ikke egentlig. De bruker makten de har fått av oss til å mele sin egen kake, skaffe seg fine jobber i Europa. Thats it.

Anonymkode: f2363...2f8

For noe pisspreik.

Anonymkode: e3bdf...eab

At tomatsuppe lages med hvetemel. Har seriøst trodd i over 25 år at jeg ikke liker hjemmelaget tomatsuppe,for den vi laget på skolen smakte dårlig 🙈 Har endelig fått smake en veldig god hjemmelaget tomatsuppe.

Anonymkode: 1c86e...4a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...