Gå til innhold

Biopsi ved celleforandring

Anbefalte innlegg

Jeg har lette celleforandringer og fikk beskjed om at jeg da må ta biopsi av livmorhals. Har noen gjort det? Var det smertefullt ?

Ett annet spørsmål er, jeg har begynt å date en fyr. Jeg tok celleprøve den viste jo da celleforandring. Jeg gruer meg sånn til å fortelle han jeg dater om dette. Hpv er jo en kjønnssykdom. Noen tips til å si det?

Anonymkode: a4529...a9a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442753-biopsi-ved-celleforandring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk påvist celleforandringer på celleprøve og ble henvist til biopsi. På biopsien fant de ingenting.. Det synes jeg var merkelig.. 

Uansett. Biopsi er ikke vondt, men ubehagelig. Du får bedøvelse. Det er fort gjort 🙂 Husk å ta med bind. Du kommer til å blø litt de nærmeste dagene. Lykke til! Det kommer til å gå helt fint 🌸

Anonymkode: 27e62...e9d

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

80% har hpv en gang i løpet av livet. Du er en av de uheldige der infeksjonen hat blitt langvarig og utviklet seg til kreft. Du tenger ikke opplyse om det. 

Anonymkode: 6d7e5...e3e

Hva er det du snakker om? Det er lette celleforandringer, og da tar man biopsi og koniserer for å unngå at det utvikler seg til kreft.

Anonymkode: 41351...4b9

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

80% har hpv en gang i løpet av livet. Du er en av de uheldige der infeksjonen hat blitt langvarig og utviklet seg til kreft. Du tenger ikke opplyse om det. 

Ikke alle celleforandringer utvikler seg til kreft. Så ikke unødvendig skrem andre som har fått påvist celleforandringer.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jøss, du sitter virkelig der og gir en kreftdiagnose. Jeg lar meg aldri slutte å bli sjokkert over hva folk her inne kan få seg til å si.

Anonymkode: ebef7...b9e

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...