Gå til innhold

Valgvake har begynt! Hvordan ser det ut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Her ser det ut til å bli blåblått og det er ikke bra. De vinner nok på et løfte om å fjerne eiendomsskatten, men de har klokelig nok ikke sagt noe om hvordan de skal dekke opp det inntektstapet og jeg frykter at de vil skjære der de svakeste og de som bråker minst er: Eldre, syke, funksjonshemmede og barn. 

Anonymkode: 8542f...1b9

Kun forhåndsstemmer her, men veldig mye blått som overrasker med tanke på at de selv sa at de var nok ikke til å unngå at det ble eiendomsskatt i denne kommunen, selv om det er målet nasjonalt.

Anonymkode: 21b10...d2e

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her har Høyre nesten 50 % av stemmene etter at forhåndsstemmene er talt opp. Men bor i Asker som er en meget blå kommune, så det er ikke overraskende.

Anonymkode: 73cc6...548

Jeg (HI) bor også i Asker. Men ikke før i 2020. Visste du at Asker har vært styrt av høyre siden 50-tallet? Og INGEN skjønner at det må vi gjøre noe med. Conradi gidder sikkert ikke sjekke valget en gang. Det er så bankers for henne🤮

Anonymkode: d5939...e65

Annonse

Her blir det nye år med Arbeiderpartiet. Ville selv hatt et annet pga ærlighet om hva som faktisk må til for å få inn kronene som trengs. Synes det er mer redelig enn hva som bør/skal endres til det bedre.

Anonymkode: b8a5c...531

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg (HI) bor også i Asker. Men ikke før i 2020. Visste du at Asker har vært styrt av høyre siden 50-tallet? Og INGEN skjønner at det må vi gjøre noe med. Conradi gidder sikkert ikke sjekke valget en gang. Det er så bankers for henne🤮

Du bor i Røyken/Hurum du også? Jeg er selv medlem i Høyre, og er veldig fornøyd med resultatet. Ser ikke at AP eller andre kunne gjort kommunen så mye bedre. Skulle kanskje hatt en annen ordførerkandidat, men glad vi ikke lenger har Rune Kjølstad. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Nei. Her ser det ut til å bli blåblått og det er ikke bra. De vinner nok på et løfte om å fjerne eiendomsskatten, men de har klokelig nok ikke sagt noe om hvordan de skal dekke opp det inntektstapet og jeg frykter at de vil skjære der de svakeste og de som bråker minst er: Eldre, syke, funksjonshemmede og barn. 

Anonymkode: 8542f...1b9

Ja jeg bor i en kommune der vi ikke har eiendomsskatt men kommunen har mye gjeld,så nå snakker de om å legge ned 5 nærskoler pga økonomi 😡 

Anonymkode: a9b7e...e33

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du bor i Røyken/Hurum du også? Jeg er selv medlem i Høyre, og er veldig fornøyd med resultatet. Ser ikke at AP eller andre kunne gjort kommunen så mye bedre. Skulle kanskje hatt en annen ordførerkandidat, men glad vi ikke lenger har Rune Kjølstad. 

Kjørstad koste seg på kontoret i 16 år han😂 Røyken ja. Hvis du er medlem i Høyre, så kan du kanskje stemme nei til videre bygging på Follestad? Og kanskje ta en titt langs åroselven og se hvor mye søppel som blir kastet der etter at det ble innført betaling på Follestad? Kanskje stoppe utbygging på gamle Frydenlund etter at flere barn nesten er påkjørt av store sementbiler som gir full gass for å komme seg opp bakken hvor de har krasjet i autovernet? Alt sammen bestemt av kommunen med Høyre i spissen. Det ble så pent sagt av gamle Asker før sammenslåingen: vi vil slå oss sammen med Røyken og Hurum av en grunn- utbyggingsmulighet. Og det har de gjort, og de har ødelagt alle turområdet og bygger seg sakte men sikkert med industri opp mot drikkevannskilder. Men vi har vel ikke noe i mot å bruke mer penger på å rense drikkevann? Så lenge vi kan bygge masse masse? Anbefaler å finne et parti som ikke ønsker å «drepe» halvøya de kapret

Annonse

Det er helt nydelig at Høyre går såpass frem og AP, SP og MDG går såpass tilbake både lokalt og landet sett under ett. Ap regjeringen er en katastrofe, og om 2 år blir det heldigvis en borgerlig regjering igjen.

Anonymkode: 1f9dc...315

Her fikk partiet jeg stemte på ett ekstra mandat inn. 

AP fikk mange færre mandater, det skyldes dessverre at boomer gubbeveldet skviset ut den mest reflekterte kandidaten som faktisk kunne sanke stemmer. Alle kommunene rundt er fortsatt AP-kommuner. Ordføreren her kommer fra en lokal liste, så heldigvis holdes de blå på en grei avstand enda. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er helt nydelig at Høyre går såpass frem og AP, SP og MDG går såpass tilbake både lokalt og landet sett under ett. Ap regjeringen er en katastrofe, og om 2 år blir det heldigvis en borgerlig regjering igjen.

Anonymkode: 1f9dc...315

Gjør nok det. Heldigvis. 

Anonymkode: 4d659...d66

Her ble det blått, men det var forventet grunnet nylig innført eiendomsskatt. Høyre og FrP har nesten halvparten, antar de vil samarbeide, da de er samkjørte på det meste. De deler i tillegg mye med både venstre, KrF og INP (som tok en større andel av stemmene her enn flere av de kjente partiene). Vi får se hvilket parti de velger å ta inn i varmen, det er vel kanskje det mest usikre med valget her. 

Anonymkode: 2f890...f01

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja jeg bor i en kommune der vi ikke har eiendomsskatt men kommunen har mye gjeld,så nå snakker de om å legge ned 5 nærskoler pga økonomi 😡 

Anonymkode: a9b7e...e33

Så bra! Da blir det mer sentralt og bedre for barna. Spredte skoler koster bare en masse penger og gjør at det er vanskelig for lærerne å diskutere med fagfolk om gode idéer og løsninger.

Anonymkode: 0b111...9fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...