Gå til innhold

Mammaen til bonusdattera mi har...

Anbefalte innlegg

Stripet håret på henne! Hun er 7!!

Hentet henne på sfo og hun fortalte at det svidde skikkelig i hodebunnen, hun går å klør og klør. Dette er snakk om masse striper, hun var mellomblond fra før, nå er hele hodet nærmest platinablondt. Syns bare det er trist! 

Anonymkode: 98696...883

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442739-mammaen-til-bonusdattera-mi-har/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Stripet håret på henne! Hun er 7!!

Hentet henne på sfo og hun fortalte at det svidde skikkelig i hodebunnen, hun går å klør og klør. Dette er snakk om masse striper, hun var mellomblond fra før, nå er hele hodet nærmest platinablondt. Syns bare det er trist! 

Anonymkode: 98696...883

Vel… hennes barn og hennes avgjørelse..

Først gi henne zyrtec. Hun har fått en allergisk reaksjon. Klipp ned neglene så hun ikke klør seg til blods i hodebunnen. 
Sjekk for hovene lymfekjertler og rødhet ved hårfeste i nakken.

Få far til å snakke med mor om at nå kan det hende at hun kommer til å få en allergisk reaksjon resten av livet hver gang hun farger håret.

Jeg var så dum at jeg tok en fake hennatatovering når jeg var 20 år og ble med det super allergisk mot alt av hårfarge( hår, vipper og bryn) og mascara.

Jeg får store brannsår av farge 🥹

Anonymkode: 46659...ff4

Følg med på hodebunnen, og kontakt lege hvis det blir blemmer, det hovner opp osv. Det kan være skummelt med en alvorlig reaksjon på allergi! 

Hvordan er moren ellers? Dette ser ikke helt bra ut. Har hun dårlig ansvarsfølelse og lite konsekvenstenkning generelt? 

Jeg syns faren må ta en alvorlig prat med henne her. 

Annonse

Dette må evt far til barnet ta med moren. Du skal ikke legge deg noe i dette utover å hjelpe barnet. Gi zyrteck, vask håret og smør inn hodebunnen med aloevera om dere har siden det kan lindre litt på kløen akutt. 

Hva som er grunnen til dette må evt far finne ut av i etterkant. 

Anonymkode: f3c49...12a

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har bleika håret på sønnen min fra han var 8. 

Problemet her er jo ikke hvem som har gjort det, men at hun ikke sjekka evt allergier først 

Anonymkode: d8dc0...922

Hvorfor gjør du noe så idiotisk?

Anonymkode: c6f66...1da

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Innlegget handler ikke om meg 

Du kan fint svare på spørsmålet selv om innlegget ikke handler om deg. Det er du som trekker deg selv inn i diskusjonen og da må du tåle å få spørsmålet.  Hvis ikke, kan du rapportere ditt eget innlegg som avsporing.  

Anonymkode: 0b74c...8c9

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du kan fint svare på spørsmålet selv om innlegget ikke handler om deg. Det er du som trekker deg selv inn i diskusjonen og da må du tåle å få spørsmålet.  Hvis ikke, kan du rapportere ditt eget innlegg som avsporing.  

Min «avsporing» var at det er ikke viktig hvem som har gjort det, og at jeg som mor også har gjort det. Og det er opp til mor å avgjøre, ikke stemor. Det kunne jo like fullt vært far? 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Folk som er overbevist om at deres familie har «naturlig blondt hår» og at det er noe ekstra fint, bleiker ofte håret på barna når de blir mørkere enn lys blond. Når mødrene går til frisøren sier de «jeg er jo egentlig lys» selv om de er en klar sekser. Det er ikke noe det snakkes så mye om, men for mange ligger det mye identitet i «blond».

Anonymkode: 4505f...dc9

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Folk som er overbevist om at deres familie har «naturlig blondt hår» og at det er noe ekstra fint, bleiker ofte håret på barna når de blir mørkere enn lys blond. Når mødrene går til frisøren sier de «jeg er jo egentlig lys» selv om de er en klar sekser. Det er ikke noe det snakkes så mye om, men for mange ligger det mye identitet i «blond».

Ofte? Nei. I enkelte avviksfamilier, muligens. Men ikke lat som om det er normalt.

Anonymkode: 3a818...133

Hvis det er masse striper (hette), så treffer jo ikke fargen hodebunnen.

Mine har fått striper i diverse farger fra de gikk i barnehagen, men da disse rosa, lilla og blå, og bare 10-12 stk. i fjor sommer stripet jeg håret på da 14-åring. Nå i sommer lysfarger vi hele som 15-åring. Det er ikke noe problem å farge håret på barn, men kan jo være greit å sjekke allergier først. Ble det gjort hos frisør, så skal de sjekke.

Anonymkode: 48215...7ba

Jeg fatter ikke foreldre som bleker små barns hår, hva er det man egentlig forteller da? Man liker ikke hårfargen? Jeg er kanskje gammeldags, men jeg trodde at foreldre syntes at egne barn er de vakreste? Annet de vil forandre på? Mulig det er blitt slik at foreldre skal forandre øyefarge fordi de som får barn på "egenhånd" jo har mulighet til å krysse av for fars: hårfarge, øyefarge, hudfarge, lynne?

Man snakker altså ikke lengre om at man ønsker unike barn, man ønsker "bestilte barn". 

Takk gud for at jeg ikke ønsker å forandre barna mine, så de likner Sophie Elise, eller hennes idealer. 

Jeg ønsker at barna mine skal oppføre seg alright og har fokus på det!

Anonymkode: 08c31...d96

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fatter ikke foreldre som bleker små barns hår, hva er det man egentlig forteller da? Man liker ikke hårfargen? Jeg er kanskje gammeldags, men jeg trodde at foreldre syntes at egne barn er de vakreste? Annet de vil forandre på? Mulig det er blitt slik at foreldre skal forandre øyefarge fordi de som får barn på "egenhånd" jo har mulighet til å krysse av for fars: hårfarge, øyefarge, hudfarge, lynne?

Man snakker altså ikke lengre om at man ønsker unike barn, man ønsker "bestilte barn". 

Takk gud for at jeg ikke ønsker å forandre barna mine, så de likner Sophie Elise, eller hennes idealer. 

Jeg ønsker at barna mine skal oppføre seg alright og har fokus på det!

Kan man ikke oppføre seg ålreit med bleket hår?

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jo, det vil jeg tro, men en 7 åring kan vel oppføre seg alreit uten bleket hår også?

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skal ikke snakke moral her.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor dere vil skade håret til barna deres. Å bleke håret påfører det stor skade. 

Kjipt for ungene deres da. Skal de bare ha fjoner eller falskt hår i en alder av 30 og kanskje tidligere, fordi dere ødela det opprinnelige håret? 

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner bare ikke hvorfor dere vil skade håret til barna deres. Å bleke håret påfører det stor skade. 

Kjipt for ungene deres da. Skal de bare ha fjoner eller falskt hår i en alder av 30 og kanskje tidligere, fordi dere ødela det opprinnelige håret? 

🤦‍♀️

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jo, det vil jeg tro, men en 7 åring kan vel oppføre seg alreit uten bleket hår også?

Så da kan vi konkludere med at hårfargen, ekte eller falsk, ikke har noe å si for om barna er ålreite eller ikke da? Og da spiller det jo ingen rolle hva man velger.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For noe sludder

ReneRene skrev (24 minutter siden):

Om man vet hva man gjør så ødelegger man selvsagt ikke håret ved å stripe det. Nå må du gi deg!

Anonymkode: 9cff7...a25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...