Gå til innhold

8, straks 9åringen vil ha og ha🛎️

Anbefalte innlegg

Har en gutt på straks 9år. Empatisk, skoleflink, glad i idrett, får gode ord på skolen og fra andre foreldre. Hjemme er han mye utakknemlig. Kjøp dit, kjøp datt. «Vi bare kjøper nytt», holdning. Har to par joggesko som han valgte, de er ikke bra nok. Ikke kule nok. Vil ha nye. Skuffen full av gensere som riktignok jeg har kjøpt fordi han ikke gidder å bli med å handle, ingen av de 30 genserne er kule nok. Kjøpte nye bukser, tvang han med . Han fant ett par han likte, kjøpte de men dagen etter han han verken likt eller valgt de buksene. Han har gjemt/kastet de for jeg finner de ikke igjen. Han aner selvfølgelig ikke hvor de er, jeg vet de lå på rommet hans da jeg dro på jobb. Han har ikke kul nok sykkel, ingen jakker som er bra nok. Skolesekken hans er vist også barnslig, vil ha ny. Alt dette er utelukket når han har klær ol. Han har veldig mye gensere fordi vi hadde ett uoversiktlig garderobeskap tidligere, jeg viste ikke at beholdningen var så god. Føler han krever og krever (uten at han får ting), men det gir dårlig stemning. Vi var på klatring hele familien på lørdag, på søndag var han sur for at vi ikke klatret igjen. Lite takknemlig for at han fikk gjøre det på lørdag f.eks. Har venner på besøk 6 dager i uken. Dag 7 er han sur fordi han «aldri får ha besøk». Sur fordi det ikke er pølser ol til middag, da er det dritt å bo hjemme. «Skulle ønske du ikke brydde deg hele tiden mamma», sier han. Jeg må passe på at han kler på seg om morgenen. Gidder ikke ta på klær. Skal gå i kun t skjorte og shorts selv ol det regner. Igjen, dårlig stemning fordi han må ha på jakke. Sur igjen. Som sagt, fin ute blant andre, sur hjemme. På skolen virker ting bra.

Normalt? Jeg tar det veldig personlig. Gjør alt. Kjører på treninger, dugnader, er engasjert i ting med klassen, henter og leverer. Stiller opp som faen, som en normal mor. Får bare sure miner tilbake. Jeg får jo lyst til å nekte han besøk, drite i å lage middag, la han gå kledd som han vil og dermed sende han på skolen syk så det blir kjipt å gå halvnaken. Ååååh, lei.

Anonymkode: 62365...613

Fortsetter under...

Hva gjør dere sammen av aktiviteter? Sitter dere og prater sammen uten telefon og utenom under måltider? Leser du for ham på senga, og hvordan reagerer du når han forteller ting? Sitter du mye med mobiltelefonen når han er rundt deg? 

Anonymkode: d63d2...616

Dette har du jo dessverre bidratt til selv. Hvordan forventer du at han skal sette pris på en genser når han har lært at ingen av de han alt har er satt pris på? For de er jo ikke verdsatt når de er i rot uten oversikt?

Han er gammel nok til at han kan snakkes med, rolig på et tidspunkt uten konflikt. Og så er han også gammel nok til å ta noen avgjørelser selv. Du vil gå i shorts og T-skjorte? Ok. Da lærer han at han blir kald og våt. Han vil ikke spise middag? Neivel, da blir han sulten. 
Du syr puter under armene hans og klager når han lener seg på dem…

Anonymkode: 2d38e...507

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Dette har du jo dessverre bidratt til selv. Hvordan forventer du at han skal sette pris på en genser når han har lært at ingen av de han alt har er satt pris på? For de er jo ikke verdsatt når de er i rot uten oversikt?

Han er gammel nok til at han kan snakkes med, rolig på et tidspunkt uten konflikt. Og så er han også gammel nok til å ta noen avgjørelser selv. Du vil gå i shorts og T-skjorte? Ok. Da lærer han at han blir kald og våt. Han vil ikke spise middag? Neivel, da blir han sulten. 
Du syr puter under armene hans og klager når han lener seg på dem…

Anonymkode: 2d38e...507

Det var jo ikke slik at genserne var stappet inn i ett rotete skap. Skapet var stort og svært dypt. Hadde hverdagsgensere ett sted, varme gensere enn annet sted, klær kjøpt på salg til senere bak de igjen. Også roter han i skapene? Ingenting lå der du skulle vært. Så ryddet jeg skikkkelig å da så man jo hvor mye man hadde, spesielt da vi flyttet å han fikk stor kommode i stedet. Veldig nyttig informasjon føler jeg. Jeg syr puter ved å hjelpe han med å kle seg riktig, ellers får han ingenting av ting han krever. Får sko når det trengs, sekk får han ikke da den er to år gammel. Får ikke leker ol annet ennntil jul og bursdag, med unntak av fotballer som brukes mye, keeperhansker som sliter ut . Han får ikke ny middag fordi han ber om det, aldri.

hi

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Man blir ikke syk av å være kald, så la ingen kle seg selv. Den kampen hadde jeg ikke giddet å ta. Ellers ville jeg ignorert ham hver gang han klager og sutrer. 

Anonymkode: 8f1d0...a7b

Takk for tips. Må bli flinkere til å ignorere. Og ja, ikke bry meg hvordan han går kledd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...