Gå til innhold

Tilsyn fra brannvesenet, hvor ofte og hva gjør de?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har bodd i nåværende hus siden 2007, og tror vi har hatt tilsyn to eller tre ganger på den tiden. Da vi flyttet hit hadde vi oljefyr, peis og vedovn, så da var de nøye på å se at alt var ok. Siste gangen vi hadde tilsyn var i våres. Nå har vi ikke oljefyr lenger, kun vanlig peis og varmepumpe. Han så etter om vi hadde beskyttelse rundt peisen (ved gulvet), han tittet i en luke i kjelleren som tilhører peisen, så på brannslange og brannslukningsapparater. Og røykvarslere. Husker det kom en rapport via Digipost i ettertid, og det stod det at alt var ok. 

De sjekker ildsteder, brannmur, brannvarsling og brannslukkere. De tar også gjerne en gjennomgang på evakueringsplanene ved en eventuell brann og hvordan man skal opptre under en eventuell brann. Er brannvarslingsanlegget for dårlig eller gammel vil man få anbefalinger om hvordan man skal oppgradere dette. 

Pipa blir sjekket av feieren så den har de ikke sett i her når de har vært på tilsyn. 

De kommer til å ville se hele brannmuren så hvis dere har noe som står/ henger foran ville jeg ha fjernet dette. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

De sender en kjempekjekk brannmann som vil se soverommet ditt.... 

Anonymkode: 04bb4...193

I wish. Nei du, det er en dame som kommer. Jeg bare lurte for jeg og mannen er bortreist på jobb og de må gå inn når bare datter på 12 og svigermor er hjemme. 

Anonymkode: ff249...d7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...