Gå til innhold

Kollega som alltid vil sitte på fra jobb…

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet er det ikke noe problem og hun er flink å tilpasse sin dag til når jeg skal hjem, men å svippe henne hjem tar alltid ca femten mins ekstra pluss bompenger. To tre ganger minst i uka stikker hun innom meg og lurer på om jeg skal rett hjem så hun kan sitte på. Jeg får meg jo ikke til å si nei, men merker at jeg irriterer meg litt. Vi har travle ettermiddager og det kvarteret utgjør litt. I tillegg koster det ekstra. Hun har ikke bil så det er ikke sånn at tjenesten «gjengjeldes». Sier jeg at jeg må handle venter hun bare i bilen sier hun. Og går jeg tidligere gjør hun det og. Og det er litt digg med alenetid før ettermiddagens stress starter. Hadde dere sagt noe?

Anonymkode: 2e80a...126

Fortsetter under...

Hvor mye tid sparer hun på å sitte på med deg, og hvor mye lettere er det praktisk ( gangavstand til kollektivt osv ) Det hadde hatt noe å si, og hun virker såpass desperat etter å sitte på at jeg antar hun sparer mye tid på det? Når det er sagt er 15 min ekstra vei litt vel mye, og hun skal jo være med å betale. Det bør ihvertfall være en selvfølge. 

Anonymkode: 659c4...074

Du må lære deg til å si at det passer dårlig de gangene det passer dårlig. Si at i dag har du ikke de 15 minuttene det tar å kjøre henne hjem til rådighet og at du heller kan være den som sier fra når det passer at du kan kjøre henne hjem. Her jeg bor er det forskjell på å "sitte på" og "kjøre hjem". Om man spør om å få sitte på med noen så betyr det at man skal av langs veien vedkommende skal kjøre. Om man ikke skal det er spør man om man kan bli kjørt hjem. Betaler hun deg noen ganger for bensin og bompenger eller kommer med en blomst el for at du er så grei?

Jeg vil ikke ha noen som skal sitte på hjem eller til jobb som en vane

En kollega har sagt ja til at en annen kollega kan sitte på til jobb hver dag. Hun kjører samme vei. Men hun angrer nå. Er jo litt styr også. Vil hun kjøre 5 minutter før så kan hun ikke det. Og er hun litt forsinket så blir det stress 

Anonymkode: 5ee10...7ec

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

I utgangspunktet er det ikke noe problem og hun er flink å tilpasse sin dag til når jeg skal hjem, men å svippe henne hjem tar alltid ca femten mins ekstra pluss bompenger. To tre ganger minst i uka stikker hun innom meg og lurer på om jeg skal rett hjem så hun kan sitte på. Jeg får meg jo ikke til å si nei, men merker at jeg irriterer meg litt. Vi har travle ettermiddager og det kvarteret utgjør litt. I tillegg koster det ekstra. Hun har ikke bil så det er ikke sånn at tjenesten «gjengjeldes». Sier jeg at jeg må handle venter hun bare i bilen sier hun. Og går jeg tidligere gjør hun det og. Og det er litt digg med alenetid før ettermiddagens stress starter. Hadde dere sagt noe?

Anonymkode: 2e80a...126

Hun må i det minste vippse deg noe for transporten...

Anonymkode: 288f6...fb8

Annonse

Himmel og hav skrev (19 minutter siden):

Du må lære deg til å si at det passer dårlig de gangene det passer dårlig. Si at i dag har du ikke de 15 minuttene det tar å kjøre henne hjem til rådighet og at du heller kan være den som sier fra når det passer at du kan kjøre henne hjem. Her jeg bor er det forskjell på å "sitte på" og "kjøre hjem". Om man spør om å få sitte på med noen så betyr det at man skal av langs veien vedkommende skal kjøre. Om man ikke skal det er spør man om man kan bli kjørt hjem. Betaler hun deg noen ganger for bensin og bompenger eller kommer med en blomst el for at du er så grei?

Enig med denne. «Sitte på» er når det er langs veien og ikke genererer ekstra tid, km eller kostnader. Det du driver med er taxitjeneste. Og hun utnytter deg.

Slutt å ta hensyn til henne, kjør når det passer deg og informer henne om at du hverken har tid eller økonomi til all denne ekstra kjøringen. Skal du kjøre henne skal det skje på dine premisser, og hun må bidra med penger til bom og bensin.

Hun driver ikke  med SITTE PÅ, hun driver med KJØR MEG HJEM. Det hadde vært helt uaktuelt. Si at det ikke passer- hver gang. Om du ille vil ta konfrontasjonen en gang for alle, hvilket du må om hun ikke tar hintet. Men hun bør forstå etter noen forsøk.

Hun virker jo veldig drøy. Utrolig frekt å spørre om å bli kjørt hjem når det genererer så mye ekstra tidsbruk og kostnader for deg. Eier hun ikke skam? Håper du sier ifra. Spør henne rett ut om hun synes det er riktig at du skal måtte bruke 15 min ekstra og endel penger hver dag for at hun skal få det lettere? 

sug lut skrev (15 minutter siden):

Hun driver ikke  med SITTE PÅ, hun driver med KJØR MEG HJEM. Det hadde vært helt uaktuelt. Si at det ikke passer- hver gang. Om du ille vil ta konfrontasjonen en gang for alle, hvilket du må om hun ikke tar hintet. Men hun bør forstå etter noen forsøk.

Enig, og hvis hun skal bli kjørt hjem, så må dere finne en ordning som passer begge, der hun er med og betaler. 

Anonymkode: 47825...563

Si det som det er: Du har ikke råd til flere ekstra bompengeutgifter og den ekstra tiden det tar. Hun kan SITTE på frem til der veien deres deler seg og så får hun ta buss/gå resten av veien 

Anonymkode: f52a6...738

Om du er litt konfliktsky (som meg), så tar du en hvit en.

"Jeg har dessverre ikke tid til å kjøre deg hjem, vi har en litt tightere tidsplan hjemme på ettermiddagen, men jeg kan slippe deg av på Kiwi om du foretrekker å ta bussen derfra fremfor herfra"

Anonymkode: c925f...5af

Annonse

Åh herregud for et irriterende menneske.

Du er jo altfor snill som kjører gratis taxi med henne hver dag. Eller ikke gratis for deg, du betaler jo for å kjøre denne kollegaen din hjem, og går glipp av verdifull tid hjemme. Nei vet du hva! Be henne kjøpe egen bil!! 
Folk er så frekke….

Anonymkode: 06efd...e92

Jeg hadde ikke bedt om betaling, for da åpner du for at hun fortsatt kan sitte på. Jeg hadde rett og slett sagt at det ikke passer lenger. Du kan ikke bruke tiden din på det. Et kvarter fem dager i uken er flere timer fritid i måneden. 
Ta tilbake egentiden i bilen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...