Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #1 Del Skrevet 10. september 2023 Jeg er en veldig innesluttet person. Jeg var også en tendens til å stenge meg helt. Jeg plages veldig av at jeg ikke har noe å si til folk, kommer ikke på morsomme ting å si, klarer ikke le høyt og bare er stille. Folk tror jo at jeg er sur, men jeg er jo ikke det. Jeg har virkelig forsøkt, men får det ikke til! Det er ikke pga dårlig selvtillit eller noe for det har jeg ikke. Det bare låser seg, spesielt hvis jeg ikke er i riktig humør. Hvis jeg tar et par glass vin blir jeg utadvendt, kommer med morsomme kommentarer og ler mye. Problemet er at jeg liker ikke å drikke. Liker ikke alkoholholdige drikker og foretrekker brus og vann. Blir for dumt å måtte drikke for å være den personen jeg foretrekker også. Hva kan jeg gjøre? Liker ikke å bli oppfattet som sur og muggen. Hjelper heller ikke at jeg ser sur ut fordi munnvikene omtrent treffer knærne mine. Har ikke vært heldig når det gjelder det sosiale eller munnvikene 😅 Anonymkode: c2580...a87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442721-hvordan-bli-mer-sosial-og-utadvendt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #2 Del Skrevet 10. september 2023 Prøv å ha mer fokus på andre, og still spørsmål når de forteller eller sier noe om et tema de kan utdype. Ikke personlige og private ting med andre ord, men det tror jeg du forstår. Og du bør også lære deg å slappe av med å være stille. Såfremt dere er flere til stede så er ikke de stille personene til bry. Bare du ikke sitter med et vurderende blikk på andre sånn at de blir tilpasset og føler seg gransket da. Du trenger ikke på eget initiativ fortelle noe, så still heller andre spørsmål eller kommenter det de sier. Det er veldig bra at du misliker alkohol, for det er ikke noen god løsning å ville drikke for å takle det sosiale. Anonymkode: 1fdce...853 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442721-hvordan-bli-mer-sosial-og-utadvendt/#findComment-150004196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #3 Del Skrevet 10. september 2023 Lær deg først og fremst å akseptere at du er introvert, og eie deg selv som du er. Det er ingenting galt med det. I dagens samfunn er det skapt et bilde av at det eneste riktige er å være sosial, utadvendt og morsom. Husk at det er mange som deg. Jeg tipper du trives mye bedre i eget selskap enn mange av disse. Støtter for øvrig rådene i innlegget over. Øv deg på å rette oppmerksomheten på andre. Hilsen introvert og asosial selv Anonymkode: b6ee5...084 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442721-hvordan-bli-mer-sosial-og-utadvendt/#findComment-150004337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå