Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 Fikk melding fra en kollega i dag der hun sa at hun skal til Sverige å handle i ettermiddag. Hun spurte om jeg ville bli med. Bør jeg vippse litt for bensin? Anonymkode: 70181...500
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #2 Skrevet 10. september 2023 Hvis du blir med, ja. Anonymkode: e9707...130
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #3 Skrevet 10. september 2023 Selvfølgelig! Anonymkode: a74fb...0eb
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 Hvis hun ba deg med, så er det ikke forventet. Men jeg hadde likevel vippset. Vet ikke om det er bompenger også på veien. Men å vippse ville jeg absolutt gjort. Koster mye med drivstoff for tiden. Anonymkode: f1ffe...f81
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #5 Skrevet 10. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fikk melding fra en kollega i dag der hun sa at hun skal til Sverige å handle i ettermiddag. Hun spurte om jeg ville bli med. Bør jeg vippse litt for bensin? Anonymkode: 70181...500 Naturligvis Anonymkode: 9ab39...b9d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #6 Skrevet 10. september 2023 Nei, ikke gjør det. Det er utrolig slitsomt med folk som må betale og "gjøre opp for seg" ved alle mulige situasjoner. Det blir så "unnskyld at jeg lever"- tendenser. Hun spør om du vil bli med. Det du da kan gjøre er å spandere en kopp kaffe. Ikke vippse penger som om det liksom var intensjonen hennes å få det. Hvis dere hadde pratet om det og avtalt sammen, så ville det blitt noe annet! Man betaler ikke for en invitasjon! Anonymkode: 11ed1...d1d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #7 Skrevet 10. september 2023 Jeg hadde nok vippset litt, ja. 🙂 Anonymkode: b86fa...b16
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #8 Skrevet 10. september 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, ikke gjør det. Det er utrolig slitsomt med folk som må betale og "gjøre opp for seg" ved alle mulige situasjoner. Det blir så "unnskyld at jeg lever"- tendenser. Hun spør om du vil bli med. Det du da kan gjøre er å spandere en kopp kaffe. Ikke vippse penger som om det liksom var intensjonen hennes å få det. Hvis dere hadde pratet om det og avtalt sammen, så ville det blitt noe annet! Man betaler ikke for en invitasjon! Anonymkode: 11ed1...d1d Vi skal sikkert stoppe å spise noe og da kan jeg betale for det Anonymkode: 70181...500
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #9 Skrevet 10. september 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Vi skal sikkert stoppe å spise noe og da kan jeg betale for det Anonymkode: 70181...500 Ja, det er mye bedre! En hyggelig gest. For betaler du bensin, så er det like rart som å betale for middag du inviteres i. Det vanlige da er å ta med noe, akkurat som at du spanderer en kaffe og noe å spise. Anonymkode: 11ed1...d1d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #10 Skrevet 10. september 2023 Jeg hadde spurt om hun ville at jeg skulle vippse om det er sånn at du faktisk har råd til det. Hvis hun sier ja, så vippser du, sier hun nei, så vippser du ikke. Ganske enkelt Anonymkode: c06f0...4eb
Anonym bruker Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Vippser alltid, men fordi jeg ikke selv kjører bil så kan ikke kjøre annenhver gang. Syntes det er helt fair å dele diesel og bompenger. Er jo ikke noe annerledes å spandere lunsj enn å betale, hvorfor ikke la pengene via sjåføren så de betaler sin egen mat? Blir jo samme sak Anonymkode: fb62e...dd7 Nei, det er ikke samme sak. I praksis blir kanskje beløpet noenlunde likt om man vippser for bensin eller om man spanderer lunsj, men det er langt fra det samme. Om jeg inviterer deg med er det ikle fordi jeg forventer at du skal betale. Anonymkode: 35990...a79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå