Gå til innhold

Presentasjon av meg selv til bedrifter - NAV-tiltak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på AAP, og holder på med NAV-tiltak. En ting jeg skal gjøre, er å gå runder på bedrifter for å gi CV og presentere meg. CVen er klar og har fått beskjed at den ser super ut. Men hva skal jeg si til sjefene rundt om når jeg kommer innom?

Jeg får oppfølging av NAV for å lage en presentasjon, men jeg skulle gjerne tenkt meg noen erfaringer fra andre. Er du daglig leder en plass som får AAPere innom fra NAV? Hva liker/liker du ikke med slike presentasjonsrunder? Hvilken info om meg bør jeg gi/holde tilbake? Andre tanker?

Anonymkode: 312e1...5b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne! Håper det er noen med erfaringer som kan dele med meg. ☺️

Skrevet

Du skal gå rundt til et tilfeldig utvalg av bedrifter og presentere deg selv med tanke på å få en jobb? Eller med tanke på å få en praksisplass?

Jeg har aldri vært med på ta imot tilfeldige AAP-mottakere. Dersom det har vært snakk om å tilby en praksisplass, har aktuelle kandidater blitt kalt inn til en samtale som sokner et intervju. Kandidaten må si noe om seg selvbiografi sine kvalifikasjoner, hvorfor man ønsker en praksisplass på akkurat vår bedrift og si noe om hvilke begrensninger man har og hvordan vi eventuelt kan tilrettelegge. Min erfaring er at vi kan strekke oss langt i å tilrettelegge hvis kandidaten er motivert. Dessverre har vi mange inne på samtale som er lite interessert, ikke spesielt motivert og hvor fokuset er å vise at de ikke kan - fordi de er ute etter å få en uføreytelse. 

Anonymkode: 4a1b8...e3e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du skal gå rundt til et tilfeldig utvalg av bedrifter og presentere deg selv med tanke på å få en jobb? Eller med tanke på å få en praksisplass?

Jeg har aldri vært med på ta imot tilfeldige AAP-mottakere. Dersom det har vært snakk om å tilby en praksisplass, har aktuelle kandidater blitt kalt inn til en samtale som sokner et intervju. Kandidaten må si noe om seg selvbiografi sine kvalifikasjoner, hvorfor man ønsker en praksisplass på akkurat vår bedrift og si noe om hvilke begrensninger man har og hvordan vi eventuelt kan tilrettelegge. Min erfaring er at vi kan strekke oss langt i å tilrettelegge hvis kandidaten er motivert. Dessverre har vi mange inne på samtale som er lite interessert, ikke spesielt motivert og hvor fokuset er å vise at de ikke kan - fordi de er ute etter å få en uføreytelse. 

Anonymkode: 4a1b8...e3e

Tusen takk for svar. Jeg skal på runde til bedrifter for å skaffe jobb. Skal bl.a. gå en runde på senteret.

Jeg er på vei mot uføre, noe jeg virkelig ikke ønsker. Selv kjenner jeg at jeg er imot slike runder, så jeg søker på alt jeg finner på finn. Men som kjent, er det bare en liten brøkdel av jobber som legges ut der. Mange får jobb gjennom bekjentskaper, headhunting o.l. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...