Gå til innhold

Flere som har alt for høy arbeidsbelastning?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i offentlig forvaltning, og føler jeg har så stor arbeidsbelastning. Jeg jobber stort sett lange dager og i tillegg mye i helgene. Jeg har utrolig mange oppgaver med ting som skal skrives, men selve kontortiden går til mange og lange møter. Det blir derfor ikke så mye tid til skriving i den normerte arbeidstiden, og jeg må derfor ta dette igjen utenom. 

Jeg føler jeg jobber og jobber, men jo mer jeg leverer, dess flere oppgaver får jeg. Jeg kommer meg aldri ovenpå, men holder meg flytende på ett vis. 

Hvor lenge kan dette holde på egentlig, før jeg ikke orker mer? 

Anonymkode: e7982...4fb

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber i offentlig forvaltning, og føler jeg har så stor arbeidsbelastning. Jeg jobber stort sett lange dager og i tillegg mye i helgene. Jeg har utrolig mange oppgaver med ting som skal skrives, men selve kontortiden går til mange og lange møter. Det blir derfor ikke så mye tid til skriving i den normerte arbeidstiden, og jeg må derfor ta dette igjen utenom. 

Jeg føler jeg jobber og jobber, men jo mer jeg leverer, dess flere oppgaver får jeg. Jeg kommer meg aldri ovenpå, men holder meg flytende på ett vis. 

Hvor lenge kan dette holde på egentlig, før jeg ikke orker mer? 

Som om du beskriver min arbeidshverdag … i fjor «løste» jeg det med å snakke med sjefen etter hvert som det ballet på seg, og sa «dette kan jeg gjøre om tre mnd» ikke alle arbeidsoppgavene men noen kunne utsettes eller forlenges noe. Har nesten 80 timer overtid som jeg ikke har tid til å ta ut…orker ikke samme opplegg i år, det blir ikke mindre å gjøre selv om noe kan forskyves 🤷‍♀️

Anonymkode: 8ba4b...07c

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Som om du beskriver min arbeidshverdag … i fjor «løste» jeg det med å snakke med sjefen etter hvert som det ballet på seg, og sa «dette kan jeg gjøre om tre mnd» ikke alle arbeidsoppgavene men noen kunne utsettes eller forlenges noe. Har nesten 80 timer overtid som jeg ikke har tid til å ta ut…orker ikke samme opplegg i år, det blir ikke mindre å gjøre selv om noe kan forskyves 🤷‍♀️

Jeg har også utrolig mye fleksitid. I sommer gikk jeg og gruet meg til å komme tilbake på jobb hele ferien, fordi jeg visste hvor mye jeg har å gjøre. Kunne ikke slappe av et sekund.

Problemet er at vi har så utrolig mange hasteoppgaver og oppgaver med frist fra eksterne, som er vanskelig å få gjort noe med. I tillegg er vi for få personer, og alle jobber mye. Hvis jeg sier nei til noe, forsvinner ikke oppgaven, men andre må løse den. Jeg har utsatt alle oppgaver som ikke har frister. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har også utrolig mye fleksitid. I sommer gikk jeg og gruet meg til å komme tilbake på jobb hele ferien, fordi jeg visste hvor mye jeg har å gjøre. Kunne ikke slappe av et sekund.

Problemet er at vi har så utrolig mange hasteoppgaver og oppgaver med frist fra eksterne, som er vanskelig å få gjort noe med. I tillegg er vi for få personer, og alle jobber mye. Hvis jeg sier nei til noe, forsvinner ikke oppgaven, men andre må løse den. Jeg har utsatt alle oppgaver som ikke har frister. 

En annen ting jeg prøver nå er å begynne 7.30 på jobb 😕 jeg er mest effektiv på formiddagen og slipper en del forstyrrelser som gjerne oppstår utover dagen .. 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er blitt mer på å si nei også 🤷‍♀️ ja, det blir mer på noen andre… dette er sikkert veldig kynisk men mange hos oss er 55+ med voksne barn, så de kan gjerne jobbe litt mer - jeg er alene med to barn i barneskolen

Ja. Jobber som regnskapsfører. Skulle tro det var en grei jobb å balansere, men du tuller ikke med lønn eller pengene til folk. Nye krav, regler og skjemaer hele tiden. Jobben tikker i hodet fra jeg står opp til jeg legger meg, umulig å bli ajour uansett hvor mye en jobber. 

Gleden av å gjøre en god jobb er at noen lesser på mer. Du fikser det her? Ikke sant? Tusen spørsmål på veien. 

Mine beste råd. 80 % holder langt, ikke vær redd for å miste jobben din. 

Anonymkode: 24c02...2b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...