Gå til innhold

Svigermor på besøk, vil ikke bo hos meg

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten et i en prosess hvor han og barnet holder på å flytte til meg, de har bidd her i noen mnd nå. Vi driver å pusser opp utleiedelen i mitt hus til eget bruk, han skal leie ut sitt hus. 

Moren hans kommer på besøk i ny og ne fra en annen del av landet, og fant ut hun ville komme nå i september. Vi er midt i oppussing og har ting vi må få gjort ferdig selv om hun er her, noe hun har uttrykt misnøye over da hun forventet tid med sønnen og barnebarnet når hun er på besøk. Dette til tross for at hun visste at vi er midt i oppussing. Elektriker mm kommer allerrde på mandag, og vi må ha ting ferdig til da.

I tillegg nekter hun å sove i mitt hus, til tross for at vi har godt med sengeplass. Noe som gjør at kjæresten føler han må ta med ungen å sove hjemme hos seg selv. Så de er noe her på dagtid, jeg laget middag til dem osv, men på kvelden drar de hjem til han. 

Jeg er så smålig at jeg nekter å dra opp til han å sove. Sa klart fra at tingene våre er her nå, jeg skal faktisk sove her om natta. Fikk ikke noe respons på det, hun bare nikket og dro.

Kjærest sier det er greit å sove oppe hos dem, hans mor begynner jo å bli gammel osv, men jeg ser jo han stresser for å tilfredsstille henne og samtidig vimse mellol 2 plasser for å få ting vi faktisk må gjøre gjort.

Jeg mener at dette er utidig å komme hit når hun vet situasjonen, å forlange at de skal være et annet sted! Å i tilleg klage på at hun ikke ser dem nok! Er jeg dritten her, eller er svigermor faktisk urimelig?

Anonymkode: 91ee0...666

Fortsetter under...

Har du tenkt til å bli svigerdatter fra helvete?  For det ser ut som du er på vei til det. Når sønnen hennes flytter til deg, så skal du liksom bestemme når hun skal komme, og hvor hun skal sove? Så lenge sønnen har eget sted s blir ditt sted en mer fremmed plass for henne. Hva er problemet ditt med det? 

Ikke gå inn i en familie og tenk at "dette skal det bli forandring på når vi flytter sammen." Det er dårlig gjort og det vil skape konflikter. 

Anonymkode: 6dff4...e00

Det kan hende hun forsøker å være minst mulig til byrde og ikke gå i veien diden dere pusser opp, men eller synes jeg hun er en idiot. Hvis hun er ung nok til å reise tåler hun å sove i et nytt hus.

Anonymkode: c6493...b6f

Annonse

Jeg syns svigermor er urimelig. Når sønnen og barnebarnet bor hos deg så er det mer enn merkelig å kreve å sove et annet sted. Jeg holder med deg i at du bor hjemme, det skulle bare mangle. Å bli gammel betyr ikke at man skal slutte å oppføre seg. 

Anonymkode: b4e89...5ba

Jeg synes svigermor virker urimelig, men jeg skjønner ikke at behovet for å trosse henne er viktigere enn å sove med kjæresten din. Jeg hadde glatt blitt med til ham for å sove, uansett hvor vrang hun er. Sånn som du tenker nå straffer du jo deg selv og kjæresten din, og gjør ting unødig vanskelig for ham.

For lite informasjon til å ta stilling til. 

Hvor gammel er svigermor, hennes helsetilstand, hvor gammelt er barnet, er det hans barn, for hvor lenge er hun på besøk, hvor lenge har besøket vært planlagt, visste svigermor om oppussingen før hun kom etc? 

Anonymkode: 42983...dfb

Når dere er midt i oppussing, så må det vel betraktes som et gode at hun ikke skal sove i huset. Hun vil ja tid med barnebarnet, og det passer ko perfekt mår dere nå er opptatt med oppussing. Hun kan jo være i mannens hus, passe barn og lage middag til dere!!

Eller synes jeg mannen virker tafatt som ikke greier p fortelle sin mor at det passer dårlig for han å varte henne opp når han egentlig skal konsentrere deg om oppussing. Makan til tasseladd!

Anonymkode: f7444...a55

Annonse

Det er en utleiedel i huset vi drev og pusset opp, hadde ingen innvirkning på bosituasjonen som er at jeg, kjæresten og hans/mine barn nå bor sammen. Huset hans står tilfeldigvis enda tomt og møblert, så svigermor valgte å dra dit heller enn å være hos oss, der hennes sønn og barnebarn nå bor og har alle tingene sine.

Jeg nektet ikke å sove med kjæresten på trass, jeg nektet å flytte etter svigermor som fikk sin sønn og barnebarn til å flytte ut av det som nå er hjemmet deres. Hadde svigermor bodd alene der oppe hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig, men når min partner får stikk som gjør at han føler han må flytte etter for at hun ikke skal være alene, da er det et problem for meg. De bor faktisk her nå. Om hun ikke vil bo oppå meg, så blir det spennende å se hva hun gjør når han leier ut. Hun er en frisk og sprek dame i 70-årene, så jeg syns ikke synd i henne. Lagde middag til henne hver dag og vartet henne opp med vin, sosialiserte med henne. Men bosituasjonen syns jeg dårlig om, og mener hun fint kunne bodd med oss da huset mitt et mer enn stort nok. Oppussingen hadde ikke vært i veien, ting hadde bare blitt mye enklere for alle heller enn å måtte kjøre fram og tilbake mellom 2 hus, hente ting, middag her og sove der, og på toppen midt i et oppussingsprosjekt vi måtte jobbe med. Svigermor var fullt klar over at vi pusset opp, valgte likevel å komme, ble sur når sønnen ikke hadde tid til henne, men krevde at de skulle ha denne fram og tilbake ordningen som bare gjorde at det ble enda mindre tid.

Mener fortsatt svigermor er urimelig dessverre. 

HI

Anonym bruker skrev (På 17.9.2023 den 7.13):

Stakkars mann. Hun er vrang og du er vrang, og han er i midten. Han skal slite med dere to altså...... 

Anonymkode: ec3fe...83e

Er jeg vrang fordi jeg ikke vil pakke unger og klær og flytte ut av mitt eget hus i over en uke midt i en hektisk hverdag? Må si mange her inne er medgjørlige som gjerne river opp hele hverdagen for at svigermor vil ha ting på sin måte 😂 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...