Gå til innhold

Låne sovepose

Anbefalte innlegg

Datteren min skal på skoletur og trenger sovepose. Vi har kjøpt luftmadrass ,men har ikke penger til sovepose. Vi har en tynn men trenger en som tåler litt kulde. Er det frekt å spørre noen i klassen om noen har en ekstra? Vi har en Facebook gruppe vi kan spørre i. Men det er ingen andre som spørr, så jeg føler meg dum 

Anonymkode: 43b8c...c94

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442699-l%C3%A5ne-sovepose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvor langt skal de gå og hvordan skal turutstyret bæres?

Liggeunderlag er lettere å bære enn luftmadrassen med pumpe.(Pass på at det ikke er luftmadrass med stikkontakt for å pumpe opp hvis de skal ligge i telt). 

Så jeg ville vurdert å låne både liggeunderlag og sovepose hvis de skal ligge i telt. Det kan også bli trangt i teltet hvis luftmadrassen er stor. Hvis luftmadrassen nettopp er kjøpt kan den kanskje refunderes så du får tilbake pengene? 

Mellomsesong burde holde med mindre hun har veldig lett for å fryse. 

Har du sjekket om det finnes Bua eller lignende der dere bor? 

Anonymkode: 268a6...608

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Takk for alle svar. Hadde dere spurt kjente eller spurt i klassegruppen på Facebook?

Hvilken sovepose trengs nå for å ligge i telt? Mellomsesong eller vinter?

Er ca 7-10 grader om natten her 

Hadde spurt på klasseside og på nabolagsside. 

Mellom holder nok nå, men greit å ha ullundertøy når man sover ute. Er det i telt eller hengekøye? 
Støtter den over her ang liggeunderlag i stede for luftmadrass. 

Endret av frk Nilsen
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Liggeunderlag er lettere å bære enn luftmadrassen med pumpe.(Pass på at det ikke er luftmadrass med stikkontakt for å pumpe opp hvis de skal ligge i telt). 

Så jeg ville vurdert å låne både liggeunderlag og sovepose hvis de skal ligge i telt. Det kan også bli trangt i teltet hvis luftmadrassen er stor. Hvis luftmadrassen nettopp er kjøpt kan den kanskje refunderes så du får tilbake pengene? 

Det kommer jo helt an på hvordan type luftmadrasser hun har. Den jeg har tar langt mindre plass enn et sammenrullbart liggeunderlag, og fylles ved luft ved at man «håndpumper». 

Anonymkode: 27bce...5c8

frk Nilsen skrev (2 minutter siden):

Hadde spurt på klasseside og på nabolagsside. 

Mellom holder nok nå, men greit å ha ullundertøy når man sover ute. Er det i telt eller hengekøye? 
Støtter den over her ang liggeunderlag i stede for luftmadrass. 

Takk. Det er liggeunderlag ja, men med litt luft i. Blåses opp av seg selv uten pumpe. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal sjekke BUA. Men hvis de ikke har så må jeg spørre noen andre 

Det er ett liggeunderlag med litt luft. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk. Det er liggeunderlag ja, men med litt luft i. Blåses opp av seg selv uten pumpe. 

Blåses opp av seg selv, høres kjekt ut. Kan du linke til sånn du mener?

Anonymkode: e20b5...d8e

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Blåses opp av seg selv, høres kjekt ut. Kan du linke til sånn du mener?

Anonymkode: e20b5...d8e

https://www.xxl.no/nemo-equipment-quasar-3d-insulated-regular-liggeunderlag-bla/p/1180566_1_style
Her er én variant. Finnes i mange ulike typer og prisklasser.

Anonymkode: 27bce...5c8

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Man må pumpe litt med hånden 

Husk å la barnet øve på å blåse opp og lakke ned underlaget. Det siste er ofte vanskeligst. (Jeg sverger til de gammeldagse "isoporvariantene". Lette, slitesterke og enkle å ha med å gjøre.)

Anonymkode: 85318...8c6

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Takk for alle svar. Hadde dere spurt kjente eller spurt i klassegruppen på Facebook?

Hvilken sovepose trengs nå for å ligge i telt? Mellomsesong eller vinter?

Er ca 7-10 grader om natten her 

Jeg ville kun lånt bort til (rimelig) kjente.

Anonymkode: 9c9a6...f4f

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Er det ikke litt ekkelt å låne soveposer? Man låner jo ikke dyne uten å ta på dynetrekk. Skal man vaske soveposen etter lånet da eller?

Anonymkode: 78b3b...7d5

Soveposen henges til lufting etter bruk. Det er ikke noe ekkelt i det. Hvis du likevell foretrekker sengetøy kan man bruke lakenpose.

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Er det ikke litt ekkelt å låne soveposer? Man låner jo ikke dyne uten å ta på dynetrekk. Skal man vaske soveposen etter lånet da eller?

Nei gud forby! Det er grunnen til å være selektiv med hvem som får låne - jeg skal ikke ha dyrt turutstyr ødelagt.

Hvis  du er så sensibel bør du uansett ikke dra på telttur.

Anonymkode: 9c9a6...f4f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Soveposen henges til lufting etter bruk. Det er ikke noe ekkelt i det. Hvis du likevell foretrekker sengetøy kan man bruke lakenpose.

Hva mener du med at det ikke er ekkelt? Ville du dratt på campinghytte og sovet med dynen som lå der uten å bruke sengetøy?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...